vågar inte säga till.
hej
min bästis har dysmeli.vår lärare och en andra special pedagoger vill att min bästis ska ha en dator att skriva på istället för att ha böcker att skriva i. men hon vill inte ha en dator och hon säger att hon inte behöver.men lärarna lyssna inte på henne.jag vill hjälpa henne att säga till lärarna men dom kommer kanske bli arg på mig.det vill jag inte.hon hade en dator i sin gamla skola men den behövde hon inte så hon använde aldrig den.vet något vad jag ska göra så skriv gärna det.hon vågar inte säga till någon som inte lyssnar.
Om jag hade varit du hade jag sagt till lärarna. Jag tror inte dem blir sura på dig. Du säger ju bara att hon inte vill, och då tycker jag lärarna ska acceptera det.
Lärarna kan ju verkligen inte tvinga henne att ha en dator om hon inte vill, det borde räcka med att hon själv säger nej. Lyssnar dom inte så kan du "hjälpa till" att säga nej.
//Caroline
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tack.men lärarna säger bara att det kan vara bra att ha.jag ska pröva att säga till min lärare om det.
Kan hon inte testa med datorn då? Själv skulle jag tycka det vore väldigt skönt att få skriva på dator även om jag inte har några problem med att skriva på "vanligt vis". =) Men vill hon verkligen inte ha någon dator att skriva på så tycker jag att lärarna får respektera det, de kan ju inte tvinga henne. (Tycker i alla fall inte jag)