Annons:
Etikettsport-och-hobby
Läst 1718 ggr
Flöffo
10/24/13, 4:55 PM

Otränad?

När jag springer, går fort eller gör något liknande så får jag väldigt ont. Jag får bland annat ont i bröstet/magen eller vad man ska säga (håll?), ibland även svårt att andas och ibland börjar jag hosta. Ibland kan jag få ont i foten eller i benet eller liknande och svårt att gå.

Ibland händer det att det hugger till i "magen" och det känns som att allting blir litet och pressas ihop eller att någon slår hål på alla organ. Det gjorde det igår när jag låg i sängen. Eller som nu till exempel. Min mamma säger att jag säkert bara är otränad. Jag har försökt säga till min idrotts lärare men han vill att jag ska fortsätta springa, men det gör skit ont! Kan jag träna upp det så att det gör mindre ont? För det kan väl ändå inte vara astma?

//Flöffo

Annons:
Klara.b
10/24/13, 5:03 PM
#1

Alltså det låter ju väldigt jobbigt. Förut fick jag det också.

Men jag började springa 2 dagar i veckan + basketen, och sen dess jag det inte varit något sånt. Men jag vet inte vad som funkar för andra 🤔

Går du på någon sport?

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Flöffo
10/24/13, 5:05 PM
#2

#1 Inte just nu.

//Flöffo

[MinIda]
10/24/13, 5:06 PM
#3

Har samma problem. Dock inte vid gymppa. Utan vid klarinettspelande 😕

Att det känns som om någon trycker upp alla organ på en, svårt att få luft, huvudvärk m.m.

Har tyvärr ingen tips. :(

Flöffo
10/24/13, 5:07 PM
#4

#3 Okej. Tack ändå. 😕

//Flöffo

[MinIda]
10/24/13, 5:13 PM
#5

#4 Eller kanske ett förslag. Min klarinettlärare säger att man ska testa öppna munnen helt, dra in massor med luft. Man kan se helt konstig ut men, det kan hjälpa. Vissa fungerar det bättre för att dra in mycket med näsan,och andas ut med näsan. (Visste ni att om man andas in med näsan tar det bort 75 % av alla bakterier som finns i inandningen.)

Men om du misstänker astma (Vissa saker du skriver påminner om astma) så rådfråga skolsjuksköterska.

Lavèn
10/25/13, 3:50 PM
#6

du är antagligen otränad, men det låter nästan som lite astma med,

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: