Varulvsleken 10
VARULVSLEKEN OMGÅNG 10
Introduktion och
instruktion om vad som händer nu kommer i inlägg #1. Skriv inte i tråden innan det! PM med rollerna kommer att PMas efterhand. Om du inte fått ett PM inom en timme så ta kontakt
med lekledaren. Aktuell tråd för frågor, regler och dylikt hittas här, det går även att kontakta lekledaren via PM om man har frågor.
Glöm inte bort att anmäla till
lekledaren (via PM) om du kommer att vara inaktiv från leken i mer än två dygn (48 timmar) eller du kommer att missa att rösta i två lynchningar innan du är frånvarande, likaså om du önskar att hoppa av leken denna omgång.
Deltagare
1. Alexxiis
2. tjattehonung
3 Blodfot
4 lollynonna
5 battlecruiser12
6 Bello_O
7 stinabest
8 Justbe/Stortroll
9 BlueBäst
10 Tusstuss
11 Allistjej
Onda
1 varulvsdemon
2 varulvar
Goda
1 siare
1 ängel
5 bybor
Det var en helt vanlig lugn dag i byn. Några barn hade varit ute och
åkt skridskor och var nu påväg hem.
En bybo gick längst gatan hem med sin hund och
tänkte hur lyckliga de var som bodde just här.
Bybon skulle bara
veta…
Det är natt!
**Deadline: onsdag 29/1 kl 18:00
**
Deltagare
1. Alexxiis
2. tjattehonung
3 Blodfot
4 lollynonna
5 battlecruiser12
6 Bello_O
7 stinabest
8 Justbe/Stortroll
9 BlueBäst
10 Tusstuss
11 Allistjej
1 varulvsdemon
2 varulvar
Goda
1 siare
1 ängel
5 bybor
vad kul vi hade det idag! vill nån följa mad hem,och fika upp det som blev över?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
jag följer gjärna med!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
#3 vad kul! har du någon dricka som saft att ta med? vi drack upp all min saft därborta på skridskobanan:)
// Linah
Gerbilsidan
det har jag! Ska bara hem och blanda!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
#5 okej det blir bra:)
// Linah
Gerbilsidan
har ni saft kar till mig med? Gud vad kul vi hade!
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
#7 fråga blodfot,men tror att det räcker till några till;) vi hade verkligen kul! jag håller med!
// Linah
Gerbilsidan
Jag har ganska mycket så det gör det nog!
vad bra då kommer jag snart
Jag förler järna med! Jag tar med lite sockerkaka! :)
Portal Is Love, Portal Is Life.
Jag kan också följa! Jag kan ta med chokladbollar om ni vill:)
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
#12 Chokladbollar är ju jättegott!:D Ta med så många som du kan! :D
Vad kul vi hade idag! Jag kommer gärna på fika.
Åh vilken underbar dag! Jag kommer gärna på fika jag med, jag kan ta med mig mer saft så de räcker till alla och nybakta bullar! :)
åh vilken härlig fikastund,vi kommer få,med saft chokladbollar och bullar och sockerkaka!
// Linah
Gerbilsidan
Åh så gottbdet ska bli!
Det börjar bli sent, jag ska nog gå hem nu. Tack för fikat!
Jag ska nog också hem nu. :) Det var jättegott! :D Speciellt chokladbollarna! :D Jag red hit på Pärla, och jag har en liten mini-vagn fastsåänd. Behöver någon skjuts hem? :)
Åh vad gott det var! Tyvärr måste jag gå hem nu, det börjar bli sent nu och djuren behöver skötas om. Det har varit jättetrevligt!
ja,det börjar ju bli lite sent,men vad kul vi hade!
// Linah
Gerbilsidan
Å nej! Jag missade fikat!
Trololololololololololo
Åh jag med D:
Missade fikat också! :( Du etsan de där länkarna i tråden har inte du väl inte lagt till själv va? Om jag har rätt för mig är det ett virus som lägger såna länkar i det man skriver.
Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸♂️
(gäsp) Är det någon som är lika trött som jag?
Jag är också väldigt trött, kan gärna åka med dig hem tusstuss!
Du får gärna åka med! 🙂
Åh jag är super *gäsp* trött hehe.. Vad ska ni göra idag? :)
#24 jag ser inga länkar? :)
Ser det ju bara i dina inlägg i den här tråden så det kan väl inte vara jag.
#30 okej 🙂
När natten kom gick byborna och lade sig i tron om att allt var som vanligt. Nästan alla
i allafall. Tre varelser smög omkring ute i skogen. De smög omkring och hittade tillslut rätt hus. De slet upp dörren till Allistjejs hus och stormade in. De anföll henne och hon föll snart ner. Det var byns goda ängel Allistjejs sista natt i livet.
Det är dag!
Deadline
: tordag 30 december kl 20:45
Vi väntar på:
- Byborna ska rösta om vem som ska lynchas.
- Demonen ska via PM meddela lekledaren vem som, vid dennes död, blir förvandlad till
varulv.
Deltagare
1. Alexxiis
2. tjattehonung
3 Blodfot
4 lollynonna
5 battlecruiser12
6 Bello_O
7 stinabest
8 Justbe/Stortroll
9 BlueBäst
10 Tusstuss
11 Allistjej, ängel, offer
natt 1
1 varulvsdemon
2 varulvar
Goda
1 siare
5 bybor
nej!!! Men vi hade ju så trevligt allihopa, hur, va varför?
Ängel? Allistjej var du en ÄNGEL? Ja trodde änglar var påhittade, sådant som jag läser i sagoböcker för mina barn…
Allistjej vad var det som dödade dig? Vem ville döda en oskyldig människa/ängel? :( R.I.P allistjej
ohh nej inte Allistjej. Vad kan ha tagit livet av vår stackars omtyckta Allistjej på ett så brutalt sätt. Vila i frid 🌺 Allistjej.
Åh, stackars Allistjej! Ska vi ordna en begravning?
Åh gud vad hemskt! Vi som hade så trevligt:( Såklart vi ska ha en begravning, en riktigt fin begravning.. Det var ju ändå vår Ängel som dog! R.I.P Allistjej!
Jag kan fixa vita rosor.
Lycka till alla bybor! Ni kommer säkert på vad eller vem som dödade mig. Min lycka står vid er sida bybor
Trololololololololololo
åh nej! den enda som kunde skydda oss:( rip allistjej!
// Linah
Gerbilsidan
Åneeej!! D:
Ånej inte Ängeln!! Stackars Allistjej!
Va! En ängel? Finns dom? Verkligen synd att den blev mördad.
Kan inte alla samlas i någons stuga efter begravningen? Så kan vi dricka lite varm choklad för att lugna ner oss lite!
Vi kan vara hos mig och förbereda begravningen.
#44 En bra ide tycker jag. För vem/vad det än är som dödat henne så brutalt måste de tas fast!
#45 Låter bra! Vi kan förbereda en riktigt fin begravning med blommor, släkt, familj och vänner. Foton på henne mm.. Det är hon värd!
#44 Jag kan fixa chokladen!
Jag vill sjunga på henens begravning, en ängel förkännar det, och h*n var så snäll, hon var min vän.
#47 vad bra!
(deadline snart) Men jag kommer säkert gömma att rösta senare… Men jag röstar på battlecruiser12 för att h*n inte är så aktiv i diskussionerna, onda planer kanske tar upp tiden?
Oj hade helt glömt bort att deadline var idag…. Men jag röstar på ******BlueBäst***** för att h*n inte har skrivit nånting. Det känns som om h*n inte vågar vara med, kanske är h*n rädd för att bli misstänkt?
Jag vet inte vem jag ska rösta på… Vi har ju inget att "gå på" om man säger så men min magkänsla säger att det är en tjej som är misstänksam… En tjej som hoppade in i leken efter varulvarnas deadline och skrev åh nej och sedan en till kommentar. Du var oaktiv i tråden innan men efter deadlinen så skrev du 2 kommentarer vilket gör mig liite misstänksam. Min röst faller på Stinabest
Du har en poäng där Alexxiis men det kan ju vara du också som anklagar folk för att vara varulv. Men du har en poäng där, så jag röstar nog på Stinabest också.
Nä-ä! Jag är oskyldig! Kommer väl verka som om jag bara vill ge igen nu men röstar själv på Alexxiis för det kändes som om hon var väldigt mån om att uttrycka sin sorg och chock över Allistjejs död. Tycker att det verkar ganska misstänksamt, som om hon vill försöka övertyga sin oskuld…
jag röstar på battlecruiser12 för att h*n skrev bara typ finns dom? och vad synd. det låter som om h*n inte menar det.
// Linah
Gerbilsidan
Byborna bestämde sig för att något var fel. De bestämde sig för att rösta på vem de trodde var ulv. Det var inte många med och röstade men flest röster föll på stinabest. De gick med bestämda steg fram mot
stinabest
och någon började putta ut henne mot klippan. Man hörde ett skrik och sedan blev det tyst.
Bybon stinabest
hade dött en oskyldig död.
Det är natt!
Deadline: lördag 31/1 kl 20:45
Vi väntar på:
- Varulvarna ska utse sitt första offer
(meddelas lekledaren via PM). - Ängeln ska välja någon som skyddas under natten (meddelas lekledaren via PM).
- Siaren ska välja vems identitet denna vill veta (meddelas lekledaren via PM).
Deltagare
1. Alexxiis
2. tjattehonung
3 Blodfot
4 lollynonna
5 battlecruiser12
6 Bello_O
7 stinabest, bybo, offer, dag 1
8 Justbe/Stortroll
9 BlueBäst
10 Tusstuss
natt 1
1 varulvsdemon
2 varulvar
Goda
1 siare
4 bybor
---
#55 tyvärr räknas ej din röst då det var efter 20:45
åh nej! inte en bybo!
// Linah
Gerbilsidan
Åh, varför måste det vara goda bybor som dör? Detta blev ju tokigt:( Hoppas på det bästa i natt så får vi prata mer imorn…
Förlåt mig, jag trodde faktiskt att du kunde vart ulv och du verkade mest misstänksam… R.I.P Stinabest, hoppas du förlåter mig!
ohh nej, inte en bybo, Jag tycker att vi ska hålla en begravning för stinabest. Vilka håller med?
Jag tycker oxå vi ska ha en begravning!
Ånej inte en oskyldig bybo! Jag tar med blommor till begravningen.
En fin begravning är hon absolut värd!
Kan alla samlas hos mig kl 16:30? Då kan vi även prata och försöka reda ut vad som har hänt med vår by
jag kommer! Jag tar med mig macrons!
Jag kommer jag med! Dethär måste vi lösa!
jag kommer kl 16:30 jag med!
// Linah
Gerbilsidan
Vem tror ni kan ha gjort det här
?
jag vet inte…
Som natten innan kom 3 hungriga varelser ut ur skogen och gick in mot den sovande tysta byn. De ville ha något att äta och det var fot och därför gick de fram till den närmsta stugan där
bluebäst
låg och sov. De bröt upp dörren och han möta
Bluebäst
s livrädda och nyvakna blick innan de började äta.
Bybon bluebäst
var död.
Det är dag!
Deadline
: tisdag 4 februari kl 18:30
Vi väntar på:
- Byborna ska rösta om vem som ska lynchas.
- Demonen ska via PM meddela lekledaren vem som, vid dennes död, blir förvandlad till varulv.
Deltagare
1. Alexxiis
2. tjattehonung
3 Blodfot
4 lollynonna
5 battlecruiser12
6 Bello_O
7 stinabest, bybo, offer, dag 1
8 Justbe/Stortroll
9 BlueBäst
10 Tusstuss
natt 1
1 varulvsdemon
2 varulvar
Goda
1 siare
3 bybor
Ooo shit! Alltså nu har ju TVÅ av våra fina kompisar dött!? Kom igen nu tänk tänk tänk! Vem eller vilka kan vara orsaken till deras död?
(Förlåt för inaktivitet men jag kunde inte sitta vid datorn igår :(…. )
Nu har det inträffat igen, samma brutala död på ännu en död bybo. Vem eller vad kan ha orsakat detta? Vem vill att en snäll Bybo ska dö? Det ser ut som att något ätit på hen. Stackars Bluebäst :(
Det är ju en himmla massa bitmärken och klösmärken med. En… varg…?
#73 Liknar en varg eller Björn, men finns dom verkligen i dessa trakter?
Känd tveksamt att det skulle vara en björn, men ni ser ju spåren… Och vargar har väl inte så stora spår?
jag skulle gissa på en stor varg då det inte liknar björnspår på utseendert
Det är det som är klurigt, min kusin är jägare och han känner inte igen spåren. Så varg eller Björn är de nog inte men vad kan det vara då? Det är ju inte en människa..
Jag vet inte vad jag ska tro. När Allistjej dog så stod det att hon var ängeln. Och änglar brukar ju bara finnas i sagor, så de som mördade henne kanske också var sagodjur? Det känns löjligt, men jag tror faktiskt att jag tar fram min stora sagobok och läser. Kanske kan man få nån ledtråd.
#78 ja det har du rätt i, säg toll om du hittar något!
Jag håller med, känns som det kan vara något sagodjur.
Jag håller också med, det kan ju inte vara något "vanligt"
När jag ser de där spåren tänker jag på storfot. Men han finns väl inte, ingen har sagt att han är ond heller.
#82 det har du faktiskt rätt om men har han verkligen så långa klor och mer eller mindre enorma huggtänder?
tror ni att det är någon från byn eller något från skogen?
Jag vet inte, jag vill inte tro att det är någon från vår by, men det verkar så självsäkra, hum…
Det kan ju vara både och, men det verkar så konstigt att "varelserna" vet exakt var dom ska gå!
86# det har jag inte tänkt på… hmmm då kanske det är någon från byn med någon förbannelse på sig?
#87 Ja det är ju långt ifrån omöjligt om nu allistjej var en ängel… det visste vi ju inte sen innan, så då kan det ju vara nån från byn med förklädnad… precis som allistjej fast ond!
#86 Smart tänkt, det tänkte jag inte på eftersom att djur inte dödar sådär bara utan anledning i en by!
Jag vet inte vad jag ska tro men om det skull vara någon från byn skulle jag gissa på Bluebäst eftersom hen inte pratat eller kommit med egna tankar, men jag vet inte
jag vet inte vem jag ska tro, vill inte få en död på samvetet om jag har fel, men vill få slut på detta.
#90 bluebäst är ju död
// Linah
Gerbilsidan
alla missade deadline! Jag röstar på ***lollynonna*** då hon inte vart så aktiv och sednan helt plötsligt bara hoppar in och säger små saker som "oh nej" och sen försvinner
Oh nej jag kom för sent!! Snälla förlåt:( men nu slapp jag i alla fall rösta på nån av våra fina grannar…
#93 hihi förstår att du tycker det:P men jag är bybo,döda mig så får ni se! jag röstar på tusstuss då hon inte varit så aktiv (precis som jag) och för att hon går bara rakt på sak,
// Linah
Gerbilsidan
Vi skjuter fram dl till imorgon då så många missade att rösta. 🙂
Jag röstar på lollynonna
*Återigen lycka till! Ni tar de alla! Hälsningar från byns ängel*
Trololololololololololo
fast jag tror på lollynonna, att hon är god… Men jag röstar på alexxiis då hon är ganska så "hård" känns det som..:(
Jag röstar på *****Battlecruiser12***** . Egentligen har jag ingen bra anledning men h*n var en av dem som röstade ut stinabest igår.
Som sagt så får spåren mig att tänka på storfot, men nu när jag tänker efter så är de lite år varghållet. Jag tror det är varulvar vi har att göra med. Jag röstar på tjattehonung för att h*n säger att h*n inte har en annan anledning att rösta på mig utom att jag röstade på stinabest.
#99 Hur menar du med hård? (Ingen anklagelse bara nyfiken ;) )
#102 Det är svårt att förklara, men att du pratar som mycket "på"… fast du behöver ju inte vara ond för det heller:P
#103 hmm.. haha jag förstår inte riktigt men det spelar ingen roll. Om du tror jag är ond så finns det tyvärr inte mycket jag kan göra levande för att bevisa att jag är bybo :/
Lollynonna var bybo. Detta gör att ulvarna har vunnit! Grattis ulvar!
Deltagare
1. Alexxiis, bybo
2. tjattehonung, varulv
3 Blodfot, bybo
4 lollynonna, bybo, lynchad dag 2
5 battlecruiser12, bybo
6 Bello_O, siare
7stinabest, bybo, offer, dag 1
8 Justbe/Stortroll, varulv
9BlueBäst, bybo, offer natt 2
10 Tusstuss, varulvsdemon
natt 1
Tack alla för en rolig omgång!
Oj, hade verkligen inte trott att ni som hade ulv roller var ulvar! Haha grattis ;)
Oh shit vad fort det gick!!! Jag visste ju några roller i alla fall:P Asså kan vi inte ta en ny direkt, detta var nog det kortaste omgången jag vart med i!;P Meeen grattis DÅ!;)
(det tog 5 dagar)
Men det är ju fortfarande bybor kvar
#109 men eftersom ängeln är död så skule det hur byborna än gjorde dö tillslut ut.
Ny omgång snart?
Åhh NINJA 
japp, snart!
#112 Okej :)
Åhh NINJA 
Finns en ny omgång att anmäla sig till :) http://barnens.ifokus.se/discussions/533a7b05ce12c46006000f4f-varulvsleken-11-anmalningarfrage-trad?discussions-1
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓