Satte nästan en ollie på 20 cm.
Som rubriken säger så satte jag en ollie på 20 cm men landningen blev fel.
Har ni åkt skateboard eller försökt och göra en ollie?
Jag ska köpa en skatebord snart och läfra mig åka och sånt 

vad kul om vi bor i närheten kanske vi kan åka tillsammans någon gång.

såg att det var typ halva Sverige emellan.
#3 hahaha xp

Har du åkt skateboard förut?
#5 ja, men bara åkt lite inte gjort massa "konster" xd

Ok. Här är två trix som man kan lära sig
Ollie = hoppa med skateboarden
Kickflip = hoppa med skateboarden samtidigt som den snurrar ett varv.
Kan du göra en ollie kan du i princip göra en kickflip.

Om ni har åkt berätta gärna när/hur länge ni åkt eller om ni vill åka.
okidoki 

Jag har åkt i lite över ett år, men kan inte göra massa trix :( Men det jag kan däremot är att åka i ramp, det är sjukt roligt fast det kan göra väääldigt ont ibland, hehe :)

Kul. Vart brukar du åka någonstans?

Förra sommarn åkte jag i fryshuset (stockholm) sen har jag åkt lite i södertälje men sen bara runt där jag bor (då åker jag bara street eller vad det nu kallas, hehe) :)
du?
#12 bor ganska nära södertälje :)

för några år sen så brukade jag åka med min granne men när han flyttade så slutade jag åka men nu har jag satt igång igen ock försöker lära mig lite trix eftersom det är så tråkigt att åka street om man åker ensam.
Det skulle vara kul att testa och åka ramp men man vill helst vara lite för sig själv när man testar första gången.
Jag åkte lite går men bara street ;)

Kul.
De som bor vid Stockholm så åker jag gärna tillsammans någon gång.
ååå coolt en ooolie på 20 cm
du lykas säker nästa gång!
jag vill ha en skejtbord vill ha en men jag slår nog mig bara igäl mig men jagh vill ha en kanske inte har en men kan ganska myket om det!
ps.en lärare i min skokola är bätre skejtare en skollans popeläraste kille som går med häng till knäna åå bara är cool åå älskar hip hop han är snäl mot mig när vi är själva men när han har nogon runt om kring sig så säjer han tömt tömt tömt! hmmm.
han är ganska söt endå men tillå med 9 ans tjejer älskar han ååå han går i 5 man med mig
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥

Har en skateboard som är för kort för mig. Märker det då jag sätter foten bakom den istället för på den. Och den som jag använder är nog lite för lång för mig. Men om någon vill köpa en skateboard på kanske 40 - 50 cm så kan ni köpa min.

#17 tack för att du tror på mig men nu måste jag bara få lite tid mellan läxorna och aktiviteterna och så måste jag ha ork att göra det.

#14 jag håller med det är väldigt trist att åka ensam :)

#13 har du åkt något i Skateparken där? :)
#21 näe har faktist aldrig skejtat… jag skulle nog bara ramla och slå ihjäl mig!

Näe du skulle inte slå ihjäl dig visst du kanske skulle trilla men använder du skydd så gör du dig inte illa.

#23 håller med helt och hållet, man ramlar inte så mkt som man tror man ska göra och sålänge man har skydd så är det hur lugnt som helst :)

Är fryshuset ett bra ställe att åka på?

Ja det är grymt! :) Jätte bra ramper och shyssta människor

Kul. Hade kanske tänkt åka dit någon gång.
Har ALDRIG åkt! tror jag är för feg för att prova 

Nej du är nog inte för feg bara man tar ett steg i taget. Börja med att bara stå på skateboarden och försök hitta balansen och sedan när du känner dig säker att stå på den så försöker du skuta på med bakfoten försiktigt. Och använder du alltid skydd så skadar du dig inte.
okej. får se om jag provar nån gång i framtiden! tack för tipsen i varje fall!

Det var så lite så.Och jag tycker du ska pröva, visst i början kanske det är lite långtråkigt men när man kan åka omkring så är det kul.

om man vill lära sig trix så är det bra att kolla på youtube.

har klarat några fler ca 20 cm höga ollies. och idag så skulle jag åka till träningen och då failade jag en hel del.