Barnens iFokus

Barnens

Etikettfamilj-och-hem
Läst 733 ggr
fckingdead
2010-06-10 17:33
0

mentor/lärare

Min mamma tyckte hon var bra och brydde sig osv.

Så jag berättade känslor för henne, Tankar och sånt, bara för hon var så trevlig. Men så ringer bup till henne.

Och min mamma blir anmäld för att ha druckit för mycke alkohol, på vardagar och helger, och hon har rymt flera hundra gånger, Men min mamma har inte mått så bra, Hon har haft för mycke press på sig. Och jag har nog varit lite för hård mot henne. Men de var bara för hon börja dricka så mycke. Och jag blev deprimerad över de. För jag ville ha min mamma tillbaka. Men är de rätt att läraren lägger sig i vårat liv? För vi hade kunnat klara de själva. För nu har mamma insett vad mycke fel hon gjort.

Men hur kan hon göra så igentligen? Vi litade ju på läraren. Hon kan ju inte bara gå och säga nått sånt och ge mamma ännu mer press. Mina vänner tycker de var fel. För dom har tystnadsplikt.

Behövde bara få ur mig lite.

Malteråttan (L)

pigelina
2010-06-10 22:00
0

tyvärr har inte lärare tystnadsplikt om dom får höra sånna saker, tror inte lärare har tystnadsplikt allas annars bryter lärarna på min skola den, hört dom flera gånger prata om mej i lärarummen,

bup är sämst -.-

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

CeciliaW
2010-06-11 12:09
0

Bara vår kurator har tystnadsplikt.Skrattande

//CicciCool

pigelina
2010-06-11 14:17
0

#2 inte om det gäller något alvarligt, om du berättar om hur du har det hemma och dina föräldrar dircker eller något, då skulle dom vara "tvungna" att berätta det för bup eller någon, som har hand om sådant, så helt tysnadsplikt har dom inte,

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

fckingdead
2010-06-11 15:53
0

Det var ju så att mentorn berättade för kuratorn. Och jag hade inte sakt så mycke. Bara att min mamma vart lite dum mot mig. Och att hon alltid var full på helger. Men nu blev de ju till och med på vardagar. Men ja, Det kanske bara är bra för mamma att hon inser att hon gjort fel nu.

Malteråttan (L)