Annons:
Etikettserietidningar-och-böcker
Läst 1768 ggr
linn8
2014-03-18 19:37

Få personlighet och utseende att passa? (Bok)

Hej, jag skriver böcker och undrar hur viktigt ni tycker att personligheten, utseendet och namnet passar ihop? Alltså att beskrivningen på utseendet passar med personligheten och namnet tex?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
Calcifer
2014-03-18 19:42
#1

Jag tycker faktiskt inte alls om när folk har namn som 100% passar ihop med personligheten. Mest för att hur kunde föräldrarna när barnet föddes veta EXAKT hur de skulle bli när de blev äldre?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[etsan]
2014-03-18 19:42
#2

Tänker som #1

Melissa V
2014-03-18 19:47
#3

#1 föräldraintuition? 😉

 jag stör mig när namnet inte alls passar, man undrade liksom vad föräldrarna tänkte, om de ens tänkte eller om de bara gick random fram till en främling på stan och vad de säga ett namn. 
Som mina päron, bytte mitt namn så fort jag fick chansen, alltid vantrivts i min "födselnamn"

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


Calcifer
2014-03-18 19:49
#4

#3 Men det är ju mer "verkligt". Alltså, hur ska föräldrar när de får sin nyfödda dotter i famnen veta att hon tänker sy egna kläder och gå barfota och älska naturen när hon är vuxen så de väljer namnet Rain eller nåt dylikt? Jag har också bytt namn för mitt passade inte alls på mig. För det är ofta så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

linn8
2014-03-18 19:51
#5

Håller just nu på att brainstorma en ny karaktär till men bok, hon är mörkhårig med lite vågigt hår, mörka ögon och tydliga ansiktsdrag (kindben och haka). Men en ganska rund form på ansiktet. Som person är hon tävlinginriktad, tuff och våghalsig. Vad borde hon heta:)?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Justbe
2014-03-18 20:08
#6

5# hej! Där beskrev du ju typ mig:) -  kinderna( inte jätte men de syns) Jag har en kort oval liknande ansiktsform, dock.

Förslag: Tara Alexia, Athena och Enya

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Annons:
linn8
2014-03-18 20:13
#7

#6 oj hehe;) Enya var väldigt fint:)!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Melissa V
2014-03-18 20:15
#8

#4 man tar ju trots allt ändå med sig lite av uppfostran, om så undermedvetet. Vissa går att "styra" mer än andra. 
Sen är de ju så vissa namn passar perfekt, andra inte alls, och vissa är inget man ens tänker på. Lite rysk roulette i det hela ändå och chansne är ju alltid 50% att de passar eller inte.

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


Calcifer
2014-03-19 00:58
#9

#8 Och det är precis det jag menar. Alltså verkar det rimligt att i vissa böcker passar vissa namn och andra inte ihop med en karaktärs personlighet. Huvudpersonens namn ska väl helst halvt höra ihop med personligheten, så blir det mer flyt och får mer djup.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Melissa V
2014-03-19 01:06
#10

ahaa, då hänger jag med vart du ville komma :)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


Upp till toppen
Annons: