Hästen dog :(
Någon som kollade på 1:an på TV och hästhoppning?
Iallafall så dog en häst som var värds etta.
15 år gammal och fick dötsrykningar på banan och nästa sekund dog han :(:(:(
Usch hemst att se det live också man vill bara springa in och hjälpa :(
What doesn't kill you makes you stronger.
Ja, jag såg…
Usch usch usch, kommer inte kunna skaka av mig detta i första taget… :(
//Caroline
Ja usch…!
Jag såg det inte, men efter att ha loggat in på stallet.se, så var det nästintill omöjligt att missa.
Hemskt!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Det är mycket tragiskt det som hände nu under kvällen med Hickstead: Mycket!
Men jag kan in princip säga till er att Hickstead inte led på något sätt alls då han ramlade. Han var in princip redan död då. Att han ryckte är för att hjärnan ännu inte "hunnit" stänga av sina signaler till kroppen, och det blir inga svar från kroppen på rätt sätt eftersom den håller på att "stänga ner".
Så då hästen föll var det så gott som redan död. Men jag tycker vi försöker i stället minnas dom fina och spännande stunder som Hickstead och hans ryttare visat er alla som följer hoppningen.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Tur att den inte led!
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
Hästen skulle ju precis gå ut från banan då det såg ut som han tappade balansen, i själva verket så var det(dom tror i alla fall det!)en hjärtattack så han dog ju i princip samma sekund han föll, sen fick han ju dödsryckningar och hästskötaren försökte slita av sadeln för det var nog ingen som riktigt insåg att han var död… :( Det var bara Lotta Björe(kommentatorn)som sa "Det finns inget att göra, hästen dör." Helt galet hemskt men det är ju sånt som händer tyvärr :'( Det fanns ju heller inget som någon kunde göra, alla hästar genomgår en noggrann veterinärbesiktning innan dom får hoppa och skulle minsta fel upptäckas så skulle dom inte släppa igenom hästen. Alltså kunde ingen veta det innan och Eric(ryttaren då)kunde inte heller ha känt att det var något fel på hästen under tiden dom hoppade då en hjärtattack eller ett brustet kärl någonstans dödar hästen i princip direkt och det kommer så plötsligt… Man har sett alltför många travhästar dö på banan pga t ex brustna kärl…
Jag som satt och höll tummarna, vinner ingen svensk så ska det här ekipaget vinna tänkte jag, och så slutar det såhär…
♥ Vila i Frid Hickstead ♥
//Caroline
Dödsryckningar fungerar på det sätt som jag beskrev i mitt inlägg, Att hästen dör som Tv:e kommentatorn sade i sändningen äe för det det syns då "då kroppen stänger" av. Då finns det inget att göra. Mycket är en tolkningsfråga i ord. Hästen var så gott som död då den var på väg ner.
Just som Mollis25 talde om.. Så tyvärr händer det inte för ofta men det händer inom travet bland annat, men det gör det även i andra hästsporter också. Jag har tyvärr sett flera hästar dö, då jag jobbat inom hästsporten i många år. Inget trevligt att varken se eller tala om. Men som sagt det händer inom alla hästsporter. Lika trist då det händer.
Men jag tycker att vi inte diskuterar detta mer här i tråden utan gör tråden vidare till den hyllningen som hästen förtjänar.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Jag såg det okså på tv, vila i frid lilla Hickstead ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Får rysningar, så himla fin han är ♥
Jag såg det det var så himla hemskt:( Det var också värdens bästa hopphäst.
Jag blir tår ögd när jag tänker på det
R.I.P lilla Hickstead ♥
Bild galleri!

I LOVE
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
R.I.P Hickstead <3 :'(
Vila i frid Hickstead ♥
Idag i skolan var det en som satt bredvid mig som sa nåt om det till mig och han sa att det var kul eller nåt sånt! :O
/ Tilda