systemkamra
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tja nu har jag inte gjort ett inlägg på ett tag så nu tängte jag fråga om någon har en systemkamra om ni har det får ni gjärna lägg upp en bild på eran systemkamra och skriva vad ni tycker om den och vart man kan köpa den för jag ska köpa en ny systemkamra så jag håller på att leta hej då 
medde redigerar
Bilden är borttagen, då det ej är okey att andvända andra bilder utan tillstånd. Det är väldigt viktigt att ni inte " tar/lånar" bilder från till exempel Google eller andras hemsidor. Kolla alltid med fotgrafen eller hur det är med tillstånd att få låna bilden. Många gånger får man låna bilden, bara man frågar först. Mvh medde
Lägger in en länk till sida med systemkamera som sitt specialområde, bland annat många olika tester
bilden brevid är på en systemkamra som jag tänkt köpa

Antar att du har en vanlig kompaktkamera just nu :)
Om du inte har det så rekommenderar jag dig att börja med det.
Kolla efter elgiganten och media markt eller andra stora elekronikföretag om dom har erbjudanden på någon systemkamera! Du får en bra systemkamera för under 4000 idag, perfekt att börja med!
Jag själv har en Sony a330, den första systemkameran jag haft, tror jag haft den i lite mer än ett år nu… Kostade 5000 kr som ny, men den är kraftigt prissänkt nu :P
DEnna har jag: http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA330/AA330A.HTM
Den funkar bra, ska dock uppgradera kamerahuset snart till ett bättre, som kan filma, och köpa macrolinser (så att jag kan ta bättre kort på små saker)
// Dodat :)

Här är ett kameratips: http://www.elgiganten.se/product/foto-video/systemkamera/EOS1100DDCKIT/canon-eos-1100d-systemkamera-18-55-dc-objektiv
En canon eos 1100D! :)
Föresten, här kommer en exempelbild som jag tog med min kamera på en fotbollsmatch med MFF, dock stod jag bakom ett nät :(
// Dodat :)

Det är inte kameran som gör bilderna, det är den som trycker på knappen. 
Nejmen, vad jag menar är att bara för att man köper en dyr och exlusiv systemkamera behöver man inte få bra bilder. Vet en hel del som köpt en Nikon eller en Canon systemkamera, men som inte ens kan få en klar bild.
Men absolut finns det mer skärpa i vissa systemkameror. MEN t.ex en Canon powershot A480 kompaktkamera (som jag använder) tar faktiskt lika bra - eller ibland bättre - än t.ex en Nikon D3100 system.
Men när och om jag ska köpa en system - vilket jag hoppas - så skulle jag vilja ha en Canon 550D eller 500D.
Den till vänster är tagen av en kompaktkamera och den till höger av min kompis systemkamera. Som du ser så är där mer skärpa i den till vänster. 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~