Barnens iFokus

Barnens

Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 1091 ggr
KaninPiggelin
0

Bra recept? :)

Någon som har något mumsigt recept på något gott att dela med sig av? :D :)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[Fruktiz]
0

Chokladbollar Skrattande

100 g smör
3 dl havregryn
1 dl kokosflingor/pärlsocker
1 ½ dl florsocker
2 msk kakao
1 msk kaffe/kallt vatten

1.Häll alla ingredienserna i en skål och blanda med hjälp av en sked eller med fingrarna.
2.Rulla små bollar av degen. Strö kokosflingor/pärlsocker på en tallrik och rulla bollarna där.
3.Lägg bollarna på en annan tallrik och låt dom sedan kallna i kylskåpet.

[Lilllufsen]
0

1 mumsgott

southdakota
0

Ett recept på kladdkaka kan man inte vara utan!

Ingredienser
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt

Steg för steg
- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form

- Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha.

riiffen
0

Blanda det du hittar i skafferiet och ställ in i ugnen ;) kan bli gott eller så blir det inte gott…:P

medarbetare på allergier.ifokus .

Saga-M
0

Smält choklad, håll i cornflakes å ställ i kylen, sen ställ det framme lite och sen ska man äta upp den! *tugga tugga*

Btw, sen så kan man göra choklad med polkakross i, bara å smälta massvis med choklad, hacka/krossa polkagrisar till smul och blanda ihop. 7kt gott!

”Livet är som en dans ─ när man kan stegen”
Stolt medis på barnens.ifokusSajten för dig som är under 16 år. Är du under 16, och vill ha skoj, säger jag bara: VÄLKOMMEN IN >8D

Cazzos
0

Jag brukar göra en härlig milkshake, jag brukar dock bara slänga i några hallon/blåbär, sen häller jag i mjölk så att det nästan täcker bären och sen mixar jag upp det lite med en stavmixer (vi har en plastbehållare som man ska mixa i), och sen så tar jag en matsked och lägger i glass så att den blir krämigare och inte så vattnig.

Jag brukar äta direkt ur plastbehållaren med samma sked som jag använde till glassen, det är härligt att se den härliga och krämiga konsistensen, och så är det jättegott! :)