Snackistråd 55
Här har vi som gott som ordet fritt. Välkommen in och delta i våran trevliga tråd, där vi pratar om allt mellan himmel och jord.

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.
Medarbetare på barnens ifokus
Först :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Onsdagen 4 sep
God morgon alla!
Hoppas ni alla får en riktigt bra dag i skolan.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hade en av dom sämsta dagarna i skolan på länge, min kompis va sjuk och vi hade gympa..
Min skoldag har varit ganska bra för slapp vara ensam som igår men lektionerna var inte roliga
Mitt liv är helt uppochner efter i tisdags. Det enda jag orkar göra är att ligga och gråta. Om jag bara varit där 5 sekunder tidigare hade du kanske varit hos mig nu. Vila i frid.
#5. :'( styrkekramar
#5 🤗❤️!
Åhh NINJA 
#5 😢🤗
#5 Vad har hänt? 😕❤️
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
#6,#7,#8 Tack så mycket ❤️
#9 Min kanin dog i tisdags. Han var mitt första husdjur så jag hade ett speciellt band till honom
dumma lakrits! nu tappade jag min lakrits som jag skulle äta i datorn!😕
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#10❤️ Vet hur det känns att förlora ett husdjur😕
#11 I datorn?
#12 ja,jag tappade lakritsen i datorn!🤦♂️
// Linah
Gerbilsidan
Inatt fick jag en bror! Rasmus heter han! :D
#14 grattis :)
#15 Tack! :)
#14 Va roligt, Grattis!! :D
Om 5 år kommer du inte vara så glad över det.
I can't drown my demons, they know how to swim.
#14 Kul! 👍
#14 Grattis!😃
Åhh NINJA 
Tack! :D
#18 tur att jag inte bor hemma då.
#14 grattis!!
Taaack! :D
(dubbelpost)
I da har ja vart i skolan å sen äti å sen läst läxa å sen sett fotboll på teven å sen sitta här å nu ska ja lägga mej. natti natti
Bästa sajten på internet? Barnens iFokus så klart!
#14 Grattis!
Jag hittade starbucks på Ica och det var jättegott men fick lite för mycket energi och började skrika och prata jättefort…
#26 Tack! :) Vilken smak hade du? Jag älskar dem starbucks man kan köpa i mataffären ^^
#27 caramel machiatto, den smakar inte kaffe så jag gillar den
Jag puttar!
Åhh NINJA 
idag har jag haft idrotts dag i skolan, nån som gillar friidrott här? då kan den förklara för mig vad som är så kul..
Mvh Shy och Hannah
Jag tycker det är kul att förbättra sina rekord
#30 idrott är det värsta som finns
vad som än spinns är idrott det värsta som finns.
ooooooch till våren måste jag vara men i kommunmästerskap😭
(P.S det är vad jag tycker🤫)
// Linah
Gerbilsidan
kanske det kanske… Jag tycker det är kul när man har slutat 😃🤪😉
Mvh Shy och Hannah
Jag kan inte tro mig själv, Idag såg jag en kille från min gamla skola, Han är ett år äldre. Jag minns honom jätte mycke, Han var väldigt schysst och rolig att leka med! Hehe Vi var vänner och idag så ser jag honom och han har blivit en badboy! :( Han kände igen mig och han gick och stirra och jag kolla lite! :$ Han har börjat röka!! ;( Han som var så schysst han har förändras totalt!! Skulle bara vilja gå fram till honom och bara "va gör du??"
Lämnade just upp matte provet. Tror de gick helt okej :)
#34 Det är n sån kille i min klass, han var barnslig innan men inte så mycket längre och nu röker han också
#35 hoppas det gick bra
Yay, imorgon ska jag på bokmässan i Göteborg, slipper skolan och det är kul.
igår sa min kompis till mig på kik att en som är ett år yngre än oss hade kommit till henne igår när jag inte va i närheten och sagt typ "varför är du vän med Alexandra, hon lyssnar ju på skrikmusik" och blabla så man kan tydligen inte va vän med nån som lyssnar på hårdrock.. kan inte glömma det även att jag har ett av världens sämsta minnen, och blir jättedeppig av de, är redan deppig hela tiden annars x(
#37 Jag vet hur det känns, det är inget fel med att lyssna på hårdrock
Vilken *****! Hårdrock, eller metal är i allafall bättre än one erection 😡
#37 Sånt är aldrig kul att höra, har hänt mig flera gånger (dock inte med vilken musik jag lyssnar på). Det bästa är väl att bara försöka ignorera det, även om det är svårt eftersom man såklart blir irriterad/ledsen!
#39 Men alla tycker inte att hårdrock eller metal är bättre än One direction. Och nej, jag gillar inte heller 1D.
Idag så hämtade jag Insurgent❤️ (bok två första Divergent) på biblioteket jag är så glad just nu!!🙂😃😂
Åhh NINJA 
är det någon här some har sett "Something Wicked This Way Comes"? Är deb bra?
Portal Is Love, Portal Is Life.
Igår beställde vi biljetter till Rumänien från den 17 dec till 8 jan ska bli kul att fira jul och nyår utomlands för första gången dock kommer inte min pappa att åka med oss:(
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
T_T Jag skrev fel, haka inte upp dig.
Portal Is Love, Portal Is Life.
Nej imorgon börjar skolan 😕 Aja det var en rolig helg med disco och dans. ÅNEEEEEJ!! Kom å tänka på att vi har idrott 😴 Åh gud vad jag inte gillar måndagar ._.
förut läste jag att growlaren i Amaranthe ska sluta, och nu sitter jag och gråter samtidigt som jag lyssnar igenom alla deras låtar.. kommer sakna Andy :c ❤️
Jag ska tills en kompis snart:)
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#49 Vet du varför han slutar? :(
#51 inte direkt, dom skrev på facebook att de inte hade varit något bråk utan att de va något personligt :(
Jag mår ILLA usch för mycket tårta
Jag har sett hungerspelen igen.😃
Åhh NINJA 
Jag har ridit idag :) Superkul 🙂
Hälsningar Lurvas11
grattis #14
det är så skönt att jag har höst lov nu!!
jag har liksom inte gjort något och det är så skönt❤️
Utvecklingssamtal imorgon klockan halv nio på morgonen PÅ LOVET! Kommer aldrig kunna vakna…
Hälsningar mig, Brownie och Ville 
I måndags red jag barbacka på en ponny som r väldigt rund, så nu har jag väärldens träningsvärk i låren!
#58 vet hur det känns, själv rider jag nästan bara barbacka har endast sadel när jag hoppar :p
Etsan här från iFokus ska sova hos nig inatt. Jippie ^.^
Idag ska jag å mina 2 bästa kompisar ut på bus eller godis 😃
Hoppas vi får massa godis ^^ Jag ska vara Psyko yx mördare 🌛
HA EN TREVLIGT SPÖKIG HALLOWEEN ALLA PÅ BARNENS!!
Jag och mina kompisar ska ut och busa ikväll 😈. En av de bor i england så det r jättekul att få träffa henne!!!
#62 pratar hon svenska då eller får du prata engelska med henne? :)
Ha vart å sett tv-pucken i da
#63 Nej, hon pratar svenska. Hon har bott i sverige i typ 9,10 år:)
DET ÄR SKOLA IMORGON!! FYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!
JAG HAR INTE GJORT LÄXAN!😭
Hela heljen har ja vart me Lillufsen och vi har kollat TV-pucken tre dar på rad. Jättekul.
Vinter är skoj
Skola imorgon ;( Sen ska vi åka skridskor.. inte kul alls :(
#67 De vart kulit
Yaay!! Måndagen är över!! Tisdagen med!! Men det bästa med idag vill ni veta vad det är?? jo att jag slipper att åka å bada mera!! Vi har så att en del måste åka å simma för att dom inte "klarade" det helt. Alltså jag klarade det men jag skulle tänka lite mer på tekniken! Men NU slipper jag det!! :D Bästa dagen på väldigt länge! :P Ha en trevlig Morgon/Dag/Kväll ;)
Ska se nästan alla Harry Potter filmer imorron med min bästis.😂🤓
Åhh NINJA 
#71 Åh, va kul! 😃
26 dagar kvar, dör av längtan.
Ska kolla på Twilight ikv med mammissss♥♥♥♥♥
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Nu ska jag äta hemmagjorda veg burgare (nam nam) och sen ska jag kolla på svenska hollywood fruar pårepris på ipaden och måla naglarna och lyssna på musik helt forever alone i mitt rum. :)
#75 Det är det skönaste man kan göra. Men du är väl inte alone? Du har ju hampisarna😛
Jag är sjuk idag och har haft tråkigt hela dagen. Ska strax kolla på Idol.
#76 :D
missade Avenged Sevenfold konserten igår (OMG STAVADE RÄTT PÅ KONSERT) för min farbror sa till typ 2 dagar innan den va att de gick bra att sova över hos honom i stockholm och blabla, så vi hann inte ta ledigt från skolan och boka biljetter, även att de fanns kvar ;_;
Äntligen prao har väntat hur länge som helst
Sjuk 5:te dagen i rad…
#80 stackrs dig krya
Klar med matteläxan YAY!! Lite fritid!! Inte tänka på skolan eller någon ting!!! :) jag har börjat att rita på en teckning av en tjej ;D
Jag HOPPAS verkligen att den kan bli en fin teckning!!
Idag fick Boss (vår hund) sin första fästing :/
Idag kommer en hund som vi ska passa i tre veckor för att ägarna ska åka till Iran🐶
#84 va kul! :D
#83 Urk! Har inte hittat några på kaninerna än, men de kommer väl närsomhelst :/
Hälsningar Lurvas11
Är i Småland hos min farmor och ska idag bege mig hem till Stockholm igen! Nyfiken på hur fiskarna klarat sig över dagarna jag varit borta.. Gerbilerna vet man ju klarar sig och hunden följde med till Småland. Först ska vi troligtvis åka till våra kusiner och hälsa på dom och deras nya katt som är ca 8 månader. Och idag är Twilightmaratonet slut och jag vet inte vad jag ska kolla på för filmer nu… Några tips på filmer (inte serier)?
Jag har ätit lax😃 (var bara tvungen att skriva det😉)
Vila i frid Vanilj & Molly