Snart får vi Twilightfans veta!
Om ett dygn kommer vi får veta om de tänker sänka åldersgränsen på Breaking Dawn som blir bioaktuell i Sverige på onsdag!
Jag är 14 och kommer antagligen "smita in" endån.
Men man vet ju aldrig, hade ju vart roligare och gå på bio om man faktiskt fick det…
Jaja, vi får se imorgon hur det blir!
"Anledningen till åldersgränsen är att det är mycket blod vid Bellas förlossning där de skär upp magen utan bedövning."
Det är tydligen anledningen. Tycker det är lite löjligt att de drar alla över en kam där… Jag menar man får väl själv (eller ens föräldrar) avgöra om man tål blodiga scener eller inte. Vet flera vuxna som behöver gå iväg en stund om de ser blod eller liknande, men nästan inga barn (då räknar jag de över 12). Men självklart finns undantag.
Vad tycker ni?
Här får ni en bild på min kanin som heter Breaking Dawn, haha 

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag är 13 och jag SKA gå på bion. Jag måste göra det, liksom. Mamma har redan köpt biljetter till oss, och jag tror det kan bli enklare att komma in om man har en förälder med sig som kan "försäkra" biljettvakten om att man är 15. 
Sen tycker jag att personer över 11 år borde få gå på 15-årsbior med en förälder, eftersom 7åringar får gå på 11-årsbior med förälder.
#1 Har man förälder med sig så får man gå in
Av vad jag hört i alla fall.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#3 Nej, det är det som är grejen, det är liksom 15 år som gäller 
Jag trodde också det var helt klart ang åldergränns. Men det ska avgöras i dag i kammarrätten enligt TC-Nyheterna.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Går det inte att gå ifall man har med sig en vuxen? :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
# 6 Nej. Är det 11 kan man få följa med om förälder är med, men är det 15 så måste man vara fyllda 15! Inte ens att man fyller 3 månander senare. Detta gäller även i förälders sällskap.
Det blir att hålla tummmarna för många i dag..
Så här ser reglerna ut.
Barntillåten - Filmen får ses av alla.
Tillåten från 7 år - Får ses av alla som fyllt sju år. I sällskap med en vuxen får även mindre barn se filmen.
Tillåten från 11 år -Ffilmen får ses av alla som fyllt 11 år. I vuxens sällskap får filmen ses av barn som är 7 år och uppåt.
Tillåten från 15 år - Får bara ses av den som fyllt 15 år, utan undantag för yngre.
ok
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Håller så god koll jag kan efter nyheterna om vad som händer i dag i dommen från Kammarrätten.
De har ändrat till 11 :D
// Anka