Barnens iFokus

Barnens

Etikettskolan-och-fritids
Läst 1488 ggr
Caroline.H
2011-02-27 22:50
0

Läxor

Tycker ni att ni får för mycket läxor av skolan? Eller tycker ni att ni får för få läxor? Tycker ni att dom är för svåra eller är dom för lätta? Ja, hur tycker ni om läxorna?

Vi får knappt några läxor och det är väldigt skönt :) Jag tycker egentligen inte att man borde ha några läxor. Man sitter i runt 6 timmar och jobbar hårt och pluggar i skolan, man är sjukt trött när man kommer hem och vill helst bara slänga sig i soffan och läsa en bok eller titta på tv. Me då kommer man på att man har ju den där glosläxan till dagen efter och man har inte pluggat något. Det är ju bara att sätta sig och göra det, man har ju inte så mycket val. Man är ju trots allt i skolan för att lära sig och lärarna säger ju alltid när man gör något som man inte ska "Det där får du göra på din fritid". Men ibland så har man ingen fritid på grund av läxberget som tornar upp sig framför en. Det tycker inte jag är bra alls, man måste ju få nån tid att slappna av och inte behöva tänka på plugget alls. Vad tycker ni?

//Caroline

[Havsmussla]
2011-02-28 11:30
0

Jag får inte överdrivet mycket läxor, bara typ 3-4 per vecka. Och mina läxor är hyfsat lätta. Jag håller med dig om att man egentligen inte borde få läxor.

Dock reagerade jag på meningen "Man sitter i runt 6 timmar och jobbar hårt och pluggar i skolan, man är sjukt trött när man kommer hem och vill helst bara slänga sig i soffan och läsa en bok eller titta på tv." Är du bara 6 timmar i skolan? o.o

ara09
2011-02-28 12:08
0

jag får också 3-4 läxor i veckan det är inte mycket men när jag kommer hem så brukar jag vara trött och då orkar man inte göra läxor men jag måste ju.

Caroline.H
2011-02-28 12:24
0

#1 Ja, vi har otroligt korta dagar, vi går från 8.20 till 14.00 trots att vi går i högstadiet :P Men vi arbetar på ett annat sätt i våran skola också :)

#2 Precis så tänker jag också :P

//Caroline

southdakota
2011-02-28 17:08
0

Vi får ganska mycket läxor på min högstadieskola, man har sällan en ledig kväll om man säger så :P Glosor alltid 4 gånger/vecka, man måste följa med i matte-betinget annars blir det en läxa till Torsdag.  Minst ett prov i veckan har man nog oftast, den här veckan har jag ett prov i kärnfysik och ett i tyska. (Och då är det ändå veckan efter lovet…)

Jag önskar man fick ha sina kvällar lediga, då vill man ta det lugnt och "samla energi", inte sätta sig ner med skolböckerna!

Saga-M
2011-03-01 17:06
0

Vi får väl lagom … Men läxor är inte precis mitt favoritnöje precis ^.^

”Livet är som en dans ─ när man kan stegen”
Stolt medis på barnens.ifokusSajten för dig som är under 16 år. Är du under 16, och vill ha skoj, säger jag bara: VÄLKOMMEN IN >8D

riiffen
2011-03-01 18:18
0

Är helt ledig idag för första gången på ca ett halvår! ;) nej, men vi har sjukt mycket läxor nu och prov. Jätte jobbigt.. >.<

medarbetare på allergier.ifokus .