Brutit nyckelbenet
Hej på er!
Jag har brutit mitt nyckelben, i torsdags. Jag åkte i en pulka/skidbacke (riktigt hög och hal, snön var riktigt hårt packad, blev typ som is) på en typ av "matta" med en kompis.
Så blev det världens stopp, så jag flög och rullade eller något sådant. Vet inte riktigt hur jag föll men det gjorde/gör riktigt ont och nyckelbenet har brutits av.
En kille i min parallelklass bröt sitt ben så vi fick åka ambulans till sjukhuset tillsammans.
Det gick väl rätt så bra, fick någon sorts spruta med smärtstillande. Fast ambulanssjukvårdaren tog mina nycklar och glömde lämna tillbaka dem… Men de tog bra hand om mig på sjukhuset, fick röntga och sådant. :P
Det är tråkigast nu här hemma, har ont och kan typ bara ligga på rygg i sängen och titta på TV eller sitta lite vid datorn. Men bara lite grann så kommer nog inte vara så aktiv på ett tag…
Har ni brutit något ben i kroppen?
Aj då, hoppas att det läker snabbt!
Jag har aldrig brutit något ben i kroppen och det är jag glad för.
Hoppas jag också, speciellt med tanke på att jag ska resa till Spanien om typ två veckor… :(
Borde du vara, bryta är aldrig kul ;)

Aj… Extra jobbigt innan resan :/
Själv var jag nära att bryta benet när vi spelade fotboll i skolan. Snubblade på bollen, hade ont i flera månader efter.
// Dodat :)
Okej, har haft en spricka i armen också så jag fick ha gips, men detta är jobbigare >.< mycket eftersom man inte kan gipsa eller något… fast har någonting som kallas åtta-förband.
Usch! Krya på dig ! :(
tack!
Som sagt, hoppas du blir bra fort, speciellt när du ska åka till Spanien. Du kan väl fortfarnade åka dit? 
//Elin
tror det :)

Aj då. :< Hoppas att du kan åka till Spanien..
Jag har aldrig brutit något, tack och lov.
Oj, stackars dig!:O
Har varit nära på att bryta armen/handleden, det var helt blått och tjockt. Ramlade på isen :(
medarbetare på allergier.ifokus .
Oj, aj! Krya på dig!
Jag bröt ryggraden i en trafikolycka för cirka två år sedan och blev förlamad i benen för all framtid. Lyckades även bryta handleden när jag var typ åtta.
Oj, aj! Krya på dig!
Jag bröt ryggraden i en trafikolycka för cirka två år sedan och blev förlamad i benen för all framtid. Lyckades även bryta handleden när jag var typ åtta.
Stackare ;( Jag vet flera som har brutit nyckelbenet när dom har varit små, Om du har otur kan du ha problem med det länge, och behöva fixa nånting efter..
O, aj… :/ Krya på dig!
Jag har aldrig brutit nångonting *peppar peppar* gissa om jag är överlycklig!
//Caroline
hoppas du bättre nu
Tack ni som skrivit! Kan även säga att det är mycket bättre nu, de första dagarna var riktigt jobbiga men det läkte mycket fortare än jag trodde. Eller det är ju inte helt läkt, men mycket bättre. :) Det är på Lördag jag ska till Spanien och det blir nog inga problem!
Vad skönt! :)
#16 Woohooo! 
//Elin