Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 789 ggr
[NettanNo]
2/3/14, 3:34 PM

Sluta hicka

Nu har jag hickat länge men det har slutat nu, Hicka mycket gör ont ju. Hur gör du för att genast sluta hicka när du har hicka?

Annons:
[MARWAKE]
2/3/14, 3:36 PM
#1

Dricka vatten uppochner gör jag! :D Jag har haft mycket hicka på sistone men jag tycker det inte göt ont :P

[NettanNo]
2/3/14, 3:38 PM
#2

Jag får ont i magen.

JazzBass
2/3/14, 3:40 PM
#3

Mitt gamla knep som jag fick lära mig av mina föräldrar för ett trettiotal år sen var att dricka två glas vatten efter varandra och inte andas alls under hela tiden. Funkar så gott som alltid. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Blodfot
2/3/14, 4:53 PM
#4

lingonsylt har jag fått lära mig!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

lollynonna
2/3/14, 8:03 PM
#5

#1 hur i hela friden dricker man uppochner?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Lurvas11
2/3/14, 8:42 PM
#6

#1 undrar desamma som #5. Står du på händer eller hur gör du? 🤦‍♂️😃

Hälsningar Lurvas11Glad

Annons:
Bello_O
2/3/14, 8:55 PM
#7

Jag står på händer och har glaset med ett sugrör på golvet och så dricker jag;)

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

[etsan]
2/4/14, 3:23 PM
#8

#3 idag fick jag hicka och testa ditt knep och det funkade direkt👍

JazzBass
2/4/14, 3:24 PM
#9

#8 - Kul att det hjälpte! 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[MARWAKE]
2/4/14, 3:42 PM
#10

#5 #6 jag sätter ett sugrör i glaset och böjer mig ner och dricker ;) men man kan också "ta in" vatten i munnen och sen göra så huvudet kommer uppochner och svälja och så kan man stå på händer :P

axa
2/4/14, 4:03 PM
#11

Jag läste att om man masserar öronsnibbarna (tumme och pekfingrar ska cirkulera i cirklar) samtidigt som man håller andan så länge man kan, samtidigt som man långsamt böjer sig framåt kan man bli av med hickan. Det funkar för det mesta.

Kanske låter skumt, men det hjälper oftast om man gör rätt!

HannaSmile
2/13/14, 8:07 PM
#12

Det hjälper på att dricka vatten! Ta kallt vatten och drick långsamt.Funkar i alla fall på mig:-)

No music, no life😀🎤

Weasley
2/13/14, 8:41 PM
#13

#3 Det sr, i din profil, att du är över 16 år. Det är vuxenfritt här på barnens.

Trololololololololololo

Annons:
JazzBass
2/14/14, 8:19 AM
#14

#13 - Jag skrev också i mitt inlägg att mina föräldrar lärde mig knepet för ca 30 år sedan, så jag antar att det framgick också där att jag inte är nåt barn längre. Tänkte att det kunde vara bra när jag såg vilket forum jag kommit till. Visste inte att det var förbjudet för vuxna att posta inlägg här, jag bara såg rubriken i spalten med nya inlägg på iFokus och klickade på det, när jag hade ett bra och huvudsakligen fungerande knep mot hicka. Har inte tänkte spendera desto mer tid på det här forumet dock, så jag håller mig nog borta i fortsättningen.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Weasley
2/14/14, 3:14 PM
#15

#14 Då her jag om ursäkt!

Trololololololololololo

Jossangizmo
2/14/14, 5:57 PM
#16

Jag brukar hålla andan :)


Upp till toppen
Annons: