Annons:
Etikettskolan-och-fritids
Läst 3583 ggr
Moppen
5/6/15, 8:40 PM

Högstadiet

De flesta går säkert i grundskolan eller högstadiet.

Själv går jag i 6:an och ska börja 7:an.

Alla som går i 6:an, vad tänker ni på när ni hör ordet: högstadiet? Eller om du nu går i 7:an eller 8:an, what ever, you name it.

Själv fick jag veta igår vilka jag skulle gå i klass med. Och vi träffar dom den 18 maj ;).

NI som går i högstadiet då, så kan berätta vad ni tycker.

Själv har jag ingen aning, hur ni taggar in er för skolan på morgonen eller t.o.m sommarlovet.

TELL ME! 😃

Alla människor är lika värda! Kramas

//Moppen

Annons:
jossan...
5/6/15, 8:50 PM
#1

Sjuan var typ bästa, asså allt i skolan var såå chill! Jag går nu i åttan och det är mycket mer att göra men ganska ok ändå! Är du nervös?? Jag var inte det så mycket men gick ju på samma skola fortfarande;p

Gud vad bra jag stavar…

Moppen
5/6/15, 9:01 PM
#2

#1 Jag är väl si sådär, det är ett tag. Jag kommer ihåg i ettan så var jag livrädd för alla äldre. Att typ bli yngst igen från att varit äldst, haha. Jag har hört bra och dåliga rykten om skolan. Jag har först ett helt sommarlov att se fram emot. 😉

Alla människor är lika värda! Kramas

//Moppen

jossan...
5/6/15, 10:28 PM
#3

#1 helt klart! Och det är ju inget att oroa sig över heller;)

Gud vad bra jag stavar…

[Lollo 97]
5/7/15, 6:18 PM
#4

Går i 6:an och ska börja sjuan. Jag är typ lite nervös men tycker ändå det ska bli rätt kul. Så kommer vi få nya klasskamrater från en annan stad/ort.  Vi kommer att få nya lärare och det. Asså jag tycker det är jätte svårt när vi får nya lärare då jag har väldigt svårt med det här att vara social och prata o.s.v.

Men jag tror jag ser fram i mot sjuan :)

Whippet
5/8/15, 9:17 PM
#5

Går i 7an nu och ska börja 8an

7an var skit lärde oss knappt något där och lärare hit i dit, men rektorn har sagt att i 8an blir det superbra, får man ju se.

I'm out Vilar huvudet i handen

Flöffo
5/30/15, 12:15 PM
#6

Jag går i 8:an och ska börja 9:an. Jag längtar till sommarlovet, men ser verkligen inte fram att börja sen igen. Är så sjukt nervös inför betygen och de nationella proven, särskilt eftersom vi ska få byta lärare i två ämnen. Vi har bara en slöjdlärare som jag tycker är bra och som gjort träslöjd till av mina favoritämnen, nästa år ska vi ha en dålig igen. Hon i syslöjden är inte heller bra. 

Jag vet inte vad jag tycker om högstadiet. Det är tuffare än mellanstadiet, men gymnasiet är säkert tuffare. Sjuan var ganska chill, åttan var inte heller så super hemsk. Mycket mycket mer läxor och prov dock. Det var ganska spännande att byta skola tycker jag, kul med lite omväxling, även om jag saknar min förra klass ibland. Det är kul med olika lärare, skåp och olika klassrum tycker jag, även om det har sina nackdelar också.

//Flöffo

Annons:
Rheen
6/1/15, 8:57 AM
#7

För mig var det en 'befrielse' att få säga hejdå till lågstadiet och kliva in i den nya världen. Högstadiet är enligt mig så mycket bättre, lärarna fokuserar på sina egna ämnen, man får längre raster än förut och det känns som skoldagarna går mycket snabbare. Det mest jobbiga är alla läxor - och prov. Man har också känslan att man måste prestera mycket bättre än förut, vilket kan skapa extremt mycket stress.

~ Rheen.

Whippetgerbilen
6/1/15, 6:43 PM
#8

Om jag ska vara ärlig så hatar jag högstadiet!! Vill inte göra någon orolig eller rädd för högstadiet, men allt med betyg och stress! Det här är nog den sämsta perioden i mitt liv :(

Dogs is my world ♥

[MARWAKE]
6/3/15, 5:10 PM
#9

Går i 6:an och ska börja 7:an. Ser ifram emot det, verkar som en bra skola! Vi fick också träffa våra klasser 18:e maj :3

luckydragonriderkin
6/3/15, 5:45 PM
#10

Jag går i nian. Har praktiskt taget slutat högstadiet, alla prov är över så det är chill. Jag måste dock förbereda alla, nian är jobbig. En massa projekt att göra och prov. Det är 2-3 prov i veckan i flera veckor.

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

luckydragonriderkin
6/3/15, 5:46 PM
#11

Och en sak till… Ni som går i sjuan/sexan. Snälla tänk inte: "äsch, jag kan ta det lugnt. Jag jobbar hårt i nian" Det funkar inte. Jobba hårt, från början till slut

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Denna kommentar har tagits bort.
Ilovepolandkurwamacz
9/22/15, 9:41 PM
#13

Det va jobbigt i nian, för ja hade så mycket rester från 7:an och 8:an. Jag hade inte vart i skolan på 2 år pga skolkning. Ja men nu går det bra. Ja lovar du kommer inte ens komma ihåg personen du va när du går i åttan/nian. Respektera dom som är äldre än dig också.

Annons:
Ilovepolandkurwamacz
9/22/15, 9:46 PM
#14

Och sluta gnäll på att det är stressigt i högstadiet. Det kommer finnas värre saker ni ska få gå igenom när ni blir äldre! Men sanningen jag längtade mycket tills ja skulle få gå i gymnasium för det är fett chill här. Alla är mogna, alla är äldre här. Räkning är inte längre förbjudet på skolans område. De soft

Ilovepolandkurwamacz
9/22/15, 9:47 PM
#15

Rökning*

Lavèn
9/22/15, 11:15 PM
#16

Jag som räknas som vuxen här på sajten tänker lägga in en pik här, enligt lag får man inte röka på en skolgård men sen är det olika hur hårda skolorna är på det. Sen ska ni alltid komma ihåg att rökning är väldigt dåligt för hälsan.

Paparagrafen(texten) här under kommer härifrån om någon skulle vilja läsa mer  :)

''2 § Rökning är förbjuden 

1. i lokaler som är avsedda för barnomsorg, skolverksamhet eller annan verksamhet för barn eller ungdom samt på skolgårdar och på motsvarande områden utomhus vid förskolor och fritidshem.''

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Ilovepolandkurwamacz
9/23/15, 8:23 AM
#17

På min gymnasium så kan alla stå utanför ingången och röka och lärarna säger ingenting?

Upp till toppen
Annons: