Barnens iFokus

Barnens

Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 714 ggr
Saga-M
2010-12-09 21:08
0

Imorgon gäller det!

Imorgon gäller det! Skrattande

Imorgon ska jag visa upp, och hela femman i min skola, ett Luciatåg som börjar 08.30 (halv 9 på morgonen). Är sjukt nervös, men ändå ska det bli kul.

Är rädd för att jag ska svimma, då mina lärare skrämt upp alla med att säga: -Minst 1 av er kommer svimma imorgon. Ursch!

Och sen måste vi sjunga på ett visst sätt, le med hela munnen, sjunga högt och tydligt, inte falskt. Vi ska ha ljuset i ena handen, och sen när vi går ska vi ha ljuset i ena handen, sen när vi kommer upp på scenen så ska vi byta hand.

Och jag ska vara reserv-Lucia! (Om den riktiga Lucian är sjuk så blir jag Lucia).

Så då blir man ännu mer nervös Förvånad

Ska vakna lite innan 7 på morgonen, sen ska jag dricka varmt teé och äta lite gröt (om jag ber mamma att laga det.)

Sen så är det bara att borsta tänderna, kamma håret och dra iväg till skolan!

Har smörjt in ansiktet med finn-borttagande-kräm, tvättat håret och ska be mamma fläta håret ev. Sen har jag tagit bort smuts under naglarna.

Är sjukt nervös!

Behövde bara skriva av mig lite … Oskyldig

”Livet är som en dans ─ när man kan stegen”
Stolt medis på barnens.ifokusSajten för dig som är under 16 år. Är du under 16, och vill ha skoj, säger jag bara: VÄLKOMMEN IN >8D

Dodat
2010-12-09 21:44
0

Oj :O

Vi gör ingen så stor grej av det, fattar att du är nervös :)

Good luck! :D

// Dodat :)

riiffen
2010-12-10 15:44
0

Lycka till, elr i efterskott kanske, hur gick det? x) :D
Vad taskigt av lärarna att säga så:P vi har alltid levande ljus och det blir jättevarmt, och man står på olika höjd så för tärnorna och sjärngossarna som står på högsta och näst högsta raden blir det skitvarmt, men det är sällan någon som svimmar, dock får folk ofta gå av för att man blir lite yr eller så:P (vi har det i typ 1,5 timme^^)

medarbetare på allergier.ifokus .

Luckyt5
2010-12-10 17:01
0

Hur gick det?? :)

/ Tilda

southdakota
2010-12-10 17:14
0

Gick det bra nu då? Skrattande
När jag var tärna i femman var jag tvungen att sätta mig ner i tåget, för var jättenära att svimma, men svimmade i alla fall inte på riktigt eftersom jag satte mig ner, men lite pinsamt, alla frågade hur jag mått sedan. xD

Saga-M
2010-12-10 18:05
0

Det gick sådär, duetten gick skitbra, men sen så höll jag på att svimma, men stod dumt nog kvar. Efteråt fick jag lov att åka hem för jag mådde så dåligt.

Stolt medis på barnens.ifokusSajten för dig som är under 16 år. Är du under 16, och vill ha skoj, säger jag bara: VÄLKOMMEN IN >8D

pigelina
2010-12-11 13:34
0

Ljus tar upp syren det är därför man brukar må lite dåligt eller skvimma när man har lucia tåg, var själv lucia när jag gick i 6an, var inte nervös eller något fram tills andra upvisningen, då den tärnan bakom mig brönde upp en del av sitt år, blev jätte rädd att hon skulle bränna upp mitt oxå^^

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Saga-M
2010-12-11 14:00
0

#6 Fy vad läskigt!