Alkoholistisk mamma
Hej
Min mamma sen 3-4 år tillbaka har varit beroende av alkohol och det blev allvarligt när jag pratade med min mentor om det och hon pratade med min rektor som senare snacka' med Socialtjänsten.
Vi har gått på några möten med dom och i tfn. så ljuger mamma om att hon inte druckit sen Socialens senaste möte med mamma.
Jag har bildbevis på att hon har vingömmor. Min syster stöttar mig och hon vet vad som händer. Jag berättar allt till henne.
Sen jag kom hem från min syster så har mamma ropat på mig heeeeeeeeeeeeeeeeeeela tiden.
Jag skrek åt henne att hon ska vara tyst men hon fortsätter att ropa på mig ändå.
Det hon vill är absolut meningslösa och onödiga saker. Jag vill snart inte bo kvar här längre. Det är inte för att hon är otroligt irriterande, det är för att jag, som fortfarande är ett barn ska inte behöva ta hand om sin förälder.
Min pappa bor i närheten men han har egen fru och ett barn och jag tycker inte att han ska få veta för att han bryr sig ändå inte om mig i övrigt.
Vad ska jag göra?.. Jag håller på o bli galen snart!!!!!!!!
Den här kärringen drar mig till vansinne!

Stacars dig :´(
JAg vet inte riktigt, kanske Bris? Men det borde inte räcka…
// Dodat :)
alkohol ä väl sprit va. De kan minn mamma drikka som till midsommar å sådana kvällar. Hon blir jättekul då. Annars drikker hon inte sånt.
Kann mann inte ståppa din mamma från att drikka jämt. Du värkar inte ha de så bra menn ja vet inte hur mann jör. Tykker synn om dej.
#1 BRIS kan inte göra något åt saken. Det enda dom kan säga för att visa medkänsla är "Det är inte okej att han/hon/de behandlar dig såhär".
Meningslöst 
#2 Min mamma dricker vin, bara vin. Rött och vitt vin. Heela tiden. Dygnet runt.
Hon blir så otroligt onykter ibland och då gömmer jag mig för henne för att undvika att höra hennes onödiga skitsnack.
Fast det är svårt att gömma sig i en 3:a lägenhet 
Har försökt att prata med henne om det men hon blir bara sur om jag försöker få henne på andra tankar om alkohol. Hon säger att hon ska få leva hur hon vill, javisst, men fattar hon inte att hon påverkar mig så är hon helt klart dum i huvudet.

Som jag sa, men det är alltid bra att prata med någon, dom kan ge tips om hur du ska göra för att hjälpa din mamma att sluta.
de dodat säjer ä riktit. du måste ha nån att prata me
hoppas de kommer att gå bra för dej
allvarligt låter det som! Hon misshandlar dig inte va? hur gammal är du? Förra veckan var jag o Mamma på en konsär, Där fanns en alkoholist, Hon var allt annat från nykter o berusad! hon hade med sig en dotter, STACKARS HENNE, jag har sett det och jag vet hur du har det. Kan du inte typ "gömma alkohlen?" Eftersom det inte finns något annat du kan göra?
Flytta hem till din syster? elr din pappa? det är någ det bästa du kan göra. Mejla till polisen, elr typ någon alkohol hjälp elr något sånt :)
Hoppas det löser sig :)
#8 Vi håller på att utreda det här med hennes drickande, jag pratar alltid med min storasyster om det är något, min pappa tänker jag som sagt inte ta kontakt med men polisen tänker jag inte inblanda för att det är inte så allvarligt.
Det är mamma som gömmer alkoholen och om jag gör det så kommer hon bara bli sur på mig. Jag brukade tömma hennes vinlådor men nu när hon har semester så kan jag ju inte göra det, annars märker hon det ju 
Tyvärr så hjälper det nog inte att du tömmer ur vinet för henne. Hon kan alltid köpa nytt och hon kan bli arg och göra något dumt.
Ta hjälp av BRIS tel: 116 111. ÄVen om de inte kan göra något direkt så kan de hjälpa dig vidare till den hjälp du behöver och ge dig många bra tips på vad du själv kan göra för att just du ska må bra trots allt.
Det är jättebra att du kan prata med din syster. Syskon är oftast den om bäst förstår hur det är och som man inte alltid behöver förklara allting hela tiden.
Och tveka inte att ringa 112. De är till för att hjälpa. Om du känner att du inte vill vara i närheten av din mamma för att hon dricker så behöver hon också hjälp. Att du ringer 112 betyder inte att polisen kommer att stå utanför din dörr. De kan hjälpa på andra sätt också.
Även Socialkontoret/Socialtjänsten kan du också prata med. Där finns det många mycket trevliga människor som gärna hjälper till. Dom har resurser att hjälpa familjer och ju tidigare man får hjälp av dem desto bättre blir det.
Och självklart får du prata här också. Prata är viktigt, du är viktig.
Sissie / Medarbetare på Barnens iFokus.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Min mamma ar sedan 14 år tillbaka varit en alkoholist. Jag vet hur det är. Jag blev misshandlad också. Nu har hon dock träffat en man som är bra för henne!<3 Åh, jag älskar honom, kan inte tacka honom nog!
Ja gvet inte hur man kan stoppa det. Men jag vet att för min del så har Socialförvaltningen och BUP varit till någon jävla hjälp alls!! Åh, jag vet att dom hjälper många, men dom har bara förstört mitt liv!!!
Dom trodde att min pappa bara hade hittat på hela storyn om att hon var en alkoholist så att han skulle få full vårdnad om mig. Då tyckte dom inte att min pappa var en lämplig förälder. Så jag fick bo hos min alkoholiserade mamma i tre år (!!!!!) utan att träffa pappa.
Nu bor mamma i göteborg, men hon ska komma och hälsa på mig den 15e. Hennes nya kille (Dom är inte gifta) följer med henne nästan överallt :) Det är bra :D
Men kanske du ska försöka få din mamma att börja dejta? :) Hon kan ju kanske skapa ett konto på någon matchmaking-sajt? :)
#10 Vi har mycket kontakt med en person på Socialtjänsten som vi går på möte med och de (någon läkare) gjorde några tester på mamma och de ska göra det igen.
#11 Min mamma är inte intresserad av dejting och hon känner själv att hon börjar bli gammal 
#12 - Jag menar bara för att om hon träffar någon så kanske det kan hjälpa :)
#13 Kanske, kanske inte :P
min mamma driker inte alkohl hon har smaka 1 gång hon sa blää vha vidrit. min pappa driker alkohl.
Hej! Checka in mig på mina 2 YouTube kanaler!
http://www.youtube.com/user/Moa100000 det är min musik kanal
http://www.youtube.com/user/MinecraftBuilderXBOX min minecraft kanal
och bloggen till minecraft finns också ;P
http://www.minecraftxbox.bloggplatsen.se det är min blogg så
allt finns i ett! :)
Detta var ju ett tag sen jag skrev men vid nuläget så dricker hon fortfarande.
Vi har gått på flera möten hos Socialtjänsten och snackat om samma saker varje gång, det börjar bli meningslöst nu tycker jag. Hon fick alkoholsugsdämpande tabletter för typ 3-4 månader sen, hon har tagit tabletterna och inte druckit på 2 veckor sen började hon dricka igen och sen så började hon med tabletterna igen och drack inte på 3 veckor men nu så dricker hon som vanligt.
Utredningen är över sedan länge men vi går till en familjebehandlare och pratar med henne om ingenting. Asså det börjar bli frustrerande när det gäller Socialtjänsten för de verkar inte göra ett skit vi bara sitter och snackar om regler här hemma och respekt för varandra och den här familjebehandlaren säger att "Vi inte ska prata om negativa saker" typ som hennes beroende MEN DET ÄR DET SOM ALLT HANDLAR OM?! Vi måste snacka om hennes beroende annars kommer hon fan aldrig att lägga ifrån sig det!!!
På förra mötet så var det jag och mamma och familjebehandlaren, jag tänkte säga att mamma dricker igen men det fick jag aldrig chansen till men på nästa möte som är nästa vecka då ska jag banne mig säga direkt att hon fortfarande dricker och inte tar sin medicin.
Jag ursäktar mig för mitt språk men jag blir så arg när jag tänker på det.

Så jobbigt :(
Hoppas verkligen det kommer gå bättre i framtiden!
Ush
Hej! Checka in mig på mina 2 YouTube kanaler!
http://www.youtube.com/user/Moa100000 det är min musik kanal
http://www.youtube.com/user/MinecraftBuilderXBOX min minecraft kanal
och bloggen till minecraft finns också ;P
http://www.minecraftxbox.bloggplatsen.se det är min blogg så
allt finns i ett! :)
#17 Det hoppas jag också. 
Ja, det får vi verkligen hoppas. En stor varm kram till dig Cazzos!
#20 Tack så mycket, jag hoppas att situationen som jag har fastnat i kommer att bli bättre. 
Cazzos! Många tankar och kramar till dig, om du "prata" ostört kan även starta tråd i klubbhuset. Även om du vi ha stöd/hjälp/råd/bara ett bollplank ta kontakt med eller sissie i privata pm. Du är alltid välkommen med dina pm. inget stör!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#22 Jag ska tänka på det 
hoppas allt blir bra ^^
Om Du behöver prata ut dig rekommenderar jag starkt bris!
#24 Det gör inte jag.
Ja jag hoppas oxå att det blir bra :( låter inge vidare kul! & varför gillar du inte Bris? :)
medarbetare på allergier.ifokus .
#26 Tycker inte att de är duktiga på att ge bra svar. Jag har chattat med dom två gånger och bara fått "Det är absolut inte ditt fel och det är inte okej att hon behandlar dig på det här sättet".
Verkar riktigt jobbigt för dig Cazzos, självklart behöver du inte prata med Bris om du inte känner för det och inte tycker de är till någon hjälp. Men är övertygad om att alla här bara vill hjälpa dig när de föreslår Bris, och Bris själva vill också hjälpa.
Har du och din mamma en bra relation, om vi bortser från alkoholen? Försök prata med henne, säg att du verkligen önskar att hon kunde sluta. Tar hon fortfarande de alkoholsugsdämpande tabletterna? Om jag inte fått allt om bakfoten så finns det väl föreningar för alkoholister där de kan träffa andra alkoholister och få hjälp att sluta? Har hon funderat på att gå med i något sådant? Kanske kan vara bra, svårt för mig att veta som aldrig varit i samma sits själv.
Det är bra att du har din syster att prata med, kanske kan hon hjälpa dig att prata med din mamma. Sedan kan jag förstå att ett: "Mamma, sluta drick alkhol" inte får henne att aldrig mer dricka en droppe alkohol.
Men tror ändå det är bra att verkligen berätta för henne hur du känner, att du är trött på att ta hand om henne när det är hon som ska ta hand om dig. Och att det var hennes val att skaffa barn, inte ditt val att födas. Ja, så som du känner helt enkelt.
Förresten har du pratat med er kurator på skolan, om ni har någon? Jag vet att det är jobbigt när folk hänvisar till andra personer hit och dit, men en kurator är ändå utbildad på högskolan för att hjälpa folk som har problem och vill tala ut.
Sedan kan du ju alltid prata ut här på sajten och som medde säger finns det ett mer privat ställe "klubbhuset" på sajten om du inte vill att alla ska kunna läsa.
Kram på dig! Hoppas att saker och ting ordnar sig.
#28 Jo, jag och mamma har en jättebra relation till varandra, vi är bästa vänner men hon håller alkoholen hemlig.
Tabletterna är inte slut, har tittat flera gånger och det är fortfarande lika många kvar i förpackningen varje gång jag tittar.
Jag vill inte prata med henne om hennes beroende för att hon blir bara arg på mig och det kommer att leda till att hon börjar hota mig och såra mig, och sen inte ens komma ihåg det dagen efter.
Jag känner ingen lust till att gå till en kurator för att jag pratar ut hos Socialen. Jag gillar inte att gå till många vuxna kuratorer på olika ställen t.ex och prata om saker. Det känns onödigt när jag ändå har min syster, familjebehandlaren hos Socialen och mina vänner.
Jag vet inte om hon har tänkt på att gå till en sån där förening där alkoholister samlas och pratar ut om sina problem tillsammans. Har inte frågat och tänker inte fråga heller.
Jag kan såklart flytta tråden till Klubbhuset men jag känner att jag har inget att dölja och jag vill dela med mig av min historia till samhället så att de förstår hur andra har det.
Min mamma var också alkholist.. Tyvärr vart hon aldrig riktigt frisk, eller vad man nu ska kalla det.
Men jag hoppas verkligen allt ordnar sig för dig! och det är bra att du har så många du kan prata med, det är alltid skönt att ''få ut allt'' :)
Medarbetare på Sphynx iFokus
#30 Hur gick det för henne i slutändan? Jag kan förstå hur du känner om det.
#31 Det vart värre mot slutet, mycket värre, och vi sa till henne om hon höll på sådär skulle hon aldrig bli 50 år. Vilket hon aldrig blev heller.
Medarbetare på Sphynx iFokus
#32 Jag beklagar 
Mamma är 54 men jag vet inte när det kommer ta slut för henne.
Stakars dig!
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥