Pengar till klassresa
Hej! Jag och min klass samlar pengar till klassresan. Har ni några tips hur vi kan göra det? Vi har 7000 ung. vi behöver ca. 25000.
Hej!
Skicka ut lappar i brevlådor om en form av basar (loppis) där ni samlar in saker från grannområdena och sedan har en loppis en helg för att just samla in pengar till klassresan. Tror att många hade varit med och stöttat er på alla sätt och vis:) Man kan få in ganska mycket pengar på så sätt. Lycka till!
baka o hör om ni får stå utanför en affär o sälja, sen kan man alltid sälja kakor o korv o sådant som vissa företag erbjuder 😉
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
vi har bakat och sålt utanför konsum och haft kvällar med föräldrar som dom har fått betala inträde (10 kr) för och fått betala för fika. Vi hade också ett skol disco förra året som vi tjänade väldigt mycket på :)
Jo ett disco är en bra ide! Ta typ för lågstadiet 😃
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
vi hade disco och fick in typ 10 000- 11 000 kr sen var det minus 3 000 för allt godis och chips och dricka. Vår utrustning var gratis då en förälder hade det hemma.
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
#4 vi hade först för lågstadiet och sen mellanstadiet, då får man ju extra mycket pengar ;) fast de va fler som kom från lågstadiet ^^ sen hade vi spöktåg (eller va de heter) också eftersom de va halloween och då fick vi pengar på det också.
Jag går i nian nu och har gått i min klass sedan sexan. Vi har en klasskassa på ca 30.000 kr och de pengarna ska vi använda till en klassresa. Vi vann en tävling och där fick vi våra första 5000 kr till klasskassan, sedan har vi sålt salami två gånger och därav fått 25.000 kr :) Vi planerar även att skrapa ihop lite mer pengar i år innan vi slutar, så vi kan få en riktig kanon avslutning tillsammans 😂
Vi sålde New body :)
I femman skulle vi ha ett disco för dom mindre barnen.
Det blev så många barn som ville komma över 100 så vi fick sluta sälja biljetter.
putt
putt :) Tack för dom bra ideerna!
10 11# skriv en mening eller något annat men inte putt trådarna kan fyllas av inlägg som ingen läser :)
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
Om ni skap baka, så BAKA DÅ CAKEPOPS. :D Cakepops säljer jättebra, tro mig. :)
Portal Is Love, Portal Is Life.
V baka cakepops och sålde på skolan för att få pengar till en sak på skolan, de tog slut på en timme.! :D
Portal Is Love, Portal Is Life.
Man kan ha en modevisning på skolan för elever och föräldrar.
Man kan ju sälja Newbody.
Det är kläder och vi i vår klass har gjort det många gånger.🤪