Mobiler i skolan.
Nu blev jag så nyfiken då ni skrev en tråd om mobiler. Hur är det i skolan och att ha sin mobile med sig. Får ni ha den med er i klassrummer eller måste ni lämna av den då ni börjar er lextion?
Då jag hört att några några klasser i en skola tillåter att man lyssnar på musik i den då man läser eller skriver. Hur är det hos er?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
När jag gick mellanstadiet så fick vi lämna in mobilerna på morgonen, dock sa man att man inte hade den med sig så man hade den på ljudlöst i fickan ändå och pysslade med den på raster eller när ingen lärare såg.
På högstadiet fick vi ha dem själva, bara vi inte störde eller ägnade för mycket tid åt den på lektionerna, vi fick lyssna på musik så länge inte lärarn stod framme vid tavlan och pratade.

På den skolan där jag går (årskurs 6-9) får man bara ha på mobilerna på rasterna. Men jag tror det är okej att lyssna på musik på dom om man frågar :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
På lektionen är det inte okej men många har det allafall men på rasterna får man ha dom hur mycket man vill. Men vi kanske ska börja med att lega dom i en korg och få tillbaka dom på rasterna.
Jag går i sjuan och vi får bara ha de på rasterna. (:
/ Tilda
Vi får använda våra på rasterna(går på samma skola i samma klass som #2). Dock har jag alltid min på lektionerna men då på ljudlöst och alltid nere i fickan, har den på ifall någon verkligen måste nå mig och på ljudlöst så är det ju bara jag som märker om den ringer eller om jag får ett sms eftersom att den bara vibrerar lite. :)
//Caroline
Vi får ha de i fickan avstänga/ljudlöst eller lämna de i mobilkorgen :)
Sen om tex har Bild så får man lyssna på musik om man har hörlurar :)
Sen på rasterna får vi andvända de men det är inte så många som gör det ;)
What doesn't kill you makes you stronger.

Jag går på högstadiet, vi får ha dom på raster, det finns liksom inga begränsningar på vad man får göra på rasterna liksom, man får åka till malmö och tillbaka om man vill det liksom :P
På lektioner får man ha den på ljudlöst, och lyssna på musik när det inte är genomgångar.
// Dodat :)
På min skola, 7-9, får man antingen lägga mobilen i en låda som lärarna har (så är det nog bara i min klass) eller så kan man ha den i fickan på ljudlöst.
Under enskilda arbeten får vi lyssna på musik i hörlurar om det inte stör.
Jag går i 6 an och vi får ha dom i fickan då!
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
Jag tror vi får ha dom på ljudlös på lektionerna också :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
De får inte ringa men skaka å vi får inte prata
Eftersom vi är så pass 'stora' nu (åk 8) får vi välja om vi vill hålla på med våra mobiler eller inte. Men ljudet måste vara av och det är vårat eget ansvar att lyssna på lektionerna. Sen är det ju okså olika från lärare till lärare.
Min mobil hamnar bara i min väska i fall man inte får ha dom,ingen tar min mobil eftersom lärarna är inte tilräkligt vaksama! Och vem betalar den om den försviner??? *inte dom i allafall!*
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥