Läxor
Har ni mycket läxor/prov osv i skolan? vi har sådär mycket men nu innan jul så är väldigt mycket:( 2 prov som kommer i nästa vecka och det kommer säkert komma 3-4 prov till innan jullovet, i förra veckan hade vi 1 prov och en inlämning och en massa små läxor, alltså det är kanske inte mycket egentligen men jag har sååå svårt att lixom släppa datorn och gå iväg och göra läxor! det är så drygt och tråkigt:( hur många timmar brukar ni göra skolarbete per dag(när ni inte är i skolan), har ni läxor som måste göras över helgen och vilken klass går ni osv? :) och en grej till, gör ni läxor där eran dator står?XD jag brukar göra det (datorn är på mitt skrivbord) och jag kan inte stänga av den för jag vill ha musik på men hela tiden så börjar jag klicka på datorn och sånt!X) fast jag ska få ett nytt skrivbord imorgon och göra om lite på mitt rum så jag har ett skrivbord för läxor och ett för datorn:)
Jag får jämt göra läxor i hela söndagarna och det är jättedåligt tycker jag. Vi har en lärare som tycker att vi ska vara lediga över helgen, resten bara öser på!
medarbetare på allergier.ifokus .

Jag går bara i 6:an, har 5 enkla läxor per vecka, och typ 2 prova per termin :P
I snitt lägger jag bara 5 minuter per dag till det ;)
// Dodat :)
Vi har väldigt mycket läxor, kan göra ett schema för de två kommande veckorna
Nästa vecka: Prov i hemkunskap, uppsats om design, prov i elektrokemi, repetitionsuppgifter i rymdgeometri, tyska glosor 2 gånger, engelska glosor 2 gånger, prov i matte (Rymdgeometri)
Nästnästa vecka: Prov Första Världskriget, Prov Engelska Section 2, tyska glosor 2 gånger, eventuellt engelska glosor, uppsats engelska (Creative Writing Comenius)
Ehm… ja, kan säkert komma mer 
Vi har kanske i genomsnitt 1 prov/vecka och glosor 4 gånger/vecka. Går i nian.
Så måste man även renskriva novell, och läsa en svensk bok och inboka ett samtal om boken med sin lärare i svenska. (Förutsatt att man redan gjort en skriftlig recension) Har man inte läst en engelsk bok så måste man även göra en engelsk bokrecension.
Vad hemsktXD
medarbetare på allergier.ifokus .
Jaha, ska man säga tid också, förlåt för alla mina inlägg på rad. xD
Men som ni kanske förstår måste man lägga ner mycket tid för att hinna allt. Troligtvis blir det några timmar imorgon (Söndag), på vardagarna brukar jag hålla på hela kvällarna, har datorn på samtidigt, så sitter ett tag vid datorn, ett tag med läxor, ett tag vid datorn o.s.v. xD

Just nu har vi jättelite.
Religion: Analysera texter i bibeln.
Engelska: 50 glosor, förhör på fredag.
Matte: Sidan 51 - 54 i boken.
Fysik: Sidan 78 - 89 i boken. Litet prov på tisdag nästa vecka.
Biologi: Forska om valfritt asiatiskt djur, skriv en text om det på minst två a4.
Spanska: 25 glosor, förhör på fredag.
Vi har haft mycket mer den senaste månaden, så det här känns som rena rama semestern.
Dock lite segt med religionen, att analysera texter är jobbigt nog, och att det ska vara i just bibeln är ju en plåga. Egentligen borde jag läsa nu inför fysiken, men vem orkar..
Haha, och jag borde läsa på till kemin 
Vi har fler prov än läxor ^.^
Jag går i 6:an och har typ 4 svåra läxor och massa prov per termin
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward