Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 1255 ggr
[Lollo 97]
2014-12-17 17:51

Pojkvän/flickvän

Hej, vid vilken ålder tycker ni man ska ha pojkvän/flickvän?

Några i min klass som haft pojkvän/flickvän sen fjärde klass. Går i 6:an nu de har fortfarande pojkvän. Men de pussas nu xD  Jag tycker det är lite tidigt att börja att vara ihop och absolut att kyssas.

Som sagt vid vilken ålder tycker ni man ska vara ihop som tidigast?

Annons:
Thotis90
2014-12-17 17:52
#1

Jag hade min första riktiga pojkvän när jag var 14 år.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

LillyAmanda
2014-12-17 17:54
#2

Jag har såna i min klass som är ihop och kramas/kyssas. Tycker det är lite beroende på individ, vissa är mer mogna lite tidigare och vissa lite senare ;)

**//Amanda

LillyAmanda
2014-12-17 17:56
#3

Jag glömde tillägga att jag går i sexan, själv har jag inget förhållande ;)

**//Amanda

molam
2014-12-17 17:58
#4

14-15 Tycker jag, helst senare :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Lollo 97]
2014-12-17 18:04
#5

Är inte i något förhållande jag heller. Vill inte ha pojkvän för än jag är 15-16 år. Fast är ju kär i en kille ändå xD Men man behöver inte vara ihop för de :) Fast de som är i ett förhållande i min klass är de "populära". Så de är inte så mogna om man ska räkna med mognad i kroppen alltså puberteten så är jag mognare. Vet inte hur du räknar det #2

Flöffo
2014-12-17 18:46
#6

Jag tycker man får bestämma själv, bryr mig inte så mycket. Är man kär i någon och denne är kär tillbaka så why not liksom. :)

//Flöffo

Annons:
Stortroll
2014-12-17 21:37
#7

De ''populära'' i min klass har pv men känns mer som de tvingar killarna än att killarna vill. Själv är jag inte ihop med någon men kär i en… typiskt också är det en av de som de ''populära'' gillar. Har varit det sedan han började i ettan på vårterminen, går i femman. Men det kommer jag ALDRIG berätta igen för  mina kompisar sa det till honom och sa att jag skulle fråga chans. De gjorde det och han sa ''Nej, för f*n!'', så ALDRIG mer.

Själv tycker jag att man får ha pv när man vill men bara det är äkta kärlek från båda håll.

Titta gärna in här ---> Min blogg

javetinte
2014-12-18 15:05
#8

Varför ens bry sej om andra har pojkvän eller flickvän i tidig ålder, eller när dom börjar pussa varandra. De finns ingen regel det.

Gillar man någon och den någon gillar en tillbaka, varför ska andra bry sej om ens val då. Det är ju kärlek.

Fattar inte varför man ens blandar in 'popularitet' i de hela.

[Lollo 97]
2014-12-18 15:56
#9

Jo, men det är så att tjejerna som är "populära" tror att de är coola när de har pv.  Vet inte riktigt om det är äkta kärlek, mycket problem som de liksom måste prata om i skolan inför alla tjejer för att ha liksom t.ex  om de tror att sin pv är otrogen. Tycker det är lite jobbigt.

linn8
2014-12-19 17:15
#10

13 o har haft 2 seriösa förhållanden sen 5an. Tycker att e man kär så kör på, om båda känner samma sak ska väl inte åldern komma ivägen?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Hippieelsa
2014-12-20 08:47
#11

Jag tycker att man kan ha ett förhållande när man vill. Men det måste ju vara ett förhållande också.  Om man bara träffas i skolan och aldrig gör något skulle inte jag kallat det för ett förhållande.

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Upp till toppen
Annons: