Barnens iFokus

Barnens

Etikettskolan-och-fritids
Läst 2237 ggr
bella00
0

Hatar min lärare!

Hej:)

Min lärare är sämst. För hon har valt ut hennes favoriter. Men det är inget hon har sagt men man märker det och jag är ingen favorit även fast jag är alltid tyst och sånt. Men det är så att på lektionerna när jag inte förstår och räcker upp handen så kommer hon men hon ger bara en snabb förklaring sen går hon till sina favoriter. Och jag satt där förstog noll men jag ville räcka upp handen igen för hon hjälper mig inte tillräckligt hon tror typ att jag kan allt utantill fast jag har ganska  svårt fast hon märker ju inget för att om hon bryr sig ju inte om mig. Om hon vill att alla ska räcka upp handen och inte jag gör det säger hon till favoriter bara att räcka upp och svara. Många fler såna saker har hänt. Snälla kan någon hjälpa mig orkar inte ha så längre. Mina föräldrar tycker om henne så dom lyssnar inte när jag berättar. behöver förslag måste bli bättre.

Ps. Hon var likadan föra året när jag gick i fyran.

Bamse 08
0

Pröva att gå till rektorn?:)

What doesn't kill you makes you stronger.

bella00
0

Japp:) men jag måste ha min bästa vän med mig för jag är feg.

Noxia
0

Hej det var så i min gamla klass också men jag var dock en favvo då men dem som inte var "favvosar" var hon dum mot men jag fortsatt bara jobba men ngra skrikungar var också favvosar men dem som inte var det var tystare iaf.

[lejdyga]
0

Det är så nu i min klass :P

bella00
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack :) Idag fick jag en utskällning bara för jag inte hade hämtat ett papper jag inte visste vart det fanns och hon svar inte när jag fråga så bara vart hon röd i ansiktet och skrek på mig:(

[lejdyga]
0

#5    det  är inte ditt fel :)

Pelzi
0

Hade en likadan lärarare för 2 år sen hon hjälpte aldrig mig.
Och tryckte ner mig och sa inför hela klassen hur dålig jag var fast jag inte var det, skickade iväg mig så jag fick extra hjälp fast jag inte behövde hjälp utan var faktiskt en av dom smartaste i klassen.
Hon skällde på mig och sa att allt var mitt fel fast det var killarna som hade gjort något som man inte fick.
Jag fick kvarsittning varje gång jag hade tugggummi dom andra brydde hon sig inte om om dom hade tuggummi eller inte, Jag fick sitta längst fram i klass rummet själv inte brevid mina kompisar, för hon sa att jag inte jobbade fast jag gjorde det och då satt hon och stirrade på mig vad jag gjorde vilket jag hatade.
Jag kunde ju inte koncentrera mig då!

Men mamma anmälde det till rektorn men inget hände så jag fick ha henne ett år. och på utveklings sammtalen var hon alltid trevlig mot mamma och pappa men dom trodde ju på mig.

Men jag var tvungen att stå ut med kärringen!

http://emmaskaninselar.blogg.se/

otilia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min spanska lärare blir hela tiden arg på mig .. Jag pratar bara liiiite med den jämte mig och han ba " LÄS UPP ALLA ORD PÅ TAVLAN NU FÖR ATT DU PRATADE!! "  läsa upp massa spanska ord.. sen så snackade jag liiite till och han ba " NU FLYTTAR DU FRAM ETT STEG NI KAN JU INTE SITTA JÄMTE VARANDRA!!"  jag ba  "tat lungt" ..

Noxia
0

Skitina! Du bestämmer annars kan du tänka på att dina kompisar kanske kan hjälpa dig iaf dem är nog snällare :)

Caroline.H
0

Råkade ut för exakt samma sak tillsammans med ett par kompisar idag… Läraren i fråga var jättenoga med att man skulle räcka upp handen och inte ropa på honom när man ville något så vi tänkte att ja då räcker vi upp handen då… Så sittter vi där och väntar på att han ska komma när någon plötsligt börjar skrika lärarens namn och han går direkt dit, han går förbi PRECIS bredvid bordet där vi sitter "tyst och fint" och räcker upp handen… Dessa som räckte upp handen tänkte fråga om dom fick flytta sig och sitta och jobba i ett rum bredvid, det var precis det vi tänkte fråga. Dom får flytta in dit och sen kommer han till oss och då får vi flytta till ett annat rum… Vi sitter där inne och jobbar och tycker att lektionen är väldigt lång och tittar tillsist på scehmat och då ser vi att lektionen skulle ha slutat för länge sen… Vi går ut och tittar, klassrummet är låst… Alltså, läraren har lämnat oss där och kom aldrig och sa till när lektionen var slut så vi satt och jobbade över och med våra 5-minuters raster resulterade det ju alltså att vi kom försent till bildlektionen… Vi kommer till bildsalen och ser att elerverna som också fått flytta till ett annat klassrum redan var där, alltså hade läraren sagt till dom men inte oss… Kändes ju sådär lagom kul :( Som tur var förstod bildläraren och blev helt paff när hon fick höra vad som hänt och sa att vi inte fick någon ogiltig fårvaro… Direkt efter lektionen gick vi till vår mentor och pratade med henne…!

//Caroline

KaninPiggelin
0

#10 -.- :(

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥