Spanien
I dag fick jag reda på att jag ska få åka till Spanien, med 10 andra från min skola tror jag, man fick skriva en motivation till varför man vill åka, och jag blev en av de utvalda. 
Ska delta i Comeniusprojektet, temat är "gender roles" (Könsroller).
http://www.genderroles.eu/
Sidan där materialet senare kommer att publiceras. 
Man ska bo hos en spansk familj, sedan kommer spanjorerna komma och bo hos oss i Sverige. 
Allting ska bli väldigt spännande!
Har ni någon gång varit i Spanien? Är det bra där? Och har ni haft något liknande på er skola?

Kul! :D
Ett bevis på att man alltid har en chans även i stora tävlingar ;)
// Dodat :)
Ja precis:P jag skiter alltid i att anmäla mig till tävlingar för jag tänker alltid att det inte finns någon chans att man vinner xD grattis!
medarbetare på allergier.ifokus .
Haha, jo, fast detta var inte så stort, då det faktiskt bara var niorna som fick söka. :) Och vi är en ganska liten skola, 200 elever totalt på högstadiet. Men brukar vara som ni, strunta i att anmäla mig till tävlingar för man tänker att vinst-chansen är så liten, men den finns alltid! 

Yes ^^
// Dodat :)
Jo, det var några på högstadiet som åkte till Colombia för längesedan (tror jag?). De hade ett projekt som hette Hej Colombia, Hola Sverige. Och för kanske 3 månaders sen kom det typ 6 Colombianer hit till Sverige.
Jag har inte spanska som språkval och kan ingenting om spanska, så jag fattade inte vad de sa när de berättade om sin skola och hur det är i Colombia.
Ok, vad kul. ^^ Har inte heller spanska egentligen, har tyska, men ska prata engelska där. :)
Ja, engelska funkar ju överallt.. Jag läser också tyska! 
Spanien, det vakraste landet i världen! ^^ Jag har varit i spaninen 12ggr och jag älskar det ^^ Min pappa gick i skola i spaninen när han var liten, vet inte vad jag ska betätta om du får fråga om du vill veta något ;p

Vilken skola går du på? Min syrras skola är också med i Comeniusprojektet:)