Har du blivit mobbad ?
Hej!, har du blivit mobbad nån gång själv har jag blivit det maser av gånger i skolan det är inte så kul )=
TS du har inga typ Kamratstödjare på skolan?
Eller så kan du kanske prata med en Lärare för man ska absolut inte behöva bli mobbad i skolan!
What doesn't kill you makes you stronger.
Usch då, men är det bra nu då? :(
Jag blev "mobbad" när jag var mindre, det handlade om bara en tjej som kunde bli jättearg och kalla mig fula ord och sånt när jag inte gjorde som hon ville…Sen bytte vi till olika skolor och jag blev ju äldre och vågade säga ifrån mer :)
//Caroline

Jag blev mobbad i princip dagligen dom 6 första åren i skolan. jag kommer ihåg än i dag ångesten som kom krypande när man närmade sig skolan och såg att dom väntade på att man skulle komma, slutligen ledde det till att jag blev något av en värsting, jag slogs alltid och blev själv en mobbare och gav flerfaldigt tillbaka all skit som jag hade fått under åren. Jag lovade mig själv att aldrig någonsin mer ta skit från någon, och så blev det. Nu låter det ju ganska bra eller hur? men skall jag ge ett "slutresultat" så ångrar jag än idag mitt beteende då jag ganska snabbt insåg vad jag hade gjort , jag var ju inte mycket bättre än dom som började mobba mig. Mobbing i skolan är skit och det är skolans plikt att se till så att det inte händer, man skall inte behöva att känna ångest bara för att gå till skolan. Men försök att förklara hur du känner för någon vuxen och se till att dom förstår hur du har det, som mobbad skäms man oftast lite grann för man tror att det är en själv det är fel på. Min väg var våld och det är definitivt ingen bra lösning, Men du måste prata med dina föräldrar /lärare och få slut på det innan det går för långt. Det ÄR upp till dig att se till att dom förstår hur dåligt du mår av detta.
Ps Jag är 50 år och kommer ihåg dom allra flesta ggr som jag blev mobbad, Det är en fruktansvärd upplevelse. Man blir aldrig av med känslan men man kan hantera den efter ett tag , värre är det med alla som jag själv mobbade, där kan jag inte göra så mycket vilket jag ångrar mycket idag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för ditt inlägg uffelarsen!
I vanliga fall så har vi här p sajten en åldersgränns då det gäller att skriva. Sajten är för barnen på iFokus och helst då under 16 år.
Men i dessa fall då det gäller trådar som denna tycker jag det är bra at en vuxen kommer in och säger sin erfarenhet av just mobbing. Då det är något som sätter sina spår att bli utssat för, och kan vara en bra "väckaklocka" för dom som utsätts för mobbing, hämta upp hjälp från mobbingteamet i skolan. och framför allt den som mobbar måste sluta med det som mobbaren gör- Skadar för kanske ett helt framtida liv för någon.
Tack för du gav din syn och erfarenhet
medde // Sajtvärd barnens iFokus
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ber om ursäkt då fliken dök upp under "uppdaterade" inlägg och jag visste inte att det fanns restriktioner. Eftersom ämnet hade satt sina "spår" hos mig så svarade jag utan att ha läst reglerna för sajten.
.
Mvh
Uffe
#6 Men som jag skrev i dessa frågar är det nog av en stor vikt att även vuxna kommer in och berättar av sina erfarenher!
Så jag bugar och säger tack! Samt skulle te dyka upp något som du kan svara på, så skulle jag uppskatt ditt svar mycket i tråden.
Mvh medde
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag blev mobbad av 6an och en nu som går i min klass ! det är inte så roligt ! jag använder självförsvar 
Ja har inte blitt mobbad men stoppat nåra från å mobba nån
#9 bra Lillufsen,jättebra att du stoppade dom!
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Jag har blivit lite mobbad i min gamla skola och på fotbollen. Men jag slutade med fotboll och byte skola.
En kille i min klass är mobbad och i fradags (förra veckan) ville han inte gå till skolan för det och då vart hans pappa så arg så han kom till skolan och så gick han till rektorn med mobbarna. För rektorn eller skolverket hade inte tagit stopp på mobbningen. Sen nu i torsdags så kom han och prata med klassen om mobbning,vad det är, vad killen hade blivit utsatt av och att alla är olika. Sen fick vi svara på några frågor. Jag vet inte om dom slutar mobba honom för han inte varit i skolan på 1-2 veckor.