Annons:
Etikettskolan-och-fritids
Läst 2547 ggr
linn8
2014-01-27 18:51

Sprutor...

Hej Vad tycker du om sprutor? Spruträdd? Eller helt kolugn när syster kommer och berättar att ni ska ta spruta nästa vecka ex? Berätta era tankar och åsikter om sprutor!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
Scorpio97
2014-01-27 19:01
#1

Jag tycker sprutor är helt okej. Visst, det är inte direkt superroligt, men jag litar på att sköterskan kan sitt jobb och inte skadar mig. Dessutom går det ju mycket fortare om jag tar det lugnt.

Jag har kroniskt huvudvärk, så jag får ta blodprov väldigt ofta (vitaminbrist + att dom inte vet vad huvudvärken beror på) så jag är ju rätt van vi det också. Sköterskan på sjukhuset brukar le när hon ser mig komma, för hon vet att jag sitter lugnt medans hon tar blodet. Tydligen är det väldigt vanligt att folk blir oroliga vid blodprov, vilket inte är så konstigt egentligen.

Jag gillar inte att se när dom sticker in nålen, men före och efter kan jag titta på. Tycker faktiskt det ser rätt häftigt ut när man tar blod…

Sen tycker jag vissa sköterskor är lite löjliga. Visst finns det personer som verkligen är rädd för sprutor, men jag blir mer nervös om sköterskan försöker lugna mig och säger tio gånger "nu sticker det lite", än om hon bara gör det. Vissa sköterskor frågar, det tycker jag är jättebra (: Så att dom kan bete sig olika beroende på om personen är rädd för nålar/sprutor eller inte.

Min kusin är livrädd för sprutor, nålar och allt sånt.


//Jessie

Lilllufsen
2014-01-27 20:04
#2

Jag vart van sprutor när ja va länge på sjukhuset

Bästa sajten på internet? Barnens iFokus så klart!

tindra8899
2014-01-27 20:30
#3

JAg har alltid tyckt väldigt illa om sprutor men nu i femman när vi tog sprutan/vaccinet mot livmoderhalscancer (det heter väll så?😉) då tyckte jag inte att det gjorde så ont

HjärtaVila i frid Vanilj & MollyHjärta

Bello_O
2014-01-27 21:15
#4

Jag har aldrig varit någon spruthatare, jag tycker snarare nästan att det är kul att ta sprutor;D

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

[MARWAKE]
2014-01-27 21:43
#5

Jag har absolut inget problem med sprutor :D Förr i tiden så fick jag vara på sjukhuset rätt så ofta och ta blodprover och lite annat :P

linn8
2014-01-27 22:11
#6

Lite konstigt att alla här som tagit sprutor ofta inte är ett dugg rädd? Jag är tvärtom, jag får ofta ta sprutor och det är lika dramatiskt varje gång. Från och med att jag fyllde 4 månader-4 år tog jag sprutor dagligen och det har resulterat i att jag är livrädd för sprutor. Men nålar, ta hål i öronen eller något sånt har jag inge problem med! Men när något ska in i kroppen eller att blod ska ut, blir jag super stressad.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
Hannhis
2014-01-28 12:53
#7

Jag gillar inte sprutor, men försöker tänka positivt och inte prata om det, man skrämmer lätt upp sig själv och andra😕

Mvh Shy och Hannah


Rebornbabyn
2014-01-28 13:11
#8

Jag har tagit sprutor och blodprov ganska många gånger. Jag är inte alls rädd, jag tycker att det är roligt! :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[etsan]
2014-01-28 16:00
#9

Jag var inte rädd tills en jättebra kompis till mig råkade få en gammal och spruta och fick åka till akuten och ta massor sprutor där och så. Så från kolugn till livrädd. För just bara sprutor.

Jossangizmo
2014-01-29 11:28
#10

Ta sprutor på överarmen är helt okej, men i armvecket och handleden får jag nästan panik. Att ta piercing är okså helt okej.


Alexxiis
2014-01-29 11:30
#11

Rent ut sagt, jag hatar sprutor! Dom gör ont om man spänner sig (vilket jag gör) och nej usch det är inget kul med sprutor och jag blir alltid illamående mm.. :/

Rebornbabyn
2014-02-11 15:08
#12

Jag ska kanske ta blodprov imorgon! :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

linn8
2014-02-11 15:08
#13

#12 varför?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
Rebornbabyn
2014-02-11 15:14
#14

#13 Vet inte, ska nog bara kolla vitaminer och så tror jag.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Ebbzenbabbzen
2014-02-11 21:09
#15

Har typ fobi för sprutor, får panik när jag tänker på dom och gråter så fort jag ser en spruta! Egentligen tycker jag inte att det gör så ont, det är bara så himla obehagligt!!!!!!!:(

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

axa
2014-02-12 13:17
#16

Jag har inga problem med sprutor, det är ganska kul faktiskt!

Jag KAN INTE titta på annat än där syster sticker in nålen i min arm, haha😃

Blodfot
2014-02-12 15:27
#17

jag har väll inte så stort problem med det, men gillar det inte!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Spooki
2014-02-13 18:47
#18

När jag var mindre så fick jag ta ryggmärgsspruta det gjorde JÄV*IGT ont efter det har jag varit livrädd för sprutor. Fast jag har kommit på att det faktiskt inte gör lika ont som ryggmärgssprutan.😐🙂

Åhh NINJA Ninja

HannaSmile
2014-02-13 20:12
#19

Jag är SUPPERRÄDD!!!! Men det är bara för att jag har diabetes och hade sprutor förut.Nu har jag pump och det är ganska okej att byta nål men jag är väldigt rädd för sprutor!

No music, no life😀🎤

GerbilHund
2014-02-14 14:19
#20

Jag är inte rädd för sprutor. När jag var åtta så fick jag ligga inne på sjukhus i fem dagar och då fick jag ta många sprutor och ha dropp men det gjorde att jag inte är rädd för att ta sprutor konstigt nog. När vi tar sprutor i skolan får vi juice och det gillar jag.

Annons:
GerbilHund
2014-02-14 14:22
#21

Jag glömde att skriva att jag inte tyckte det gjorde så ont när vi tog livmoder hals canser sprutorna dom två första för vi har inte tagit den sista. Och jag vill lämna blod när jag blir äldre som min pappa. Jag brukar kolla när den som ger sprutan sticker in den i armen. Om man tycker det gör ont så har jag ett tips. Slappna av, om du spänner dig gör det ondare.

Upp till toppen
Annons: