Annons:
Etikettlek-och-fritid
Läst 1774 ggr
Weasley
2014-08-13 13:08

Sommarlägret #2

Hej! Här är är andra delen av 

javascript:nicTemp();

 

(Nu vet jag inte om länken blev rätt, men kan någon ordna så att om man klickar där så kommer man till gamla Sommarlägret, och om det blir rätt så ta bort denna parantes, och om någon fixar det så kaan du också gärna ta bort det här inom parantesen)

Men iallafall, så om du vill veta regler, alla som är med, så klickar du på länken där uppe :D

Trololololololololololo

Annons:
Weasley
2014-08-13 13:08
#1

Nej det blev  inte rätt :( kan någon länka till sommarlägret?

Trololololololololololo

Stortroll
2014-08-14 09:07
#3

Jag går tillbakatill rummet och frågar lou om hon har blivit något varmare.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Tipsi3
2014-08-15 08:43
#4

Laura verkar lite smått besvärad när vi tar i hand. "Men Thess! VAFÖR ska du alltid babbla och.. och..!?" tänker jag irriterat och skäller ut mig själv lite i huvudet.  Laura visar min säng och kollar av att det är okej att jag sover där.

-Ja såklart, säger jag och anstränger mig för att inte börja babbla och le, jag ska nog ta mig en tur i huset, vi ses! Jag vinkar lite smått åt dom och gå ut ur rummet, in i hallen. 

"Jag kanske ska se om jag kan hitta Lou och Cecilia!" tänker jag och går med lätta steg mot trappan. Jag avbryter mig själv just som jag ska gå ner, jag kunde höra Lou's och Cecilia's röster i ett av rummen. Jag går dit, knackar lite på dörren och kollar ifall dörren är öppen, det var den. Jag öppnar dörren och tar ett litet steg in i hallen.

-Hall…, böjar jag. Mer än så hinner jag inte, jag stelnar till mitt i steget och står som förlamad med stora ögon.

"Ser jag i syner? Håller jag på att bli tokig? Är detta en dröm!?" Frågorna flyger runt i mitt huvud, men jag yttrar inte ett ord. Min blick är riktad mot Lou och det som jag knappt kan tro på.

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Stortroll
2014-08-15 12:28
#5

Jag la mig på sängen och skulle läsa när lou vissade vad hon hade gjort på den gammla bänken. När lou sedan började skriva i en fin bok så tänkte jag fortsätta läsa men då började lou prata med någon nästan genomskilnig (?) tjej. Jag kunde bara inte fatta vad som händer. Då kom thess in på rummet hon blev som förstenad av synen. Hej thess!

Titta gärna in här ---> Min blogg

[Ellabella347]
2014-08-15 13:40
#6

Mary släppte mig nät hon såg att nån kom in i rummet. -Hej Thess..är det nått fel?.. , frågade jag henne men hon var som förtrollad. Jag kunde inte få kontakt med henne. Mary skrapade med tån i golvet. Golvet knarrade under hennes fötter när hon slank ut genom rummet. Hon försökte att undvika att röra Thess men hon råkade röra sin axel vid hennes överarm.njag släpade ut mitt hår och lät luggen falla över ögonen. Jag såg ut som ett spöke med håret över ansikte och mitt spöklika vita nattlinne.

Annons:
Tipsi3
2014-08-17 19:27
#7

Jag kan höra Lou's och Cecilia's avlägsna röster, de är nära men ändå inte. Det enda jag riktigt såg var den lilla flickan. Hon är tunn och liten, som ett barn men fortfarande inte, det är någonting…

overkligt

över henne. Jag ser hur hon smiter ut ur rummet och råkar snudda vid mig, och av denna beröring förstår jag. Hon existerar inte som jag, Lou och Cecilia gör. Hon är ett spöke, eller en ande. Det känns konstigt att veta det, sådana saker brukade man leka med kompisar som liten, och alla visste att det var påhitt. Men detta, det var verklighet.

Lou hade hängde lite med huvudet och luggen täcker hennes ögon, men jag kunde ändå känna hennes blick som var riktad mot mig igenom den. Cecilia verkar förvånad. Båda tittar oroligt  på mig. Jag ruskar på mig och blicken klarnar.

-Jo, det är bra…, säger jag svagt, n-ni såg väl också… Det där?, stammar jag viskande. Den lilla flickan tycks ha tagit min "pratlust" med sig.

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

[Ellabella347]
2014-08-17 20:32
#8

-Ja det var Mary, Mary Blondie , säger jag och stryker luggen från ögonen. Jag skrev klart det sista. Och tecknade av Mary -Detta var hon , sa jag och visade Thess det jag hade tecknat. Jag berättar allt som Mary sagt. Thess och Cecilias ögon blev stor som tefat för varje mening jag sa. Jag började följa sträcken och såg nu vad det förställde!! Det föreställde Mary. I kantiga former. Jag kallade snabbt till mig Thess och Cecilia. Dom blev lika förvånade som jag när jag såg det.

Tipsi3
2014-08-18 20:17
#9

Det är så konstigt allt jag nu vet om Mary. Mary Blondie. När Lou visade mig en lite större bild av Mary, tecknad i kantiga former med vit krita fick jag ett plötsligt infall. Jag drog fram en blyertspenna ur innerfickan på min tröja och började teckna ur minnet. Till sist tog jag den vita kritan som låg på golvet och fyllde i mina blyerts linjer. Framför oss hade vi en så gott som perfekt bild av Mary. Den vita kritans bleka färg gjorde bilden ännu mer lik henne. Jag lutade mig tillbaka med en nöjd min och studerade mitt verk. Jag vände mig mot Cecilia och Lou.

-Jag har alltid gillat att teckna, sa jag och log lite.

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

[Ellabella347]
2014-08-18 20:56
#10

-Jag med! Sa jag till Thess. Fortfarande chockad av min upptäckt. Vi stog helt stilla i rummet och pratade. Men ändå knäppte det och knarrade i golvet som om nån gick. -Schy! , sa jag och lyssnade. Jo jag hade inte inbillat mig. Nu blev jag rädd.jag blev likblek i ansiktet och min svarta ögon tårfylldes och släppte sen ut sin börda. Detta blev för mycket mig. Tårarna droppade ner i mitt knä och jag var alldeles kall. Min ljusa läppar passa de med det nu gråtande ansiktet. Det såg jag genom en spegel på väggen. Jag tittade mot sängen där jag några sekunder innan lagt tankeboken på sängen. Den låg inte kvar. Jag pekade med ett darrande finger och sa. -Jag la den där för några sekunder sen. N-nu är det borta. Jag öppnade bänken men inte kunde den. Tankeboken låg där i. Men det var tom. Tom på sidor. Jag hittade sidorna, i papperskorgen. Nu sprutade tårarna. Men jag tjöt inte. Jag hade ärft det från pappa. Att gråta utan att grimasera och låta.

[Ellabella347]
2014-08-30 08:16
#11

(Puttar upp lite här då)

Stortroll
2014-08-30 09:30
#12

Vad är det som har hänt Lou?

Titta gärna in här ---> Min blogg

[Ellabella347]
2014-08-30 10:18
#13

Jag la huvudet i händerna och armbågarna på knäna.

-Det här blir för mycket för mig , sa jag och kramade försiktig sidorna i händerna.

-Vem är det som inte tycker om mig , nån som vill förstöra för mig , kolla här.

Jag visade sidorna för Cecilia, nästan alla sidor var överstrukna , jag hade skrivit i den här boken i snart 8 år. Nu var allt slit förgäves. Jag drog upp knäna och tittade på mina svarta fingrar där jag dragit över blyertsen.  Jag vände försiktigt  på det sista bladet. Där stog det "STICK". Nu slängde jag sidorna på golvet och stormade ut ur rummet. Jag tog alla trappsteg i 3 kliv. Jag slog upp ytterdörren och sprang ner mot bryggan. Där satte jag mig sen och det ända ljudet som hördes var plumset från när mina tårar träffade vattenytan eller när jag drog ett snörvlande andetag. Det började åska i fjärran och regnet började droppa och blanda sig med mina tårar. Men det brydde jag mig inte om. Jag kände nått kallt röra vid min arm och tänkte att det bara var regnet. Men när jag tittade på min arm stog det skrivet med kol " Sluta ta kontakt med våran dotter". Jag kurade ihop mig till en liten hög på bryggan. Och nu för första gånga lät jag när jag grät.

Annons:
Stortroll
2014-08-30 11:18
#14

jag hängde efter Lou ut. jag hittade henne gråtandes på bryggan. Vad är det som gör dig så ledsen Lou, är det att du inte får ha hästen här längre eller är någon annan anledning till varför du är så ledsen?

Titta gärna in här ---> Min blogg

[Ellabella347]
2014-08-30 12:24
#15

-Nää det är allt som händer runt mig , sa jag till Cecilia med rödsprängda ögon. Jag visade min arm för Cecilia. Hon blev lika förvånad sim jag. -Och det stog stick på en av sidorna, vem är det som vill mig illa? , frågade jag Cecilia och tårarna fortsatte rinna.

Stortroll
2014-08-30 13:35
#16

Du kan det inte ha något med den där flickan att göra?

Titta gärna in här ---> Min blogg

Upp till toppen
Annons: