Annons:
Etikettlek-och-fritid
Läst 4139 ggr
Weasley
2014-11-12 21:47

Harry Potter Rollspel #2

Hej! Kan någon länka den här tråden i den förra tråden och länka till den första tråden till den här tråden? I HARRY POTTER ROLLSPEL #1 SÅ STÅR REGLER/INFO. MAN KAN FORTFARANDE ANMÄLA SIG. NY VIKTIG REGEL!!!! Jag MÅSTE säga till när alla går till sina rum eller gör lektioner eller att det blir en annan dag. Och likaså så vill jag inte ha att göra med några VÄÄÄLDIGA hyss men några små kan man väl få göra. OM NI HAR FRÅGOR, KLICKA PÅ MIN Avatar OCH SKICKA ETT PM (privat meddelande) Och- ännu mer nya regler. *Använd INTE trollformler på andra elever så dom skadar sig. *Om någon kommer att vara borta en längre tid så ligger de (i rollspelet) i Hogwarts sjukstuga. *Om någon inte vill vara med- Kontakta mig så kan vi fixa det på ett roligare sätt än att bara försvinna. *Spama inte *I rollspelet går vi inte efter vårat dygn utan jag bestämmer dagbyte. NU SKA JAG FÖRKLARA VAD SOM HÄNDER!!! Alla elever sitter tillsammans med resten av rina elevhem vid långbord och äter. Rektorerna pratar tyst om.. -Rawenclaw, Hufflepuff, Slytherin och.. Gryffindor. Alla hör en sträv viskning. -Ni kommer alla få möta mig. Välj ut en. ENDAST EN! fortsatte rösten. Som ska möta mig. Lord Voldermort, imorgon natt. Midnatt. Albus Dumbledore skakade på huvudet och Minerva reste sig upp. -Gå in till era sängar! Bums! Sa hon och alla gick. -Tom Marvolo Riddle.. Sa Dumbledore. -Du menar Du vet ve… Började en professor. -Du kan!! Säga Lord Voldermort.. avbröt Dumbledore. -Vi måste välja en.. Sa Snape. -Jag vet att Lily Potter har starka krafter. -Och Luna Longbottom! Och så höll de på. Länge. -Så, har vi bestämt oss för denne person? -Ja. JAG HAR LOTTAR VILKEN SOM SKA MÖTA LORD VOLDEMORT (mig). NI SKA VARA NYFIKNA OM VEM DET BLIR. JAG AVSLÖJAR VEM DET ÄR I MORGON KLOCKAN 07:33. alla är nu i Gryffindors sällskapsrum. Alla är nyfikna.

Trololololololololololo

Annons:
Sasa Allie
2014-11-12 22:00
#1

-Hoppas att det blir jag, ropar jag lite över förtjust.


kaninsköld
2014-11-13 07:31
#2

Jag lyssnade förvånat. Plötsligt tänkte jag att, det här kanske skulle vara något för mig! Avifors! säger jag och en flock av fåglar flyger iväg, och sätter sig i taket i pojkarnas sovsal.

Mvh Kaninsköld

Weasley
2014-11-13 07:34
#3

*Ändrar tid till om sex minuter*

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-13 13:35
#4

Jag kollar på människorna i sällskaps rummet och ser att många av dem rullar tummarna. De flesta har samman bitna blickar och några ler smått, lärarna är mest samman bitna och några av dem vill inte möta våra blickar.


Weasley
2014-11-13 18:47
#5

DET HAR GÅTT NÅGRA TIMMAR KLOCKAN BÖRJAR NÄRMA SKG MIDNATT. MEN FÖRST.. - Alla hade samlats i stora salen för ett viktigt möte. -Alla kära elever.. Började professor Albus. Alla suckade lock undrade varför de har väckts från sina bäddar. -Juste, han kanske ska berätta för oss vem som ska bli den utvalde! sa någon. -Nej, tyvärr inte, Juliann Clearwood. Återigen hördes djupa suckar. -Vår käre.. Litius Neagorus.. Är… Albus hickade till och torkade en tår. Död. Det blev tyst i salen. En av Litius släkting i Rawenclaw började störtgråta. -Det är inte rättvist! Det är inte rättvist! Skrek hon, och så blev alla ledsna. Alla grät inte, men vissa gjorde. -Han kommer att lämna ett stort tomrum efter sig. sa Albus. -H-H-Hur D-Dog han? klämde Rawenclawaren ur. -Jag var där. Vi satt tillsammans på mitt kontor och skulle prata om ett vanligt rackartyg, då Lord Voldermort… När Albus sa hans namn rös många till. Kom in och.. Gjorde dödsforlmlen. Fortsatte han. -Den utvalde då? Frågade en Gryfindorare. -Det är sex timmar kvar till midnatt. Innan dess så hinner vi planera. Sa Albus lch gick därmed in till sitt kontor. Det var en nere stämning på Hogwarts. Litius Neagorus, hade dött.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-13 19:06
#6

När jag hörde att Litius var död bet jag ihop läpparna och kände hur tårarna blöte ner kinden likt dagg från ett lönnlöv.

-Avada kedavra? Viskade jag så tyst så att ingen kunde höra.


Annons:
MithrilFox
2014-11-13 19:10
#7

Byter karaktär. 

  • Namn: Aeridil Alex Whitman

  • Bostad: bor med familjen Neagorus 

  • Intressen: Trollkarlsschack, Böcker, Flyga 

  • Gillar: Gröna kullar och dalar, Berg och Raviner, Mörker, Rävar, Fåglar, Katter, Kyla

  • Ogillar: Små rum, Vatten, Gardiner, Värme

  • Trollstav: 18 3/4 Tum Av masur valnöt med en kärna av enhörnings hår

  • Elevhem: Ravenclaw

  • Husdjur: Fjällräv

  • Varelse: Människa

  • Utseende: långt Vithår, orangea ögon och ljus hud

  • Klädsel: Isblå mantel och vanlig skoluniform

  • Familj: Mamma Pappa och 3 Syskon

  • Blodsstatus: Fullblod

  • Övrigt: Kan inte åka skidor och har klappat en drake

Inledning: Jag hör att min bästa vän Litius är död och börjar stört gråta.

VARFÖR GJORDE DU INGET DUMBLEDORE?! skrek jag efter Dumbledore. Och fortsatte gråta i ett hörn.

Weasley
2014-11-13 19:27
#8

-Avada Kedavra. Svarade Luna och kramade henne med gråten i halsen. Luna var verkligen ledsen. -Hörni, jag vet att ni är arga för att jag inget gjorde, men.. Det var svårt. Jag kunde icke. Voldermort blockerar min trollstav, sa Dumbledore. Luna gick fram till Aeridil och kramade stackaren. -Din bästa vän.. Sa LUNA och fällde en tår.

Trololololololololololo

MithrilFox
2014-11-13 20:14
#9

Jag har förlorat min bästa vän och blivit tröstad av en för mig okänd tjej som kanske gå i min klass. Mentalt ostabil springer jag ut ur rummet.

Sasa Allie
2014-11-13 20:28
#10

Jag sitter och stirrar på Dumbledore och min gröna ögon är tårfyllda. Jag ser  Aeridil springa ut ur rummet men gör ingenting för att det känns bäst att låta hen vara ifred.


MithrilFox
2014-11-13 20:38
#11

Jag kurar ihop mig med min fjällräv Ciesia. Hon slickar upp mina tårar. Jag kramar henne och fortsätter gråta.

kaninsköld
2014-11-13 20:54
#12

Jag går ut ur rummet och ser e n pojke sitta med en fjällräv. -Du, jag är verkligen ledsen för det som hänt. Jag vet hur det känns. Måntand, min varg, går fram till pojken och sniffar på honom.

Mvh Kaninsköld

MithrilFox
2014-11-13 21:15
#13

En pojke går fram till mig. Jag kollar upp från Ciesias päls för en kort sekund och sen gömmer jag huvudet igen. Han säger nånting jag inte riktigt uppfattar och hgan varg sniffar på mig. Jag snyftar fram ett litet hej.

-vem är du frågade jag?

Annons:
kaninsköld
2014-11-13 21:24
#14

-Jag heter Edward lupin, men du kan kalla mig Ted. Mina föräldrar dog under det stora slaget på hogwarts.

Mvh Kaninsköld

Weasley
2014-11-13 21:36
#15

-Alla elever.. Började McGonnagal. Alla fortsatte att böka och gråta och skratta. -Ursäkta mig, fortsatte hon, ingen lyssnade. Snape kastade en sonorus besvärjelse på sig själv och ropade: TYSTA!!! Alla fortsatte prata tills en rosa dam kom in i rummet. -Tunglås, sa den rosa damen och allas tungor gick i lås.det blev helt tyst. -Dolores Umbridge, sa damen och neg. -Välkomna henne, sa McGonnagal, och visade henne till hennes plats. -Det är en halvtimme kvar tills kampen mot Lord Voldermort. Vi har utsett (jag har lottat) en elev. Började Albus. Aeridil Alex Whitman. han sen. -Kan Mr. WhitemN komma fram? Sa Dolores.

Trololololololololololo

MithrilFox
2014-11-13 21:39
#16

Jag nickade till svars och gömde mitt ansikte i pälsen och fortsatte snyfta.

Weasley
2014-11-13 21:39
#17

Det gav ett sus i salen. En pojke höll på att kasta massor av kittelbesvärjelser till Luna som tillslut sa: -Ät sniglar! Och pojken fick fullt med sniglar i munnen och spydde för fullt. Snape gick ner och tog pojken i kragen lch förde honom ut ur rummet. -Förlåt. Viskade Luna med en ovetande gest.

Trololololololololololo

Weasley
2014-11-13 21:43
#18

-Aeridil? Frågade Albus. Kom upp! -Mr Whiteman!

Trololololololololololo

MithrilFox
2014-11-13 21:50
#19

Jag satt i  korridoren när jag började höra massa ljud från salen. Jag stannade kvar och fortsatte krama min räv.

Sasa Allie
2014-11-13 21:51
#20

-Aeridil har gått ut, säger jag med tydlig röst medan jag stirrar  på den rosa varelsen.


Annons:
Weasley
2014-11-13 21:52
#21

Snape blev sur. Han såg att Mr. Whiteman hörde. Snape rusade till Aeridil. -Mr Whiteman. Du är utvald.

Trololololololololololo

MithrilFox
2014-11-13 21:53
#22

Va vad menar du? säger jag snyftande och rädd.

Weasley
2014-11-13 21:54
#23

-Du ska slåss mot.. Lord Voldermort.

Trololololololololololo

MithrilFox
2014-11-13 21:57
#24

Jag börjar skaka och snyfta av rädsla.

- Jag kan inte slåss mot han. snyftade jag

Weasley
2014-11-13 22:03
#25

-Du ska..! Började Snape ilsket innan den rosa grisen avbröt henne. -Då tycker jag att Miss Whitetail kan komma upp här och göra sig redo.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-13 22:08
#26

Jag ställer mig så snabbt jag bara kan och går  fram till lärarna. Min blick är fäst på Dumbledore och jag känner att jag darrar.

-Ja sir.


MithrilFox
2014-11-13 22:11
#27

Jag muttrar för mig själv att jag är miss whitman

Annons:
kaninsköld
2014-11-13 22:14
#28

-Lycka till, säger jag till pojken.

Mvh Kaninsköld

MithrilFox
2014-11-14 11:04
#29

Jag satt förvirrad och funderade på vad lärarna egentligen håller på med.

Weasley
2014-11-14 14:58
#30

-Nu var det såhär att vi tycker att du skall vara en Mr, men om du vill det så gärna så kallar vi väl dig MISS. Röt Umbridge och tog emot Miss Whitetail.

Trololololololololololo

MithrilFox
2014-11-14 15:50
#31

Jag började lugna ner mig efter chocken av Litius död. Jag kände mig lite kränkt av den rosa tanten men ignorerade det. Jag reser mig upp och frågar vad som egentligen pågår här.

Sasa Allie
2014-11-14 15:52
#32

Jag (högst ovilligt) tar i hand med kvinnan i rosa. Allt känns så märkligt och hela salen stirrar på mig , det känns som jag bara vill springa ut här ifrån.


[Ellabella347]
2014-11-15 09:02
#33

Jag satt hela tiden med korslagda armar och rak rygg. Jag brydde mig inte om dom som sa att dom inte såg nått när jag satt så rak och var så lång. Tillslut orkade jag inte med deras tjat. Jag kastade tunglås på dom och log sen nöjt. I hela salen hördes viskningar och folk som ibland hulkade till eller drog en lång snyftning,

Sasa Allie
2014-11-15 09:26
#34

OFF LAJVLänk till gamla tråden.javascript:nicTemp(); ON LAJV

Jag för står vem jag ska möta men inte …

-Vad är det jag ska göra, säger jag halv tyst.


Annons:
LottaV
2014-11-15 11:52
#35

Jag är trött som bara den men jag lyssnar och tittar på lärarnas bord jag är glad att jag inte blev utvald.

Ett gott skratt förlänger livet

xsvennebananx
2014-11-15 19:37
#36

-Har en elev dött min kanintoffla, säger Bea

-Ja min underbar  jordgubbstårta 

-Det är förfärligt lilla du.

-Ja det är det min fjärils spegel

-Vad ska vi göra åt det min knäck

-Jag vet inte kära du.

Bea började gråta.

-Gråt inte kära marmelad smörgås.

-Men det är ju så hemsk min lilla hallon ost.

-Jag vet älskade duntäcke.

Weasley
2014-11-16 01:49
#37

Luna tittade äcklat mot Bea och den andra killen. -Du skall kasta besvärjelser som du tycker passar. Alla elever ska stå bakom dig och OM du skulle förlora kraften kommer Jessica Black hoppa in för dig. Oh. Ni kommer jobba tilsammans. Sade Dolores.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-16 08:01
#38

-Okej, men då blir det mer än en elev, säger jag fundersamt.


[Ellabella347]
2014-11-16 08:07
#39

Jag log för första gången mot nån som inte var i slytherin. Jag lyfte handflatan från knät men hadleden lång fortfarande ner och vinkade försiktigt. Hade jag klarat av en flock demoner själv skulle jag väl klara av Voldemort fast inte ensam då. Det var bara att läsa lut denna förbannade trollformlersboken.

LottaV
2014-11-16 09:18
#40

Jag började bli fundersam skulle det vara lika många som när min pappa slogs mot Voldermort

Ett gott skratt förlänger livet

Weasley
2014-11-16 10:30
#41

-Låt mig förklara bättre, började Umbridge. En elev, Miss Whitetail, står längst fram och slåss mot Ni Vet Vem… -Du kan säga Voldemort, avbröt Dumbledore -…Mot Lord Voldermort, och Miss Black står gömd i skogen och skjuter trollformler, så Voldermort tror att de kommer från ingenstans. Resten av eleverna står också gömda och skjuter INTE förrän.. Började Dolores. -Jag gör tecknet. Avbröt Dumbledore. Tecknet är det här. Sa han och gjorde ett piece tecken med fingrarna. -Okej jag skojar. Såhär . Sa han och skickade upp en blå stråle mot taket. -Nu måste vi gå. Kom nu. Dumbledore går först, sen Miss Whitetail tillsammans med Miss Black, sen resten. TVÅ OCH TVÅ.

Trololololololololololo

Annons:
Sasa Allie
2014-11-16 10:43
#42

Jag ställer mig bakom Dumbledore. 

-Tror ni att han har med sig någon dödsätare? Och tror ni verkligen att han tror att besvärjelserna kommer från ingen stans?


Weasley
2014-11-16 10:47
#43

-Dödsätare - Massor! Det klarar ni! svarade Dumbledore.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-16 10:49
#44

- Så de andra eleverna kommer att möta dem istället? Och kommer vi få någon förstärkning med vuxna trollkarlar och häxor?


Weasley
2014-11-16 11:02
#45

-Ja och nej, ni måste klara honom själva.. Annars dödar han oss alla.. O, jag glömde, jag sla hjälps till lite iallafall. De var framme vid den förbjudna skogen. Plötsligt dök en ful gubbe utan näsa fram. Dumbledore gav order att alla elever skulle gömma sig utom Miss Black och Whitetail. -ÅÅÅÅH…. Nu! Viskade Dumbledore och föste iväg dom - Black.. Whitetail.. Ni har ingen chans mot mig! Alarte Ascendsre! Röt han och kastade besvärjelsen på flickorna. Dom båda flög upp i luften och landade rt mot en jordig mark.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-16 11:19
#46

Jag lyckas få tag i staven precis innan jag jag landar på marken. Jag försöker komma på en formel så fort så möjligt.

- Sectumsempra, är den första använd bara besvärjelsen jag kommer på.


Weasley
2014-11-16 11:27
#47

Voldemort aktade sig fort och skickade en Rectrusempra formel på Ermie och hon skrattade högt och gned sig mot marken och försökte få bort osynliga kittlande händer.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-16 11:41
#48

- Immobulus, säger jag och försöker att kväva mitt skratt.


Annons:
LottaV
2014-11-16 12:06
#49

Jag står gömd bland träden när jag kommer på att jag kan försöka att förvandla mig till en amus så jag pekar med staven mot mig tänker formen på ett ögonblick är jag en vit hund jag kilar fram och håller mig vid Minerva McGonnagals sida

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
2014-11-16 12:19
#50

Jag satte snabbt på mig formerln så jag inte skulle bli påverkad av voldemorts förtrollningar. Och kastade sen , med nöje lamslå mot voldemort som föll till marken.

MithrilFox
2014-11-16 12:34
#51

Jag ser nyfiket på duellen mellan 2 elever och Voldemort. Det ser ut som om att Voldemort håller på att vinna. Jag ser att det kommer en dödsätare för att hjälpa Voldemort. Jag gensköt dödätare och började duellera med honom så att Voldemort inte skulle få förstärkning. 

Jag kastade en formell så att eld som jag kan kontrollera kom ut ur min trollstav. Jag befallde elden att slingra sig runt dödsätaren.

Sasa Allie
2014-11-16 12:54
#52

Jag ser att Voldemort faller, men någonting i mig säger att han bara låtsås. 

-Expelliarmus, accio trollstav, säger jag utmattat.


LottaV
2014-11-16 13:08
#53

Jag håller mig i rörelse hela tiden när jag ser en dödsätare smyga upp bakom den utvalde så springer jag och atackerar dödsätaren så han faller omkull jag hoppar undan en för trollning och springer in bokom träden igen.

Ett gott skratt förlänger livet

MithrilFox
2014-11-16 20:24
#54

Dödsätaren kastar imperius på mig och får mig att använda elden mot Jessica. Jag försöker kämpa emot.

LottaV
2014-11-16 21:15
#55

När jag kommer i bakom trädet vänder jag mig om och ser allt som händer jag blir så arg att jag skäller så starkt att det blir en vind som är lika stark som en orkan den släcker elden och får alla dödsätarna att bli så stela att dom inget kan göra och alla imperius släpper och dödsätarna flyger bort med vinden

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Sasa Allie
2014-11-16 21:28
#56

Jag rullar trollstaven mellan fingrarna och den känns som min. Världen runt om kring mig blir suddig och jag svimmar av.


Weasley
2014-11-16 21:33
#57

-Ha ha. Mycket roligt, skrattar Voldemort. Han trängde sig in i ermies tankar och ser - Att hon har rätt. -Du är mycket duktig, Ermie Whitetail. Men nu, så måste jag göra det här. Alla elever kikade förundrat på Voldemort. -AAAADAAAAVAA KEEEDAAABRAAAAAAA!!!!!!!!! Skrek han och siktade mot de två eleverna. Ett ljussken dök upp framför Jessica och Ermie. -Aurorerna.. Mumlade någon. -NEEEEEEEEEJ! Skrek Voldermort och försvann. Dödsätarna var heller inte kvar. Ermie och Jessica låg där på backen. Aurorerna stod framför dom, men vände sig om sakta. Hade de kommit för sent?

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-16 21:35
#58

- För guds  skull jag heter inte Ermie! Skriker jag halvt medvetet.


Weasley
2014-11-16 21:37
#59

-Dom lever! Ropar en elev. -Vad heter du då? Frågar Dolores trotsigt.

Trololololololololololo

MithrilFox
2014-11-16 21:40
#60

Jag märker imperius förbannelsen har släppt och kollar förundrat runtomkring mig och upptäcker att dödsätarna är borta.

Sasa Allie
2014-11-16 21:48
#61

-Jag heter Erime, säger jag trött.


LottaV
2014-11-16 21:51
#62

Jag förvandlar mig tillbaka till min mänskliga form

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
[Ellabella347]
2014-11-17 06:57
#63

Jag reste mig skakade upp men föll ner igen. All min energi var som bortblåst. Alla mina muskler värkte. Det kändes som om nån hade rivit ut mitt skelet och sen satt tillbaka det i fel ordning. Så höfterna var vid axlarna och revbenen vod höfterna. Jag lägger ner huvudet och känner min engeri rinna ur mig. En smäll hörs och sen ligger inte en svarthårig , svartklädd Jessica. Utan en blond , vitklädd flicka med svarta ögon. Jag vred på huvudet och kände, Voldemort var död.

Weasley
2014-11-17 07:26
#64

-Kommer Voldermort tillbaka? Frågade en elev. -Jag är säker på det, tyvärr. Svarade Dumbledore. -Kom så går vi alla hem! Sa McGonnagal och ledde ledet hem.

Trololololololololololo

LottaV
2014-11-17 07:42
#65

Jag följde med strömmen tillbaka till slottet

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-17 08:07
#66

Jag går trött längst bak i ledet ,världen är fortfarande suddig och skymtar knappt personerna framför mig. 

-Vad har min stav gjort,hur många har den egentligen dödat? frågar jag Dumbledore mest för att slippa tänka på det.


MithrilFox
2014-11-17 10:32
#67

Jag går oroligt tillbaka till skolan tillsammans med de andra. Jag betänker vad som hände under striden och misstänker att något lurt är på gång.

Weasley
2014-11-17 16:46
#68

-Hmm.. Jag tror… Började Dumbledore. -Nämen hejsan små ungar! Hånflinade en kvinna med lockigt stort svart hår. -Belatrix Lestrange… Viskade någon. -Är ni så tjötta eftej stjiden att ni måtte gå hem till ejan mamma? retades Belatrix. -Vi kommer tillbaka! Röt hon och stack sin väg.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-17 18:02
#69

Varför använder man avada kedavra utan trollstav, var en tanke som slog mig där jag gick cirka fem meter bakom dem andra. Att aurorer kom förvånade mig jag eller snarare att Dumbledore inte hade bestämt att de skulle komma. Det hotet som Belatrix hade kommit med var ingenting som skakade mig utan mer som en själv klar sak.


Annons:
[Ellabella347]
2014-11-17 18:59
#70

-BANG! Sen stog jag där igen. jag sprang ikapp dom andra och sprang ifatt Belatrix. Hon gav mig en kram och pratade lite med mig.

LottaV
2014-11-17 19:58
#71

jag funderade på varför Tom Dolder hade återkommit till denna värd

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-17 21:20
#72

Av ståndet mellan mig och dem framför mig  ökar och jag försöker springa ifatt men det resulterar bara i att jag ramlar.

-Vänta, ropar jag och hoppas att någon ska höra.


Weasley
2014-11-17 21:28
#73

Luna hör någon ropa vänta. Luna springer tillbaka till flickan som har ramlat. Luna hjälper henne upp och tittar henne rakt i ögonen. Lunas var vackra klarblå. Dom som tittade in i hennes ögon blev helt varma i kroppen.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-17 21:32
#74

Jag blir varm om hjärtat när jag ser in Lunas ögon och det känns som om alla mina bekymmer försvinner. Jag reser mig upp och borstar av knäna.

-Tack så mycket, säger jag med ett leende.


Weasley
2014-11-17 21:53
#75

Luna log och gick brevid flickan resten av vägen. -Vad heter du ? Frågade Luna.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-17 21:59
#76

-Jag heter Erime, kommer du ihåg mig från tåg kupén, du bjöd mig på allsmaks böner, svara jag Luna.


Annons:
Weasley
2014-11-17 22:02
#77

-Ahaa! Ermie.. Whitetail? Frågar Luna pch suckar ledsamt och kollar mot Hogwarts, dom hade slokat efter, men dom var nära slottet nu.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-17 22:08
#78

- Ja, och du heter väl Longbottom i efternamn. Jag ler för att vi snart är framme och för att jag slipper gå ensam.


Weasley
2014-11-17 22:12
#79

-Luna Longbottom.. Det är rätt.. Suckade Luna och snörvlade lite.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-17 22:14
#80

-Hur är det? Frågar jag Luna.


Weasley
2014-11-17 22:17
#81

-Nej, inget. Eller jo,. Jag fick ett brev härom dan.. Av mamma. -"Älskade dotter!! Jag älskar dig väldigt mycket, och det gör Neville också, och såklart din pappa. Men det är nu så att din pappa… Måste fortsätta att älska dig utan att du ser honom för att han har.." Började Luna men avbröts av hicka och tårar. "Din far har gått bort. Jag hoppas att du kommer hem snart! Mamma" fortsatte hon.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-17 22:21
#82

- Jag förstår, säger jag omtänksamt medan jag ser henne i ögonen.

-Ska du åka hem snart?


Weasley
2014-11-17 22:24
#83

-Vid jul typ. Ska du? Frågade Luna

Trololololololololololo

Annons:
Sasa Allie
2014-11-17 22:25
#84

- Jag vet inte om jag har något hem längre, säger jag tyst.


Weasley
2014-11-17 22:29
#85

-Vad menar du? nästan skriker Luna. Hon blir så orolig att hon tappar greppet om sig själv och börja skrika! Det hände så ibland, att hon skrek när hon var orolig, men nu lugnande hon snabbt ner sig själv och sa: -Förlåt.. Men jag menar.. Vad menar du?

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-17 22:31
#86

-Samma dag som jag skulle till Hogwarts upptäckte jag att min farbror var försvunnen, det fanns inte ett spår av honom, svarar jag Luna.


LottaV
2014-11-17 23:05
#87

När jag når porten märker jag att två av dom andra eleverna har halkat efter så jag stannar och väntar in dom

Ett gott skratt förlänger livet

MithrilFox
2014-11-17 23:08
#88

Efter jag har gått ett tag märker jag att dom andra inte är i närheten jag ropar men får inget svar.

LottaV
2014-11-18 07:22
#89

närjag stod vid dörren hör plötsligt ett svagt rop så jag tänker formen och vips så har jag förvandlat mig till den vita hunden jag luktar i luften och känner en svag doft sätter av mot dom tjejerna som jag ser

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
2014-11-18 07:54
#90

När jag kommer fram till dom försöker jag att få dom att förstå att det finns en av våra klasskompisar som inte hittar tillbaka till slottet

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Sasa Allie
2014-11-18 16:13
#91

Så for jag ser hunden förstår jag att det är en animagus, och hon känns märkligt bekant. 

-Lily?


LottaV
2014-11-18 16:48
#92

Jag skäller för bekräftelse att det är jag

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
2014-11-18 16:50
#93

jag försöker att få med mig dom för att hitta den som har gått villse

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-18 17:10
#94

Jag följer efter Lily.

- Letar du efter något?


LottaV
2014-11-18 17:54
#95

Jag nickar och luktar i luften och går mot skogen igen tills jag ser en pojke då ser jag upp på min följesligare

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-18 18:40
#96

Jag förstår att det är den pojken (eller var det en flicka) som Lily letade efter. 

- Hej, säger jag till hen,och Lily kan du vara så snäll att återgå till mänsklig form.


LottaV
2014-11-18 19:31
#97

Jag tänker formen och puff så förvandlas jag till min mänskliga form

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
MithrilFox
2014-11-18 19:37
#98

Jag ser en flicka och en hund. Helt plötsligt blir hunden en flicka och jag förstår att hon är en animagus.

Hej säger den ena flickan

-Hej! Vilka är ni?

Sasa Allie
2014-11-18 19:38
#99

-Hur länge har du varit animagus, frågar jag Lily glad att äntligen kunna prata med henne.


LottaV
2014-11-18 20:02
#100

Från vi slogs här i skogen när vi slogs

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-18 20:05
#101

-Okej.


LottaV
2014-11-18 20:05
#102

Mitt namn är Lily Potter och det här är Erime.

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
2014-11-18 20:13
#103

Vad heter du säger jag till pojken

Ett gott skratt förlänger livet

MithrilFox
2014-11-18 20:13
#104

- Ok jag heter Aeridil, vet ni hur man kommer tillbaka till skolan?

Annons:
LottaV
2014-11-18 20:19
#105

Vi kommer där i från vi tar samma väg tillbaka

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
2014-11-18 20:32
#106

Ska vi gå

Ett gott skratt förlänger livet

MithrilFox
2014-11-18 20:37
#107

Jag börjar bli osäker för att jag inte känner till någon animagus som varit en första års elev.

Sasa Allie
2014-11-18 20:46
#108

-Vi kan gå, men helst inte så snabbt, jag är väldigt trött.


LottaV
2014-11-18 20:47
#109

Min farfar och hans bästa vän var animagus min pappa har berättat det som hans gudfar har berättat om sin pappa och mamma

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-18 20:51
#110

Jag börjar fundera på ifall Lily verkligen är en vanlig animagus, hon kanske har en förmåga att göra det vid akuta tillfällen eller så är hon en annan typ av skepnadsskiftare.


LottaV
2014-11-18 20:57
#111

okej vi går i maklig takt men först, jag tar Erimes hand i mellan mina händer och mumlar en formel jag vet att mina händer blir varma men ger lite kraft till henne

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
MithrilFox
2014-11-18 21:00
#112

Jag följer efter flickorna tillbaka till skolan.

Sasa Allie
2014-11-18 21:04
#113

Jag ser skolan och blir glad för att vi snart är framme.


LottaV
2014-11-18 21:18
#114

vet ni om vi ska till stora salen eller gå till våra elevhem

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-18 21:25
#115

-Jag antar att vi ska till stora salen.


LottaV
2014-11-18 21:33
#116

Okej

Ett gott skratt förlänger livet

Weasley
2014-11-18 21:47
#117

Alla gick till sina elevhem för att få en blund. Alla somnar djupt. Vissa ligger vakna och tänker på dagens och nattens händelser. Dom förlorade Litius och dog nästan i kampen mot Voldemort.

Trololololololololololo

LottaV
2014-11-18 22:00
#118

Jag låg i min säng och tänkte: undrar hur stark jag är igentligen. Jag vet att min kraft ligger i slummer och vaknar när det är dax. Där somnar jag

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Sasa Allie
2014-11-19 15:25
#119

För en gångs skull somnade jag så fort jag lade mig i sängen, med det var ingen skön sömn utan en hård och plågsam.


MithrilFox
2014-11-19 16:11
#120

Jag lade mig och somnade fort.

Sasa Allie
2014-11-19 21:34
#121

Jag vaknar och ser att solen har gått upp.


LottaV
2014-11-19 21:54
#122

Tanga väcker mig som hon alltid gör jag klär på mig och går ner till Gryffindors sällskapsrum

Ett gott skratt förlänger livet

Weasley
2014-11-20 17:09
#123

-Vad gör du här? Frågade Luna, som också var där.

Trololololololololololo

LottaV
2014-11-20 17:42
#124

Jag och Tanga vaknade prisis det här är ju mitt elevhem

Ett gott skratt förlänger livet

Weasley
2014-11-20 19:13
#125

-Nog vet jag det, men mitt i natten? Fortsatte Luna och läste i sin bom. "Akta dig för Narglarna!" Av Christiano Ronaldo. (Haha)

Trololololololololololo

Annons:
LottaV
2014-11-20 19:30
#126

Tanga väcker mig alltid tidigt det är då det är den bästa tiden att mysa med Tanga innan brorsorna vaknar. Jamses retas jämt med Albus så därför tycker jag om tidiga mornar för att då har mina brorsor vaknat än

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
2014-11-20 19:33
#127

Miss upp fatta mig rätt jag tycker mycket om dem men de kan bli lite för mycket ibland

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-20 19:38
#128

När jag går upp ur sängen och tar på mig kläderna märker jag att det inte alls är solen som har gått upp utan att det är ett mystiskt ljus utan för fönstret.


MithrilFox
2014-11-20 20:31
#129

Jag vaknar upp från en mardröm och går upp för att dricka ett glas vatten.

Weasley
2014-11-20 22:21
#130

-Okej? Frågar Luna misstänksamt. Hon tyckte att det var nåt misstänkt med Lily. Luna fortsatte att läsa boken som hon hade i knät. Det var en brasa tänd i kakelugnen. En av eleverna kom för att ta lite vatten och Ermie står halvt påklädd i dörröppningen. -Vad är det? Frågar Luna. Du ser vettskrämd ut!

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-20 22:26
#131

-Det är ett mystiskt ljus utan för mitt fönster och det ser inte ut som ett gått tecken, säger vettskrämt.


LottaV
2014-11-20 22:43
#132

Jag har just satt mig ner med tanga vid mina fötter. Jag frågar la du märke på något mer eller bara ljuset?

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Weasley
2014-11-20 22:46
#133

-Lät det typ.. Dock… Eller.. fjong? Frågade Luna allvarligt.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-20 22:51
#134

-Jag hörde inget ljud.


Weasley
2014-11-20 22:54
#135

OFF LAJV trodde det stog ljus haha ON -Vilken färg? frågade Luna allvarligt.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-21 07:16
#136

-Det var grönt, säger jag. Kom med mig så kan jag vissa er.


[Ellabella347]
2014-11-21 07:33
#137

Jag låg kvar i sängen. Jag hade inget att kliva upp för. Mina leder värkte och min rygg skavdes mot den hårda madrassen. Ezela hoppade upp i sängen och jag borrade in fötterna i hennes mjuka päls. Där somnade jag med ett fast grepp om kudden.

LottaV
2014-11-22 12:52
#138

Vi går med Erime upp till sovsalen

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-22 15:36
#139

Jag visar dem fönster i sov salen.

-Titta, säger jag.


Annons:
LottaV
2014-11-22 15:58
#140

Jag går fram till fönstret och tittar ut. Samtidig gnyr Tanga till jag vänder mig om och ser Tanga rusa ut ur sovsalen jag springer efter henne.

Ett gott skratt förlänger livet

MithrilFox
2014-11-22 16:05
#141

När jag går tillbaka till mitt rum ser jag att en flickan som hjälpte mig i skogen springer efter sitt djur och jag följer efter.

Sasa Allie
2014-11-22 16:08
#142

Jag följer efter Lily och Tanga ut ur rummet, dels för att jag inte vill vara ensam och dels för att det känns rätt att göra.


LottaV
2014-11-22 17:11
#143

Tanga stannar inte förrän vid stora porten jag anar oråd det låter oroväckande och ett grönt ljus sipprar in genom springorna i porten. jag frågar är det det där ljuset som du vaknade av?

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-22 17:13
#144

-Ja, det är det,säger jag nervöst.


LottaV
2014-11-22 18:23
#145

-Jag tror att någon behöver säga till någon vuxen att vi håller på att få ett inbrott på skolan

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-22 18:27
#146

-Jag kan hämta en, säger jag medan jag skyndar bort till professor Vectors kontor.


Annons:
LottaV
2014-11-22 18:35
#147

Jag passar på att mumla amusformeln och på ett puff så var jag min amusform.

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
2014-11-22 18:38
#148

Tanga springer upp till sovsalen för att inte vara i vägen.

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-22 18:43
#149

Jag springer upp för trappan och råkar springa på prefekt.

- Varför så bråttom, frågar han

- Det är något grönt ljus som håller på att ta sig in i skolan, skriker jag.

- Jag meddelar rektorn, säger en röst bakom mig och prefekten nickar instämmande.


LottaV
2014-11-22 18:47
#150

Jag ställer mej i försvars ställning framför dörren

Ett gott skratt förlänger livet

MithrilFox
2014-11-22 18:55
#151

Jag tappade bort flickan men när jag kollade ut ur fönstret ser jag ett mystiskt ljus jag går ut och ser att flickan står i en förvars ställning för att skydda grinden. Jag går fram och frågar vad som händer.

Sasa Allie
2014-11-22 18:56
#152

Jag går tillbaka till Lily.

- Det är lugnt någon ska hämta rektorn, säger jag till Lily.


Sasa Allie
2014-11-22 18:59
#153

- Det är något grönt ljus om håller på att ta sig in på skolan, berättar jag för Aeridil.


Annons:
LottaV
2014-11-22 19:05
#154

Jag skäller ett jakande skall! sen vänder jag mej mot porten och morrar när den börjar att ge efter.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
2014-11-23 10:06
#155

Jag vaknar av att Ezela springer iväg. Där nere hörs Ezela ryta och en hund morra. Jag blir orolig för Ezela och reser mig upp. Det frasar lite om det svarta nattlinnet när jag springer efter. Emire och Aeridil står och tittar på nått. Ute hörs fortfarande Ezelas ryt. Jag ställer mig brevid dom och kvider när Ezela , i dödsångest tjuter.

LottaV
2014-11-23 10:27
#156

Jag bestämmer mig att jag är mer till hjälp i min mänskligaform så jag tänker formeln och jag förvandlas  till min mänskligaform och tar fram min stav.

Strax där efter går porten sönder

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-23 10:39
#157

Jag går ut och ställer mig mitt i det gröna ljuset. Det är iskallt och håret reser sig på armarna.

-Kan inte den där rektorn komma, mumlar jag för mig själv.


LottaV
2014-11-23 10:50
#158

Jag tänker varför kommer inte rektorn och lärarna någon

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
2014-11-23 12:10
#159

Jag orkar inte mer. Jag tittar på dom och förvandlar mig till en panter. Tittar på Emire och springer in i ljuset. Ezela är svag. Jag ryter åt Emire , jag förstod att det var ljuset som gjorde Ezela svag. Efter många försök med min magi som panter, viker benen sig under mig och jag faller ner brevid Ezela. Min kropp skakar i krämpor och klorna borrar sig ner i marken. Sen rörs bara min bröstkorg.

Weasley
2014-11-23 18:19
#160

-STOPP! Säger Umbridge till djur fighten. -Lugna ner er, sa hon sen. Hör upp allesamman! Från och med nu så får vi ICKE ha slagsmål i korridorerna, och därmed ej använda magi utanför lektions salarna. Filch spikade upp ännu en regel, bland de 29183 andra. Umbridge flinade och gick sin väg.

Trololololololololololo

Annons:
LottaV
2014-11-23 18:33
#161

- DET ÄR INGEN SOM ANVÄNDER MAGI DET ÄR ETT INBROTT JU! skriker jag efter Umbridge

Ett gott skratt förlänger livet

Weasley
2014-11-23 18:42
#162

Umbridge skrattade hånfullt.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-23 18:43
#163

- Det är ett grönt ljus som är på väg in i skolan kan vi sköta det problemet först, säger jag lugnt till Umbridge.

 Även om jag är upprörd på grund av att vi inte längre får använda magi utan för lektions salarna så visar jag det inte utan står helt lugnt och väntar på ett svar.


LottaV
2014-11-23 19:01
#164

Jag mumlar vad är det som gör att Umbridge hatar min familj i gentligen

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-23 19:03
#165

- Hon hatar dem flesta, viskar jag till Lily.


LottaV
2014-11-23 19:07
#166

- Ja jag vet men det känns som hon Rakar ner speciellt på Familjen Potter Viskar jag tillbaka

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-23 19:15
#167

- Det tror jag inte, det handlar bara om att "tala osanning", säger jag med ett fundersamt leende.


Annons:
Weasley
2014-11-23 19:18
#168

-Tala osanning? Frågade Umbridge. Hon vände sig inte om. Hon stod kvar med huvudet upphöjt en aning.

Trololololololololololo

LottaV
2014-11-23 19:20
#169

- Jag har funderat om hon har fått nobben av en Potter säger jag fundersamt.

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-23 19:27
#170

- Eeh glöm det , säger jag till Umbirdge, ska du inte ta och fixa det här gröna ljuset.


MithrilFox
2014-11-23 19:40
#171

Jag lyssnar på bråket mellan Umbridge och de andra vid grinden tycker att de beter sig ganska fånigt. Jag märker att ljuset börjar lysa starkare jag ropar på de andra för att dra deras uppmärksamhet ifrån tjafset till ljuset.

LottaV
2014-11-23 19:55
#172

När jag hör Aeridil ropa så  vänder jag  mig om och ser ljuset jag busvisslar och Tanga kommer rusande från sovsalarna hon och jag rusar in i ljuset och hittar Jessica och hennes panter Tanga tar tag i pantens nackskinn drar ut henne ur ljuset jag tar tag i Jessica och lyckas att få upp henne så att jag kan släpa ut henne ur ljuset.

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-23 20:30
#173

Jag känner att det blir kallare in i ljuset och försöker skynda mig där ifrån, men det går inte. Jag ser vad Lily gör och ler mot henne, medan jag försöker komma på en mot besvärjelse.


LottaV
2014-11-23 20:40
#174

När jag släpar på Jessica försöker jag hålla ögonen riktade framåt jag ser att Tanga har kommit ut ur ljuset med panten och den håller på att kvickna till men det känns som jag släpat på Jessica i flera mil när jag engkligen kommer ut ur ljuset med Jessica.

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Weasley
2014-11-23 21:54
#175

-Nox, sa U,bridge och ljuset släcks. -MEH! Hörs det utifrån. -Vi hade ju övning! Sa en annan. Alla elever och samlas ute. Där stog massa dödsätade. Dom hade lurat oss alla.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-23 22:00
#176

Jag såg på en dödsätare.

- Goddag, sa jag utan någon anledning.


Weasley
2014-11-23 22:01
#177

-SKJUT UNGEN!! Röt Voldemort

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-23 22:03
#178

- Va, utbrister jag, har ni pistoler?


LottaV
2014-11-23 22:07
#179

Jag blir så arg att jag kokar, jag blir även röd som en tomat och på ett kilovipp har jag lakt ner Jessica och tagit fram min trollstav

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
2014-11-23 22:15
#180

Jag tänker kyddsformen ut ur staven kommer en skyddsmur som lägger sig mellan skolan och Dödsätarna

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
2014-11-24 07:13
#181

Jag börjar plötsligt tala:" Voldemort! Först dödar du min syster , sen försöker demoner döda mig. Sen ger du dig på en på Hogwarts. Och nu försöker du döda fler. Vad resulterar detta i om jag får fråga? ". Min blick är bara fäst i marken. Jag reser mig och tårar strömmar från min ansikte. -Du dödade min tvillingsyster! Hon var den ända som jag brydde mig om! Och du tog henne ifrån mig….. Jag vänder mig mot dom andra som stog bakom mig och säger : ni kommer döda mig nu men , vänder tillbaka mot Voldemort och lägger min hand på mitt bröst , jag är ond , och du är ond. När jag säger "du är ond" gör jag en gest med handen mot han. -Du har dödat en ur Belatrix släkt. Hur känns det om jag får fråga!? Jag kokade av ilska nu och Ezela kröp in under under min arm.

Annons:
LottaV
2014-11-24 07:47
#182

-Jessica du borde veta att Belatrix dödade själv sin kusin Sirus Black

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-24 09:27
#183

- Det finns mycket man borde veta, mumlar jag.


[Ellabella347]
2014-11-24 15:33
#184

Vänder mig mot Lily. -Det vet jag. Men Voldemort har dödat min tvillingsyster. Jag tittade med värkande ögon på henne. -Hon var det enda jag hade! Nattlinnet flaxar om mina ben när jag springer iväg med tårarna sprutades. Jag hör hur Belatrix ropar efter mig. Jag hittade en undangömd vrå i mitt elevhem. Där sjunker jag ner med ryggen mot väggen och borrar in ansiktet i Ezelas päls. Voldemort hade dödat Joline. Min syster som var mitt allt. Jag kan inte hantera min ilska och sorg. Så jag råkar flera gånger vara nära på ta livet av mig med hjälp av magin.

LottaV
2014-11-24 17:58
#185

Jag står rådvill kvar jag kan inte springa i fatt henne efter som jag måste stå kvar för att hålla skyddsmuren på plats

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-24 18:08
#186

Edit:

- Obliviate, skriker jag utan någon tanke på vem den ska träffa


LottaV
2014-11-24 18:16
#187

Jag känner att muren håller på att rämna jag tittar på mitt lodjur. Tanga förstår vad jag vill att hon hämtar hon rusar för att hämta det.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
2014-11-24 18:25
#188

När sorgen lämnat mig känner jag att nått är fel. Jag springer som om det brand och plockar fram trollstaven. Jag lägger min hand med trollstaven över Lilys hand och hjälper henne att hålla upp den. jag tänker att jag gör det för Joline. För jag ska ha tillbaka henne om det så tar mitt liv. Plötsligt står hon brevid mig. Alla tittar på henne där hon håller upp min andra hand med den hand hon har trollstaven i och hjälper att hålla muren uppe. Hennes bleka hy och vita ögon , långa svarta hår och smidiga kropp. Hon var som en spegelbild av mig.

Annons:
MithrilFox
2014-11-24 18:42
#189

Jag ser någon som jag tror tänker förvirra oss genom att att kopiera Jessica och bestämmer mig för att kasta Ossio Dispersimus på båda flickorna som såg ut som Jessica.

[Ellabella347]
2014-11-24 18:48
#190

Jag tittade surt på Aeridil. 

-Det är min tvillingsyster!

LottaV
2014-11-24 19:00
#191

-Tack Jessica och Joline viskar jag. just då kommer Tanga tillbaka och slänger över oss två pappas osynlighetsmantel.

Ett gott skratt förlänger livet

Weasley
2014-11-24 21:13
#192

-LUGNA ER!!!!!! Röt Voldermortoch allt blev tyst. -Jag ska berätta. Jag dödade din tvillingsyster för att hon höll på att ta över min sida! Hon höll på att bli lika mäktig som jag. En dag, så stal jag hennes dagbok. Voldermort höll fram en brun bok av läder inlindad i ett grovt snöre. Jag har läst den. Jag kunde hitta en formel som kunde döda henne. Det var den dagen, jag skulle kunna döda ALLA HÄR! Det var den dagen, jag kom på… Alla stirrade storögt på Voldermort. Han blickade runt ibland alla elever. Han fäste blicken i Luna, höjde trollstaven och sa: -ADAVA KEDAVRA!!!!!! Och sköt mot Luna. Luna ramlade medvetslöst ner till backen. Voldermort såg nöjd ut. -Det är tack vare din syster som alla har dött. Som Luna har dött! Som Alla andra jag har mördat har dött! Det är din tvillingsystern fel, sa Voldemort nöjt, och försvann. Luna låg ner på backen med stängda ögon. Ingen kunde mer titta in i de och känna den här varma känslan. Eller?

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-11-24 21:19
#193

- Har du en pistol eller inte, skriker jag otåligt.


LottaV
2014-11-24 21:45
#194

Drar av mig och Jessica mantel rusar fram till Luna och lägger mina händer på hennes bröst tänker den formen som gör mina händer varma för att rädda Lunas liv.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
2014-11-25 07:02
#195

Joline börjar prata med mig. -Vår släkt behövde bättre rykte. Nör jag såg din sorg efter mig var jag tvungen att komma tillbaka. Nu är jag här och lovar att stanna. Joline såg så van ut när hon la händerna på Lunas börstkorg ich skickades sin energi. Jag skyndade mig att ge henne energi som hon i sin tur skickade till Luna. Jag kom ihåg det vi alltid gjorde som barn. Hon tittade mig in i ögon med sina vita ögon. En svag,ljusrosa stråle kom från våra ögon som vi sen riktade mot Luna. Den la sig som ett varmt täcke om henne,

Annons:
LottaV
2014-11-25 07:16
#196

Jag känner mig tröt efter att gett av min kraft till Luna jag ser att Lunas ögon fladdrar till och öppnar sig och tittar rakt in i mina

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
2014-11-25 16:40
#197

-Vackra ögon säger jag utmatad

Ett gott skratt förlänger livet

MithrilFox
2014-11-26 18:42
#198

Jag stod och funderade under denna kaotiskt förvirrande strid. Jag funderade hur Luna kunde vara vid liv och hur Jessicas döda(?) tvilling hade teleporterat sig dit och var vid liv(?). Jag var också fundersam varför min trollformel inte hade fungerat som jag trodde och vem som hade blivit träffade av Erimes förtrollning. Sen gick jag in och lade mig för att slippa det förvirrande kaoset.

Weasley
2014-11-26 22:22
#199

-Gå! Gå till era sovsalar! Här finns inget att se! Sa McGonnagall. -Låt henne ta med någon, det skulle kännas så mycket bättre för henne, sa Dumbledore. -Är det någon som är bra vän med Luna som kan tänka sig att följa med henne?

Trololololololololololo

LottaV
2014-11-26 22:28
#200

Jag är så utmattad att jag faller ihop över Luna

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-27 06:53
#201

Jag hittar Lily och Luna i hög bredvid Jessica och hennes tvilling.

-Behöver ni hjälp, frågar jag artigt.


[Ellabella347]
2014-11-27 07:04
#202

-Jag kan , säger jag och joline tog min hand. Jag behöver din hjälp , sa jaga till Joline. Hon nickade som svar och Ezela slickade Joline över kinden, hon kom ihåg vem Joline var vilket var en fröjd inom mig. -Jag bad Hel (dödsgudinna från viktingatiden) att jag skulle få komma tillbaka. Det var inte lätt men tillslut efter 5 år släppte hon mig lös, sa Joline till mig.

Annons:
Sasa Allie
2014-11-30 10:37
#203

Efter ett tag märker jag att Lily har svimmat av.

-Aguamenti, säger jag och det börjar rinna ut vatten från min trollstav.


LottaV
2014-11-30 10:57
#204

Jag känner vatten på mig men jag är för utmattad för att röra mig.

Tanga ställer sig för vattnet så att stålen inte dränker oss.

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-30 11:01
#205

-Ursäkta, säger jag generat när jag ser vad Tanga gör.

Jag tar Lily i handen och försöker hjälpa henne på fötter.


LottaV
2014-11-30 11:07
#206

När Erime försöker hjälpa mig så känner jag hur lealös jag är.

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-30 11:14
#207

Jag inser att hon inte kommer kunna gå till slottet så bestämmer mig för att bära henne istället.


LottaV
2014-11-30 11:59
#208

Tanga följer efter bärande på osynlighets manteln.

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-11-30 12:13
#209

Jag bär Lily till sjukhusflygeln.


Annons:
Weasley
2014-11-30 21:41
#210

Luna och Lily läggs i två olika sängar. Lunas ögonlock börjar röra på sig. Hon får upp ögonen.hon reser sig upp. Hennes ögon är helt svarta. -Du är den utvalde, Ermie Whitetail.. viskar Luna i Voldermorts röst. Alla ryvåcker till och ser på Luna. Hon drar upp tröjärmen. Där ser man en dödskalle och en snirklig orm. En dödsätare har tagit sig in i Lunas kropp. En farlig dödsätare kan döda er alla i närmsta sekund.

Trololololololololololo

Weasley
2014-11-30 21:41
#211

Luna och Lily läggs i två olika sängar. Lunas ögonlock börjar röra på sig. Hon får upp ögonen.hon reser sig upp. Hennes ögon är helt svarta. -Du är den utvalde, Ermie Whitetail.. viskar Luna i Voldermorts röst. Alla ryvåcker till och ser på Luna. Hon drar upp tröjärmen. Där ser man en dödskalle och en snirklig orm. En dödsätare har tagit sig in i Lunas kropp. En farlig dödsätare kan döda er alla i närmsta sekund.

Trololololololololololo

LottaV
2014-12-01 07:56
#212

Jag anstränger mina sista krafter och fram manar min patrons - som är en hind - som rusar rakt mot Luna och får ut dödsätaren ur Luna. Luna ramlar ner i sängen igen och jag tuppar av.

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-12-01 12:03
#213

-Vad innebär det att vara utvald? Frågar jag ut i tomma luften med blicken fäst på Luna.


MithrilFox
2014-12-02 18:30
#214

Jag vaknar tidigt och upptäcker att jag är i sjukhusflygeln. jag vet inte hur kom dit och varför jag är där. Jag hör någonting om någon Ermie men ignorerar det. Jag kollar runt och ser att Teddy inte är där. Jag bestämmer mig för att leta efter Teddy.

Weasley
2014-12-04 20:22
#215

Luna blir rädd och skriker. -DET KÄNDES SOM… SOM… SOM.. Någon sakta åt upp mig inifrån! Alla stod runt om Luna i en halvcirkel. -Det gjorde jag också. Sa en röst. Alla vände sig om. Det var Bellatrix. -Hihihi! Retades Bellatrix. -Du din… Började Luna men Dumbledore stoppade henne.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-12-04 20:35
#216

Min tystlåtenhet är sendan länge bortblåst.

- Hur är det? frågar jag oroligt Luna efter ett tag.


Annons:
LottaV
2014-12-04 21:08
#217

Jag försöker att återhämta mig så att jag kan hjälpa till i striden när jag kommer på en formel som jag har hört min moster uttala jag försöker att tänka den men jag kommer inte på hur den går.

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
2014-12-08 09:56
#218

Plötsligt kan jag känna av vad som händer runt mig, jag märker att Bellatrix riktar sin stav mot  mig, jag tänker på en spegelformel jag blir blank. Jag hör Bellatrix ropa ADAVA KEDAVRA! Jag märker att formen stussar på mig och tillbaka mot sig och jag hör henne falla, jag förstår att Bellatrix är död.

Ett gott skratt förlänger livet

Weasley
2014-12-11 19:33
#219

-Jaså det trodde du, lilla flicka? sa Bellatrix och reste sig. Hon skrek ut en förbannelse. Hela Hogwarts blev svart. Och inte minst fylld av dödsätare..

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-12-11 19:41
#220

Jag set att allt blir svart runt om kring mig och känner hur någon tar tag i min arm.

- Vem där, frågar jag.


LottaV
2014-12-12 07:09
#221

Jag känner en kraft ströma igenom mig jag tänker på den stav som min pappa Harry slängde efter det stora slaget och plötsligt kommer den flygande rakt i mot mej den viner snabbt undan när andra försöker ta den men när jag sträcker ut handen så lägger den sig i min hand så att jag bara kan sluta handen om den. Det är som om fjäder staven är som gjuten för mig. Jag gör en sirkel rörelse med den och ut kommer en mur som går i genom elever och lärare men drar med dödsätarna ut ur slottet och när dem kommer ut så flyger de alvärdens värd.

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
2014-12-12 08:33
#222

OFF LAJV LottaV kan du vara så snäll att sluta lösa alla problem själv ON LAJV


Sasa Allie
2014-12-22 13:48
#223

Fast alla dödsättare har försvunnit håller personen fortfarande tag i min arm.

-Vem där? Frågar jag igen.


Annons:
Weasley
2014-12-22 16:05
#224

Allt ljusnade en aning. -Har du aldrig sett mig förut? Sa Voldermort, som hade ett fast tag om flickans arm. Han sträckte uppsving stav och röt en formel och alla blev förstenades.. Alla onda försvann och kvar var alla stelnade oskyldiga elever och professorer.

Trololololololololololo

Sasa Allie
2014-12-22 19:46
#225

Jag försöker fråga vad som hände men munnen är för stel för att öppnas.


Upp till toppen
Annons: