Läxor i timmar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej:) Jag har engelska glossor varje vecka och jag har väldigt svårt för engelska och då måste jag sitta 3 timmar varje dag för att lyckas och sen har jag bara hälten rätt. Jag undrar om det någon som har några tips eller nått? För jag sitter hela tiden och tränar sen jag kom hem från skolan till jag ska sova fast och middag mellan och jag vill ju gärna göra mer än läxor och tennis i veckan.
Så mykke får inte vi

Hade samma problem förut… Jag satt med dom i flera timmar :/
Blev dock bättre sen, och nu sitter jag med dom i 10 minuter sammanlagt, kan nästan allt innan :)
// Dodat :)
Har ni ingen lärare på skolan som skulle kunna hjälpa dig? :) Eller att du kanske kan prata med din lärare så att du kanske kan få andra läxor? :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Det här är en jättebra inlärningsmetod för glosor,man både lär sig stava och uttala: Skriv först ner alla svenska glosor på ett papper sen översätter du de svenska glosorna till engelska och samtidigt säger du de engelska orden högt medan du skriver. Sen upprepar du några gånger. Det räcker ju om du gör det lite snabbt en gång per kväll från det att du fått läxan, då kommer det sitta som berg och sen ber du dina föräldrar förhöra dig dagen innan :) Lycka till! :D
#3 nej! tyvärr finns det ingen förut hade vi läx hjälp men det har vi inte kvar. Sen det där med andra läxor tror inte jag funkar för jag har inte min mentor utan matteläraren på utv och han kan jag inte komma överens om sånt med:(
4# bra tips ska pröva så får jag se hur bra det går.
#5 testa gå till rektorn och prata det kan fungera.
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥