Barnens iFokus

Barnens

Etikettfrågor-som-söker-svar
Läst 2024 ggr
BRP
0

Dåligt med läxor

Hej!

Jag har en skolsak som jag ska kolla upp och det är vad ni tycker är dåligt med läxor.

Alltså jag vill veta allt ni tycker är dåligt med läxor:)

Så vad tycker ni?

Bra saker behövs ej:l

[GerbilLooover]
1

Jag tycker det är lite onödigt med läxor, man går i skolan hela dagen och sen när man äntligen får komma hem så ska man fortsätta hemma..

Weasley
0

-Skippa läxor! Lärarna kan lika gärna läsa oss det vi behöver i skolan-inte hemma!

Trololololololololololo

[MARWAKE]
0

Jag går hellre längre i skolan än att få läxor, vi borde få göra läxorna i skolan :D

Stortroll
2

Borde man inte kunna sitta inne på rasten och göra läxor? (våra lärare är så stränga vi får knappt skala en clementin inne).

Titta gärna in här ---> Min blogg

Flöffo
0

Det dåliga är väl (förutom att det är tråkigt) att det tar så mycket fritid. Man kan ju göra så mycket annat, men istället ska man sitta och glo i en tråkig bok.

//Flöffo

DanceDiddi
0

Tjaaa… Vi får typ bara 2 läxor så jag tycker inte det är så dåligt😇 Men ja, som sagt så tar det på fritiden…

Hälsningar mig, Brownie och Ville Pussmun

Weasley
0

Haha #6 , vi har oxå bara två läxor.. fast mest 10 glosor, engelska text, och en SÅÅ enkel matte..

Trololololololololololo

DanceDiddi
0

#7 men jag går ju i 6:an o då brukar man ha fler läxor🤗

Men vi har engelska glosor/text (15 stycken), matte och varannan vecka svenska läxa.

[GerbilLooover]
0

#8 vi har också typ 2 läxor, brukar vara 2-4, men dom flesta är oftast helt värdelösa enligt mig, en gång fick vi att vi skulle rita vår drömbil :P går också i 6an.

DanceDiddi
0

#9 hahahah

[etsan]
0

Det tar fritid, man lär sig mer om man får hjälp med något en att gör ddet själv och man kan vänja sig att skolan blir tråkig därför. --- #6 det är konstigt att vi har 4-5 läxor varje vecka och ni 2 fast vi går i parallellklass… XD

[SporeDiatrymisss]
0

Varför får man inte sova i skolan men måste göra läxor hemma??

[MinIda]
0

Tycker det är sådär. Tar ju en del av ens fritid, men man lär ju sig lite. Nog för att man ibland inte orkar riktigt.

Jag går i sexan och har ungefär 4-6 läxor varje dag. Men om vi har tur ungefär 2, men inte så ofta det. Tills imorgon har vi:

Rättskrivning, Tre sidor.

Finska, Ord (15 stycken) och två papper. Men går i nyfi för att jag inte har finska föräldrar och jag är verkligen usel på finska. Det kommer in genom ena och sedan flyger det snabbt som vinden ut ur det andra. 😟

Prima språk, 2 sidor

Geografi, kunna alla länder i europa och bergskedjor,större sjöar.

Historia, 7 frågor svaren hittar man på 4 sidor.

Men har inte ännu gjort läxorna.. 😛

[etsan]
0

#13 så är det för mig (går också nyfi)… 😉

[MinIda]
0

#14 Haha 😃

Så du bor i Finland ? 🙂

[etsan]
0

#15 njaa, har bott i finland stor del av mitt liv. Nu bor jag i Sverige men tänker troligen flytta dit igen när jag slutat grundskolan. men vi har vår lägenhet kvar och vi åker tillbaka en gång i månaden iallaall.🙂

[ElinTjej]
0

Gillar inte läxor.. :-:  Önskade att vi kunde skippa läxor.. Borde rita en bild på bilden om att skippa läxor..

Weasley
0

ElinTjej det är en som har gjort det redan

Trololololololololololo

[ElinTjej]
0

Ja jag ;) men det skadar inte å göra fler!

Weasley
0

Nej, men Kenneth kommer inte att sätta upp din när det redan finns en! Och förresten så blir det som att du härmas mot den som har gjort den #19 och det är inte du sm har gjort den i bildsalen.

Trololololololololololo

[ElinTjej]
0

men dom behöver väll inte änns vara lika? Tänk om den jag ritar ser helt annorlunda ut??

Weasley
0

Men det är samma budskap…

Trololololololololololo

[ElinTjej]
0

Jaja.. Då får jag väll inte göra en sådan om du säger så..

Jossangizmo
0

ElinTjej och Allistjej ta det gärna i PM och inte på forumet

Alexxiis
1

Sjukt dåligt, när man ändå pluggar i skolan som tar upp mer än halva dagen så ska man väl ändå inte behöva plugga hemma också!? Vad hände med fritid :(

Spooki
0

Jag har inte så många läxor.

Jag har bara en just nu och om jag får den på en måndag så gör jag den direkt sen får jag en ny läxa nästa måndag.

Fast jag tycker att det är dåligt att vi måste göra saker hemma det förstör ju lite av hemlängtan.

Åhh NINJA Ninja

Alexxiis
0

Forts på #25 Jag personligen lär mig inte ens något på läxor, jag lär mig mer i skolan! ;)