Orientering
Idag ska nästan hela mellanstadiet orientera.
Jag tycker det är ganska kul, men jag är nervös för att det kommer bli ganska svårt nu i sexan.. 
Jag är ganska bra på orientering, men vi orienterar i skogarna runt skolan på idrottslektionerna, och den terrängen kan jag redan och det brukar ju vara svårare på tävlingar när man är i en annan skog också..?
Tycker ni orientering är kul? Brukar ni har orienteringstävlingar i skolan?
Haha, för en vecka sedan hade vi en stor orienteringsdag i ett ganska stort skogsområde. Jag och mina kompisar gick vilse så lärarna fick hämta oss i skogen, vi hade gått helt fel vid en stig, och då gått åt fel håll
Haha, vi var dom enda som gick vilse, det var så piningt XD
Jag tycker orientering är ganska kul, fast den där orienteringsdagen var helt sjuk. det kommer vi aldrig glömma, eller hur Mollis25? X)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#1 HAHA, never!! ;D Älskar orientering och trodde att jag var ganska bra på det, tills den där dagen…
//Caroline
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag älskar orientering
. vi hade en tävling hela 4:an jag och min bästis vann i klassen så jag är väl ganska duktig.jag och min bästis skulle turas om att läsa kartan men det blev bara jag och när hon skulle hitta till staiton så kom vi vilse så var jag tvungen att ta kartan och lösa tillbaka oss och det gick
.
Jag tycker inte om origentering, för att jag är as rädd att jag ska gå vilse och sen inte hitta tilbaka
Fast det är ju roligt att stämpla
Vi har haft det en gång i 3 åk i ett stort skogsområde
What doesn't kill you makes you stronger.
Jag tycker inte om orientering särskilt mycket, det är svårt och jobbigt… :P Vi brukar ha en tävling varje år i skolan, den gick sådär för mig.
Det var ganska svårt på tävligen. Jag och min kompis missade kontroll 4 o 5, det märkte vi när vi kom till kontroll 6, så vi struntade i de två eftersom man måste gå tillbaka till kontroll 1 och stämpla alla i rätt ordning om man gjort fel..
Sen kom vi typ helt fel, men vi stötte på några i klassen som hjälpte oss till nästa kontroll.
Ja tror orjentering är kul ja kan läsa karta å kommpas
Jag går själv i orientering, men vi har det inte så ofta i skolan.
På fritiden åker jag och mina vänner till orienteringstävlingar men inte sö ofta.
Själv tycker jag att det är roligt!
/nuvarande 6:a
Mvh, Natanael