Annons:
Etikettfamilj-och-hem
Läst 2196 ggr
Simzie
2015-03-19 15:02

Annorlunda, lika värde!

Jag kanske skriver på fel sida men ändå läs detta och visa lite respekt!❤️

Jag skriver det här dagen innan "Rocka Sockan" ganska bra timing!

Nu kommer jag till saken som kanske ingen vet om mig. Jag har 3 syskon, en storebror en storasyster, och en lilla syster som är lite speciell, hon är nämlingen född med "Downs Syndrom". Det är en funktionsnedsättning som är en slags utvecklingsstörning. Hon leker ,pratar (dock inte såp tydligt, men man vänjer sig) hon kan göra EXAKT samma saker som just du! Men hon har svårare att lära sig det. Hon går i en specialskola nära vårat hus. Ofta hör jag av de i klassen "Har din lillasyster någon sjukdom?" Då får jag alltid svara: Ja, hon har downs sydrom.

Det är lite jobbigt! Och när det kommer nya säger de "Har din lillasyster Downs Syndrom?"  Jag vill inte bara höra om hennes handikapp! Jag vill höra lite posetiva saker, som, vad söt hon är, vad trevlig hon är! Ni som har "Normala" syskon får nog aldrig höra sådant. Hon förstår nog inte att hon är lite annorlunda, men ingen behöver ju påpeka det! Det första man hör när man tänker på när man ser henne är nog typ att hon har en utvecklingsströning.

Nu kommer mitt bud skap till er! Annorlunda har exakt samma värde dom normala!

Ingen läser nog detta men jag vill att ni få som läser ska förstå hur det är att vara syskon till en handikappad!

Simzie🌈

Annons:
Hippieelsa
2015-03-19 15:12
#1

Jorå, någon läser :) På 10 minuter har 28 läst det iallafall xD

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Simzie
2015-03-19 15:50
#2

:)

Simzie🌈

[Lollo 97]
2015-03-22 10:19
#3

Jätte bra skrivet :)

Whippet
2015-03-22 15:13
#4

Jag hade olika strumpor den dagen tror jag, det var ju bra, jag brukar ha det då jag har det så himla stressigt på morgonen alltid, visste inte om att det vart den dagen men då blev det ju rätt så bra ändå! 😃 Såklart att det är någon som läser det är ju trots Sveriges största diskussions sajt :) Måste vara riktigt irriterande att behöva berätta det hela tiden ;(

I'm out Vilar huvudet i handen

Fridelin
2015-03-22 21:58
#5

Är övertygad om att hon är värdens bästa lillasyster! Jag älskar människor med det där lilla "extra"! Det behövs verkligen människor som din syster även om alla inte förstår det! Jättebra att du vågar stå upp för henne och för alla andra som är lite "annorlunda"!

Simzie
2015-03-23 06:15
#6

Tack för alla komentarer:)#5 då tror du rätt! Hon är världens bästa och sötaste syster man kan ha!!!

Simzie🌈

Annons:
Simzie
2015-03-23 06:21
#7

Detta är mina ord till min syster:

Det är OK att vara annorlunda!

Det är bra att vara annorlunda!

Det är fint och vara annorlunda❤️

Simzie🌈

Simzie
2015-03-23 06:24
#8

#4 Det är jättejobbigt och berätta!!! Det känns som om jag sviker min lillasyster på något sett:(

Simzie🌈

Simzie
2015-03-26 17:13
#9

Blev så himla glad när jag fick höra om rocka sockan:) Min lillasyster började dansa till hennes stora idol Taylor Swift fast hon inte fattade vad som hände:D Jag blev så glad över det Nathea gjorde och att hon gjorde det som jag inte vågade göra:=)

Att någon i världen hade samma problem som jag och vågade:) Jag beundrar Nathea så sjukt mycket!!!! Det är faktiskt OK att vara som våra syskon:)

Simzie🌈

Upp till toppen
Annons: