Barnens iFokus

Barnens

Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 1967 ggr
[Lilllufsen]
2011-04-07 10:07
0

Glasögon

har nån av er glasögon å hur ä de att ha glasögon vi ska till stan å se glasögon åt mej nu ja ser vist dålit

medde
2011-04-07 10:11
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu kommer du se riktigt klok och smart ut! Fliza hade glasögon förr. Jag tyckte hon såg så smart ut i dom. Numera behöver hon inte dom. Men dom hjälpte henne väldigt mycket. Då inte bara att kunna läsa och se på TV:e utan även huvudvärk med mera som försvann då hon fick sina glasögon.

Du kommer bli en snygging!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Lilllufsen]
2011-04-07 10:38
0

men hur de känns att ha dom på sej jämt

[Fruktiz]
2011-04-07 14:37
0

Jag började med glasögon när jag gick i fyran och nu går jag i sexan. Jag är ganska närsynt (ser inte alls bra på långt håll) och jag måste få nya glasögon varje halvår för att mina ögon ändrar sig eftersom jag fortfarande växer och blir äldre. Glad
I februari fick jag de fjärde glasögonen, ett par svarta blev det, för jag har alltid haft rosa/rött förut.

I början känns det lite ovanligt att ha glasögon t.ex. man ser bågarna som är runt glasen, men nu märker jag inte det längre och det känns helt naturligt att använda glasögon! Glad

Jossangizmo
2011-04-07 18:37
0

Jag fick glasögon för två år sen. Jag andvände de nästan aldrig även om jag behövde, ser så dåligt på långt håll. Så förra året började jag använda linser. Det var jätte svårt att få in och ut dem men jag tränade och nu använder jag 'en dags linser' varge dag utan problem! Glad

[Havsmussla]
2011-04-07 21:06
0

Jag har haft glasögon i två år tror jag, och jag tycker det är jättebra att ha. Om jag inte har glasögon så ser jag nästan ingenting, så när jag fick mina första var det jätteskönt. Jag tror att jag tyckte att det var ganska ovant i början, glömde att ta på dem och så men jag vande mig efter någon vecka.

För mig känns mina glasögon knappt, när man väl vant sig så märker man dom inte. ;) Så var det för mig i alla fall.

[Lilllufsen]
2011-04-08 10:34
0

takk för era svar de ska vara klara om en vekka tror ja sen ska inte huvuverken komma mera

ara09
2011-04-08 15:53
0

Jag har inte fått mina glasögon än men jag kommer få dom snart.

fliza
2011-04-09 20:50
0

Jag har inte glasögon längre hade i 6 års. Jag tycker glasögon är fint! =)

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

KaninPiggelin
2011-04-09 21:02
0

min brorsa tar på sig sina glasögon när han får ont i huvudet och det hjälper på en gång! ^^

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

LucyLove
2011-04-13 22:05
0

Jag hade glasögon från när jag var 3 år till typ i fyran :)
Jag var mycket närsynt, och skelade (Såg dubbelt). 5+ närsynt.
Det försvann i princip. Helt otroligt!
Jag slutade med glasögon, men när jag slutade kändes det jättekonstigt då jag var så van vid glasögon! :)
Nu är jag glasögonfri, men när jag ser foton från när jag var yngre är man ju supersöt i dom! :)

Det känns ingenting alls efter ett litet tag. Det blir naturligt att ha dom på sig, gå och göra syntest ibland, byta glasögon och laga dom (De kan gå sönder, eller mina gjorde det ibland då glasen gick sönder samt ena bågen gick av).
Hehe :)

southdakota
2011-04-14 20:56
0

Jag har aldrig haft glasögon, men är säker på att allting kommer att bli bra med dina glasögon lillufsen. =) Har du fått ett par ännu?

[Lilllufsen]
2011-04-14 21:42
0

takk för alla svar nu ser ja fram till glasögona

medde
2011-04-15 12:31
0

Du kommer bli så läcker i domTungan ute

[Lilllufsen]
2011-04-21 12:51
0

ska hämta dom nästa vecka eller ja å mamma ejentligen

medde
2011-04-21 13:25
0

#14 Tror du blir superfin i dom Skrattande

[Lilllufsen]
2011-04-25 10:44
0

Cool