Dagens fråga 9 september
Hade du någon låtsaskompis när du var liten?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Japp, Berra hette han!!
Japp.
Jo, flera. Bara en av dem som jag minns namnet på, dock. Han/hen hette Sotekorren.
Ja, hon hette mitt namn men baklänges 😃
- Redigerat 2024-09-11 06:43 av [Zefirka]
Ni som hade låtsaskompisar/en låtsatskompis, har ni några historier om de?
Jag har några styckna men jag får skriva de lite senare idag!
#5: Hmm. Näe inte vad jag minns.
- Redigerat 2024-09-11 16:32 av [Zefirka]
Jag kommer inte ihåg så mycket själv men har fått berättat av andra i min närhet, äldre kusiner, mor/far-föräldrar och mina föräldrar.
En av de är att jag sa att Berra var pilot, och att han flög mellan Thailand och Sverige varje dag.
En annan är när jag sa att Berra hade dött till min förskolelärare som var ny. Hon trodde Berra att var min morfar och beklagade sorgen sedan när mamma skulle hämta mig. Mamma var helt förvirrad innan det kom fram att Berra hade dött, inte morfar.
Sedan är det lite mer men de är mest att han behövde bli fastspänd i bilen, få en egen talrik till middagen etc.
#5 Jag har fått höra dom här historierna av mina föräldrar och så kommer jag ihåg lite av det här också.
Dom gånger som jag hade gjort nåt bus, eller liknande, och inte ville erkänna att det var jag, så sa jag: "Det var inte jag, det var Sotekorren!"
Sedan så var det väl också sådana saker som att Sotekorren ville sitta med vid bordet, ha en egen tallrik, och egen mat, när vi åt, etc.
Tycker nu i efterhand lite synd om honom, som måste stå ut med att bli beskylld för allt tokigt som jag hittade på😂
#8: Ja, verkligen! Tycker synd om Berra också!
- Redigerat 2024-09-12 19:19 av LampKnapp1