Varför
Varför ska en del dö inann de är gamla varför ska han som är pappa dö. Varför ska man flyga i luften. Ja är lessen min favvohockymålvakt är död å dödde inte ens i sverje. stefan liv Kan inte sova i natt satt me mamma å prata om stefan liv å varför han dödde
Det är så hemskt, flygolyckan.
Jag har också pratat mycket (med min pappa) om hur det egentligen kunde hända. Det känns så konstigt. Jag tror inte jag har fattat det på riktigt än.. Att en av Sveriges bästa (tycker jag) målvakter bara är borta.
Jag är för gammal att skriva här, men jag håller till på Hockey iFokus och det gör både Lillufsen och Fruktiz också så jag skriver några rader här.
Ingen kan i förväg veta vad som kommer att hända. Nu satt Stefan Liv och en hel del andra hockeyspelare på planet som störtade. Hade de inte varit med där hade de spelat sina hockeymatcher. Men som sagt man kan inte se sitt öde. Om de nu hade vetat vad som skulle ske hade de säkert inte tagit flyget till matchen. De hade kanske tagit buss i stället. Bussen kunde ha krockat. Det går med andra ord inte att förhindra att vissa saker sker.
Två barn har förlorat sin pappa - ja det är fruktansvärt. En tröst är att de har mamma kvar.
Kan tala om att Stefan Liv var min favoritmålvakt också och jag är också väldigt ledsen och vill inte tro att det är sant att han inte finns mer. Fruktiz det känns nog lite konstigt för oss vuxna också.
Det du skriver Lillufsen att han inte dog i Sverige är inte så konstigt gentlige4n. Stefan hade hockeyn som yrke och arbetade i ett annat land.
Lillufsen det är toppen att du sitter och pratar med din mamma om det som hänt. Fruktiz det är toppen att du sitter och pratar med din pappa om vad som hänt. Vi behöver många gånger få ut det vi tänker på.
Tycker ni båda visar på en styrka när ni skriver här vad ni känner.
"Varför" är ett ord som kommer många gånger nu och från många nu. Det går inte att ge ett riktigt svar.
En sak ska ni veta och det är att Stefan Liv kommer alltid bli ihågkommen som den duktiga hockeymålvakt han var.
Vet inte om detta hjälper er i era tankar, men som sagt det är inte bara ni som säger "varför".
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan nog bara instämma med det som EvaG säger i sitt inlägg. Vi är många som känner sorg nu, med en stor fråga: Varför? Även fliza har Stefan Liv som sin hockeyidol, och eftersom jag som hennes mamma är en trogen HV fanatst, så har hon hört och sett mycket om Stefan Liv. Hon känner precis som er Lillfufsen och Fruktiz.
Kram till er bägge två
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Det som hände är hemsk! Det är så ledsamt!Jag var ett stort fan! Stor kram till alla på denna tråd!
Till minnet av stefan liv…..
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
#4 Vad fint!
Tack!
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
Piloten på planet på planet hade aldrig flugit ett Jak-42 plan förut, här står det om honom: www.aftonbladet.se
What doesn't kill you makes you stronger.
Jag är också för gammal för att skriva här men Lufsen livet är helt enkelt inte alltid rättvist tyvärr..
I trådar som den här som Lillfufsen gjorde. Finns det ingen åldergränns. I svåra tider då vi alla känner att vi behöver vänner, gemenskap eller frågor som är lite utöver det vanliga och vi söker både svar och förståelse är vi alla välkomna att svara i.

medde// sajtvärd
Ja har vetskap om de men ville bara låta lite vuxen 
#10 Det gjorde du också…
#11 Det hoppas jag! 
Ibland behöver även vi vuxna prata ut om sådana här händelser och jag tror att det då också kan vara bra att se det hela från vad yngre tycker och tänker. Tror att både unga och gamla kan få ut mycket av det och gemensamt kanske komma fram till rubrikens "Varför".
Varför - skulle kunna svara enkelt med ett vanligt uttryck Fel plats vid fel tillfälle, men så enkelt är det inte. Ingen vet sitt öde och som Krikke skriver i inlägg 8 Livet är inte alltid rättvist. Det är så sant så.
Det går nog inte att komma fram till Varför och vi kanske inte ska fråga oss det utan tänka på alla fina minnen vi har efter Stefan Liv istället.
tycker det är fint att så många skriver i dne här tråden, om jag ska vara ärlig visste jag knappt vem Stefan Liv var, men att tänka på minnena av honom brukar få det att kännas mycket lättare. Det som hände är hemskt, det vet vi alla, men många cermonier hålls för honom och det är fint att minnas.
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Allt det du säger stämmer livet är inte alltid rätvisst?
#15 nej, tyvärr :(
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Ja fikk en fin bild av tant medde på han