vet ej vad jag ska göra??
hej!
min pappa har blivit ihop med en tjej eller tant vad man nu ska säga:P och hon och jag kommer inte så bra överens..
för jag är inte hos min pappa så ofta för att han bor 55 mil ifån stockholm! och när jag är där så känns det ibland som om hon puttar bort mig så att jag inte hinner va med pappa så mycket!!
är det ågon som har något tips hur jag ska göra för att göra det bästa av situationen!! för det är ju pappas sambo och dom bor ju ihop.. och vi måste ju komma överens om något eller det måste ju vi inte..
snälla kan någon ge något tips eller nåt på hur jag kan komma närmare henne…
/vickis

Jobbigt :(
Är dålig på sånt, men kanske ska du försöka prata med din pappa om det :)
// Dodat :)
Jag vet inte riktigt heller, men försök att få en positiv inställning till din pappas nya sambo. Tänk att det ändå är din pappa som har "valt" henne, vilket betyder att hon säkert måste ha sina fina sidor. =)
Kan förstå om du vill ha lite egentid med din pappa om du är där ganska sällan, kanske kan du berätta det för din pappa så att ni kan hitta på bara något ni två?
Eller så får ni göra roliga saker alla tre, ju mer ni hittar på tillsammans, ju mer kommer pappas nya sambo kännas som en del av familjen, tror jag. :)
min pappa är ingen som man går att prata med!!
men tack för tipsen:) ska försöka göra det bästa jag kan:P

Personligen blir jag arg på din pappa…..att han inte ser är ett tecken på att han måste bli informerad hur du mår, han ska ta dig i första hand alltid, den nya är en vuxen individ och bör växa upp å ställa sig själv åt sidan…..
Aceptera inte detta utan kräv av din far att han visar att du är nummer ett!!!!!!
Ge inte upp pappor/killar/gubbar ser inte alltid det uppenbara….
Lycka till :)))
tack för svaren men min pappa är inte den typen som det går att prata med men jag har haft positiv inställning. pappa och britt marie som:P
tack för svaren allihop=)

Lycka till!
Frossan, egentligen så får man inte skriva om man är över 16 år, men du hjälper ju bara vickis, så det ska nog inte vara några problem att du skriver i denna tråden :)

Dubbelpost

Oj visste inte att vuxna inte fick skriva här….inte mening
Sorry lycka till Vickis
tack allihopa!:P