Annons:
Etikettskolan-och-fritids
Läst 2371 ggr
[Lollo 97]
1/27/15, 3:39 PM

Nationella prov

Hej, hur många här är det som ska göra 6:ans nationella prov. Ska göra i svenska på måndag tror jag. Lite nervös för man ska prata i grupper m.m och et är inte min starka sida att prata xD

Annons:
Sanna:)
1/27/15, 3:48 PM
#1

Jag har också på måndag :/ Men jag tänker att det bara är något för att läraren ska se om du har hängt med under höstterminen, så säger min lärare och jag mår alltid bättre då. Så om hon tex. ser att jag gör jättebra under lektionerna, göra läxor och allt men att provet går jättedåligt så förstår hon att jag antagligen bara var så stressad. Så var inte rädd, tänk på att ALLA i sexan ska göra detta :) Gör bara ditt bästa, det kommer säkert gå jättebra för dig!

Kärlek är starkare än hat.

tindra8899
1/27/15, 8:29 PM
#2

Ska oxå göra nationella prov, är jätte nervös. Tänk om man hamnar i en grupp med folk man inte känner så bra :/. Men hoppas på det bästa :)  Vi har gått igenom allt på svenskalektionerna. Är nog mest nervös för NO, SO och engelska…

HjärtaVila i frid Vanilj & MollyHjärta

[Lollo 97]
1/28/15, 2:00 PM
#3

Hoppas iaf jag kommer i grupp med någon jag känner någorlunda. Är nog mest nervös för engelska för är inte så bra på det :/

[Lollo1402]
2/1/15, 1:54 PM
#4

Jag ska göra imorgon… Men ska man prata? Mina lärare sa att vi skulle ta med oss dricka och frukt så att vi kan ta paus.. Visserligen har jag vart sjuk hela veckan så jag vet inte om de har sagt någonting. Men jag försöker att inte bry mig. Går det bra så går det. Går det inte bra så går det inte bra. Jag försöker bara gilla läget

[Lollo 97]
2/1/15, 2:16 PM
#5

#4 Har för mig att man skulle göra någon typ av redovisning i svenska med någon text i grupper på ca 3 personer. Fast tror det kommer gå bra för jag har förberett mig ett tag nu ;)

Hippieelsa
2/1/15, 7:14 PM
#6

Alla har väl samtidigt? Men imorgon är det väl typ 2 prov eller?

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Annons:
Elinmatsdotter
2/1/15, 10:09 PM
#7

Alla nationella jag var med på såg läraren till att man hamnade i grupp med sina vänner så man kunde slappna av så mycket så möjligt :) Lycka till allihop!!!!

[Lollo 97]
2/2/15, 1:41 PM
#8

#6 Japp, alla 6:or har samtidigt iaf här i Sverige. Gjort proven nu och et gick galant. Men på onsdag är det dags igen.

Hippieelsa
2/2/15, 4:11 PM
#9

Har alla samma tema på berättelserna? Vi hade en hemlig förmåga.

#8 Det heter nationella proven för att det är i hela Sverige men inte något annat land…

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

[Lollo1402]
2/2/15, 6:10 PM
#10

Alla har samma prov och oftast samma tid:) Vi hade också hemlig förmåga. Kan väl säga att det gick sådär. Efter halva tiden raderade jag halva texten;(

[Lollo 97]
2/2/15, 6:31 PM
#11

Har för mig att vår lärare sa att hela europa gjorde proven för att se vilket land som typ hade bäst undervisning och sånt där. Men kan ju alltid ha hört fel xD

Alla i hela Sverige har en hemlig förmåga som tema. Min blev berättelse blev jätte dålig xD

Hippieelsa
2/2/15, 7:40 PM
#12

Det är ett annat prov som jag inte kommer ihåg vad det heter som typ vissa skolor får göra i högstadiet som kollar hela Europa tror jag😂

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Whippet
2/23/15, 8:28 PM
#13

Jag gjorde det förra året. Det var inte överdrivet svårt, fick iaf A i Svenskan 🌈

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Upp till toppen
Annons: