Usch usch!
Idag när jag skulle ge mina hamstrar mat så hittade jag en larv i burken, usch! Jag letade igenom hela burken och hittade 2 st till, dessutom hade dom spunnit ett nät högst upp i burken. Jag slängde maten, kollade igenom all den andra maten och sen storstädades alla fyra burar! Allt tvättades med såpa, trägrejerna la jag in i frysen för att ta kål på eventuella larver. Sen fick hamstrarna äntligen flytta tillbaka i burarna igen, men ett tjockt lager spån. Vilket äventyr!
Är det någon som är sugen på att se bilder på larverna? ;)
//Caroline
Jaaa,bilder
What doesn't kill you makes you stronger.
:S
JA bilder!
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#3 usch :S
Hur kan dom ha kunnat komma in i müslin? :/
#4 Jag vet faktiskt inte…
//Caroline
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har alltid gjort då fliza hade hamster, att all nyköpt mat lades in i frysen någon dag just för att det kan finnas larver och djur/kvalster i maten. Det rådet fick vi av uppfödaren. Även djuraffären säger så.
Allt som man inte vill ha i maten dör då
Mvh medde
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jo, nu ska vi börja frysa in den. För det här är inget jag vill ha igen :/
//Caroline
läskigt att det kan bli så :S
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
USCH,, Jag har ormar och spindlar och jag tycker om dom men jag hatar larver och myger ,, jätte stort + getingar
!!!
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
På tal om larver så hade vi köpt någon blandning som man gör kejsarvåfler av och i det "mjölet" så hittade vi larver så det blev att slänga paketet
What doesn't kill you makes you stronger.