vad ska jag göra?
det finns två tjejer som är jätte irentterade tycker jag och min bästis.dom lägger sig allt som vi gör allt som dom tycker är taskigt dom säger till oss t.e.x att vi lämnar henne utanför och vi gör och vi gör det.men vi gör inte dom sakerna som är taskigt som dom säger.men det är igentligen dom som gör fel dom skolkar dom sminkar sig dom tror att dom tror hela tiden att dom är så stora fast vi igentligen bara går i fyran.dom stör oss så mycket. vad tycker du att vi ska göra?
Säg att ni tycker det är irriterande sättet hon beter sig på. Det skulle jag ha gjort 
säj åt hon på skarpen
tack men jag har gjort det en gång dom blir bara jätte sura och ignorerar en.
om du jör de samma då
Men måste du umgås med de här tjejerna du pratar om?
Det verkar som om ni inte "matchar" särskilt bra.
Sedan angående att de skolkar är det inte bra alls, det är bara dumt att skolka!
Jag tycker du kan nämna att det är dumt att skolka och att det bara ger dåliga följder.
Men sedan är det väl upp till lärare, föräldrar, eller några sådana personer, att ta ett snack med dem "på allvar".
Men det är bra om ni andra i klassen visar att ni inte tycker det är coolt, utan bara dåligt, om du förstår vad jag menar.
Att de sminkar sig när de är så unga kan förstås vara rätt onödigt, men det är samtidigt deras val, och de är ju samma människor både med och utan smink.
Och trots att ni tycker att de där tjejerna i din klass är irriterande, försök hitta fina och bra saker hos dem och försök att tänka på det ibland, så att ni inte bara tänker på det dåliga och irriterande hos dem. ;)
ok tack jag har nu sakt till en lärare det gick bra så nu ska läraren prata med dom och säga att det är några tjejer i klassen som tycker illa om er och varför.