Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 537 ggr
Alexxiis
5/19/14, 6:57 PM

Vad bakade du senast?

Hej! Gillar ni att baka? Jag älskar att baka och tycker det är superkul att se vad andra har bakat. Så vad bakade du senast? Hur blev det? Vilket recept följde du *länk?* och har du någon bild att dela med dig utav? Skriv fritt ni behöver inte "svara" på de frågor jag skrev utan det var bara exempel! Jag bakade morotskaka sist och följde Leila's recept och det blev verkligen gott! Tyvärr har jag ingen bild på kakan men här har ni iaf receptet :) http://www.leila.se/leilas-morotskaka/leilas-recept/bakverk/index1,23.htm?id=2736 Imorgon hade jag tänkt att baka kolasnittar, jag tänkte följa leilas recept! Har ni några tips att ge mig inför bakningen? :)

Annons:
[MARWAKE]
5/19/14, 8:48 PM
#1

Jag bakade chokladkakor för 1-2 veckor sedan. Jag följde nått recept jag hittat ett block där min mamma hade skrivet ner och klistrat in recept! Tyvärr ingen bild då vi (jag) redan ätit upp dem :3 Jag gillar också att baka jättemycket! :D Fast tyvärr kan jag inte baka något med ägg i då min lillebror är så allergisk mot ägg så vi inte ens kan ha det hemma. Istället för ägg kan jag använda no-egg pulver. Fast det brukar inte bli lika bra :3

axa
5/19/14, 9:26 PM
#2

Sist jag bakade blev det himmelska drömmar, bullar och kolakakor! :)

Kul att baka då och då, sen att bjuda och äta själv är roligt. Här hemma uppskattas bakning väldigt mycket.

Kagamine
5/19/14, 10:14 PM
#3

Hmm, senast jag bakade så blev det en hel långpanna med rabarberpaj! Jag plockade bara av våra rabarber i träfgården, hackade dem och strödde över generöst med socker och ingefära. Sedan gjorde jag en stor sats vanlig smuldeg, med en tredjedels havregryn istället för bara mjöl, och in i ugnen!

Blev ytterst gott ^^

Jag kan även tipsa om det här receptet:http://www.tasteline.com/Recept/Chokladfudgetarta

Den blir otroligt god, och är en stor favorit här hemma! 

Hoppas allt går bra med bakandet ;3

Alexxiis
5/20/14, 5:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Idag bakade jag kolasnittar efter leila bakar receptet. Oherre det blev farligt gott och gick på 20 min!! Dock rekommenderar jag att man dubblar smeten då det blir väldigt lite!! :)

Candy123
5/20/14, 5:39 PM
#5

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Bello_O
5/20/14, 8:23 PM
#6

Blåbärsmuffins😍

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: