Ny favorit på listan! :D
I onsdag hade jag ridlektion och jag fick rida en häst jag aldrig ridit förut… My Boy Ted heter han, men kallas bara för Ted. Jag tyckte att det skulle bli väldigt spännande, har sett honom på några lektioner, han brukar testa en ordentligt genom att ställa sig på mitten och vägra gå, man lägger till pisken och då kan han sparka bakut mm… Så jag satt upp och testade såklart, började inte så bra då han så fort vi började trava drog ner huvudet och började studsa, som tur är så var jag beredd och drog bara upp hans huvud och drev på honom. Då kom han snart in i en fin trav och då kunde jag känna hans roliga steg! Den var jättestort och luftig, han lyfte frambenen till högt och gungade med huvudet fram och tillbaka och traven var jättemjuk! Sen kom vi fram och galopp och jag tänbkte bara "Wow!", vilken galopp han hade! Jösses så stor den var, han bara dundrade fram och tog sig fram så långt på så få språng, det var jättehäftigt! Sen stog vi i lätt sits och ökade på galoppen och jag kunde bara le, gud så härlig ökad galopp han hade! :D Kändes som vi flög fram :D Jag satt och log som ett litet fån hela lektionen typ… ;) Sen gjorde vi lite ställning och en övning som kallas "Musse Pigg", halvroligt namn :) Jag var så himla glad över lektionen och Ted hamnade helt klart på min lista över favorithästar, och det var ett tag sen en häst lyckades ta sig in där ska jag säga er :)
På bilden, jag och Ted på sommarbetet :)
//Caroline
Toppenhäst då altså
Vad fin han var 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Thinker?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#3 Jag tycker också att han ser ut som en sån 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är nog det. Vi säger att du och jag har rätt Fruktiz
Till Molllis25 säger något annat
:D
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Han är för liten för att vara Tinker om det inte finns mindre såna (haha är inte bra på sånt X)
fast skäck är han ju, söta Ted! :D
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Nej, ingen tinker :) Men han är riktigt fin och jösses så mäktig häst, längtar ihjäl mig efter hoppningen på honom! :D
//Caroline
Äsch han ser ut som en thinker ändå 
Har har thinker i sig i alla fal.. Thinkern kan vara lite också, då det är en riktigt blandnig av en pålle.
Hade dressyr igen på Ted i onsdags och jag säger bara Wow. Helt seriöst, finns inga ord, bästa dressyrlektionen någonsin typ, hade kunnat sitta och rida omkring i timmar bara för han var så otroligt underbart fin, allting bara klickade och ja… kändes som jag skulle sprängas av lycka när vår ridlärare sa att jag rider honom otroligt bra och att vi funkar superbra ihop, att han var riktigt känslig i skänkelvikningarna och gärna ville flytta alldeles för mycket. Men ändå sedan jag började rida så har jag fått jättemycket kommentarer om att känsliga pigga hästar passar mig då jag är bra på att vara känslig själv, om man ska säga så, jag blir nästan aldrig hård i handen, bankar inte för mycket med skänklarna i onödan och stressar nästan aldrig upp mig(det kanske man märker när vi rider ute i skogen, ponnyn jag rider drar iväg och springer om hästen framför och jag sitter och garvar?), så jag funkar helt enkelt bra på känsliga hästar och hon sa att jag balaserade upp riktigt bra när han ville dra iväg förmycket åt sidan och hanterade honom helt enkelt väldigt bra. Haha, det här jag skriver nu låter så himla skrytigt men det ger mig verkligen en självförtroendeboost :D Jag vet inte om det är så många som orkar läsa men behövde bara skriva av mig någonstans, hihi ;)
//Caroline
Nu står kladdkakan i ugnen, hihi… Red ju en dressyrträning på Ted idag…
Uppvärmningen gick riktigt bra och han skötte sig bortsett från att han ställde sig i mitten och tjurade, jag gick på honom och då blev han sur och bockade och sparkade bakut men jag var nöjd ändå. Erbjöd mig sen att vara först med dressyrprogrammet så jag stannade kvar på ena halvan av ridhuset medan alla andra gick över på andra sidan, kom fram i trav för att känna hur det kändes och det var då han fick för sig att han inte ville vara ensam…! Han skenade genom hela ridhuset(från kortsida till kortsida i princip, ungefär 70 m långt ridhus…! Tog ett riktigt stort skutt över en bom också!)och gjorde ungefär 3 meter från väggen en tvärnit på mindre än en halv sekund, jag hann inte tänka alls utan mest "Oh shit! Ooops, hej marken, hur mår du idag…" Tuggade alltså grus igen och åhh vad arg jag var, haha! Satt upp och skrittade runt en stund, för att fundera om jag ville testa igen… Och folk som känner mig vet att jag ger mig inte i första taget! Så jag red programmet i alla fall, utan galoppen dock då jag bara ville fokusera på att han skulle gå som jag ville och i den takt jag bestämde. Och då gick det riktigt bra, fick kommentarer om att jag skulle trycka på lite mer i ökningarna bara men det förstod jag nästan att jag skulle få då jag bara ville hålla honom lugn hela tiden och tryckte därför inte på så mycket :) Blev ändå helt okej nöjd och just nu sitter jag på jakt efter någon som fick min avramling på film, jag skulle bli superduperglad om någon filmade det, fett mäktigt, haha :D
//Caroline
Mjao! Eehhh… Gnägg!