Annons:
Etikettfrågor-som-söker-svar
Läst 4453 ggr
Tiddelum
2014-02-20 18:25

Snygga jackor med päls?

Hej hej! Tänkte fråga om någon har nån aning om vart man kan hitta jackor med äkta päls (på luvan) i helst ganska små storlekar. Priset spelar ingen roll. Har ni några tips? Affärer eller webbsidor? :D Min drömjacka är: Svart/vit eller marinblå, päls på luvan, dragkedja, kort modell, xxxs/xxs/xs, skärp i midjan. xD Söker också bara själva kragen till luvan av päls :) Snälla svara om ni vet nån sida/ställe!

Annons:
luckydragonriderkin
2014-02-20 18:28
#1

bara en fråga…

varför måste det vara äkta päls? det finns fakepäls som är exakt lika mjuk och ser exakt ut som äkta. tänk på de djur som får sitt liv stulet bara för att man ska göra en jacka. Bara en tanke ;)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Tiddelum
2014-02-20 18:37
#2

#1 Men vi människor har använt djurens pälsar så länge vi vandrat på jorden, det är ju som näringskedjan. Men vet du var det finns syntetpälsar som är exakt som riktiga pälsar får du gärna säga var :) Men jag har då aldrig sett en fakepäls som liknar en riktig. Jag tycket att riktig päls är mycket finare. Men tack för din tanke :o

lollynonna
2014-02-20 18:38
#3

skulle hellre välja fakepäls.jag är stolt över min fakepäls mössa. den skulle vara ful om det var äkta päls😃

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Tiddelum
2014-02-20 18:40
#4

#3 Det är bra att du är stolt över din mössa även fast det e fakepäls :) Och jag är stolt över min mössa i päls xD

LeeKnow
2014-02-20 21:05
#5

#2 Fast då levde djuren ett naturligt och lyckligt liv ;)

Inte instängda i små gallerburar..

Gerbilles
2014-02-20 21:44
#6

#5 Precis. Saker och ting har ändrats, djuren får antagligen inte se dagsljus en endaste gång i sina liv. Usch…

Annons:
luckydragonriderkin
2014-02-20 22:17
#7

nu tycker jag att vi släpper detta okej? :) det var inte detta hon frågade om… sorry :/ men jag är en sån där jobbig person som liksom "måste" kommentera såna saker

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Gerbilles
2014-02-20 22:26
#8

Kom på att jag aldrig svarade på din fråga, TS. Snöade in mig med all päls och så. :P Men kanske en Hollies jacka kan vara något? Finns vad jag vet i dom färgerna du gillade! Och jag är bara nyfiken, varför ska du köpa en vinterjacka nu? :) Tänkte mest på att det snart är mars och det börjar närma sig vår (eller om någon månad i alla fall).

axa
2014-02-21 19:22
#9

Det gör väl inget om man har äkta eller fake?

Jag har både och, och tycker att riktig päls är sååå mycket pampigare och snyggare. Men smaken är ju som baken… 

Det finns ju faktiskt inte bara grosistuppfödare som säljer päls, utan även dom som får leva fritt eller bo på uppfödning i stora hägn. Man ska inte tro allt man hör som "alla pälsmössor är från grosistuppfödare som håller dom i små gallerburar". Jag kollar alltid upp att djuret haft ett bra tidigare liv innan jag köper äkta päls. 

Men nu ville ju tiddelum inte ha världens debatt om vad vi tycker om äkta eller fejk päls utan ville ha tips på affärer.

Min mamma har en jättesnygg svart jacka med päls, otroligt fin! Dock är den halvlång i modellen, men har ett band runt magen som bara gör att allt ser helt perfekt ut! Hon köpte den i en affär i gamla stan som ligger i sthlm men jag kommer ju såklart inte ihåg vad affären heter.. :P Pälsen på den jackan är helt amazing *o*

Ska kolla sen vad det är för märke och vad affären hette.

Gerbilles
2014-02-21 20:13
#10

#9 Fast det är ju ganska stor skillnad på fake och äkta, eller hur? En äkta päls har ju en gång i tiden varit en levande varelse. Själv tycker jag att äkta päls är extremt fult, just på grund av det, det har varit ett levande djur. Tycker också det känns så otroligt äckligt att gå med ett dött djurs skinn, mår bara illa av tanken. 

Vi har inget behov av att det ska vara äkta, fake är minst lika bra. Och att äkta är sååå otroligt mycket finare, vad är det för anledning (nu menar jag inte just dig axa, utan dom flesta som har äkta päls verkar tycka det)? Är det värt att ett djur föds upp och sedan dör för att du ska kunna ha en fin jacka?

Men som andra sagt, TS ville ha hjälp med att hitta en jacka, så om någon vill fortsätta diskutera äkta päls kan vi ju skapa en ny tråd med det ämnet! 🙂

axa
2014-02-21 21:06
#11

#10 Ny tråd låter bättre om vi ska fortsätta diskutera. Bryr mig inte heller, men föredrar äkta päls. Äter du kött? Tänk att kor, hästar, grisar och andra djur föds upp för att du ska äta dom. Slaktas på ett brutalt sätt (inte alltid men vad jag sett så är det inte alltid så skonsamt för djuret, speciellt inte i vissa andra länder), för att sedan styckas i en fabrik, behandlas osv. Ska inte diskutera så mycket men iaf tycker jag inte det är fel med äkta päls OM djuret haft det bra. Och tar man vara på hela djuret är det bara superbra. Som man gör med kor, man gör mattor, möbler och mat av djuret. 👍 

Hittar inte jackan just nu, fortsätter leta imorgon :)

Ps. startar en ny tråd där alla får säga sin åsikt och diskutera.🙂

linn8
2014-02-21 21:39
#12

#11 måste bara svara på det där! Förlåt så jätte mycket TS men svara på din fråga längre ner i inlägget=) Men vi är beroende av kött men inte av pälsen:)! Jag tror jag har sett någon snygg på nätet? Vet dock inte om det stämmer på din beskrivning men google is your best friend;)!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Upp till toppen
Annons: