Barnens iFokus

Barnens

Etikettskolan-och-fritids
Läst 1616 ggr
KaninPiggelin
2011-04-28 18:30
1

Faddrar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har ni faddrar på eran skola? :)

(det innebär att man kan gå till den personen om man är ledsen t.ex. Det brukar vara äldre som är faddrar åt yngre så att dom ska kunna gå till någon om dom undrar något eller behöver hjälp. Så en som går i 6 kan vara fadder till en som går i 1. Och en som går i 1 kan vara fadder till en i förskoleklass t.ex)

På min gamla skola hade vi "fadderskap" som funkade riktigt bra och det faktikst väldigt roligt att ha ett fadderbarn! :D

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Luckyt5
2011-04-28 18:40
0

Nej, vi har inte faddrar på min skola. ;)

/ Tilda

Jossangizmo
2011-04-28 19:30
0

jag tror inte vi har det på denna skolan, men på min förra hade vi. Och jag har fortfarande kontakt med min fadder som jag fick när jag gick i 6års, så vi brukar ses ibland :)

[Fruktiz]
2011-04-28 20:17
0

I 6års hade jag en fadder som gick i tvåan, ibland fick även en som gick i ettan också vara fadder.

Och sedan när jag gick i tvåan hade jag ett fadderbarn i samma klass som min lillasyster.

ara09
2011-04-29 19:42
0

Jag har ett fadderbarn.men på gamla skola så hade jag en fadder.

Caroline.H
2011-04-29 20:03
0

Jag har haft en fadder(vi hade samma fadder hela tiden) och ett fadderbarn ;) Mitt fadderbarn tyckte VERKLIGEN inte om mig så att ha fadderbarn uppfattades inte som så roligt från min sida just då :P Men en fadder tycker jag faktiskt är jättebra att ha ändå och trots att min fadder var två tre år äldre än jag så lärde vi känna varandra jättebra ;) Tycker att alla skolor och liknande borde ha ett "faddersystem" :P

//Caroline

KaninPiggelin
2011-04-29 22:28
0

#5 synd att ditt fadderbarn inte tyckte om dig :(

Jag minns att jag ALLTID var den enda som hade två fadderbarn, och då blev det lite jobbigt… :P

Jag tycker också att alla skolor borde ha faddrar ^^

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

southdakota
2011-05-02 21:49
0

Vi har inte faddrar på vår skola men vi har kamratstödjare :P de som är valda till kamratstödjare ska stoppa mobbning och sådant :)

fliza
2011-05-03 12:01
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nix det har vi inte vi håller inte på med faddrar.

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

MoaP
2011-05-04 18:01
0

Vi har alla faddrar i skolan den som går i 1:an får dom i 4:an sen uppåt till 6.an

Hej! Checka in mig på mina 2 YouTube kanaler!

http://www.youtube.com/user/Moa100000 det är min musik kanal

http://www.youtube.com/user/MinecraftBuilderXBOX min minecraft kanal

och bloggen till minecraft finns också ;P

http://www.minecraftxbox.bloggplatsen.se det är min blogg så

allt finns i ett! :)