Hungerspelen
Nån mer som läst/sett hungerspelen? Om du inte gjort det har du missat meningen med livet hihi,
Mitt ända tips är LÄS BÖCKERNA.
Tjena^^
Jag har tydligen missat meningen med livet… Bäst att jag skyndar mig att läsa dom då 😃.
Vad heter författaren?
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1: Suzanne Collins, varnar dock för att barn dödar varandra i böckerna😃
Tjena^^
Sett massa sånna böcker men aldrig ens kommit på tanken att läsa dom… verkar vara på tiden att göra det då
#3: Japp annars vet jag var du bor😃
Tjena^^
#4: 😂
#2: Okej 😃
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Nej men jag vill. Men mamma vill nog inte att jag läser böcker med barn som dödar varann, men jag vill.
#7: Hihi jag överdrev men det är inte så farligt, de finns liksom i mitt skolbibliotek en 7åring kan ta och låna den om den vill
Tjena^^
#0: Kort handling:
Hungerspelen är en tävling där 12 flickor och 12 pojkar tävlar om att överleva. Hungerspelen har en regel: Döda eller bli dödad. (Och en oskriven regel att inte äta varandra)
De slängs in på arenor som är speciellt byggda för att ingen ska kunna ta sig ut.
Boken handlar om Katniss Everdeen. När hennes lillasysters namn dras i slåttern anmäler hon sig som frivillig att tävla.
Försökte att inte spoila💕
Tjena^^