Ett superbra spel: Spore!
Är det någon här på sajten som har "Spore"? För de som inte vet så är det ett jättebra spel där man skapar och spelar med sina djur eller skapelser. Det finns även expansionspack som galactic adventures och creepy and cute partspack. Spelet Spore är för spelare från 10 år och uppåt. Det finns även ett Spore för lite yngre personer, nämligen Spore creature keeper. Creature keeper är från 8 år och uppåt. Om det är någon som har Spore, dela gärna med er av era bilder på era skapelser, som nedanför! :-)
(delarna är från Creepy and cute partspack)
Jag tror faktiskt att jag har spelat det hos en kompis…. Är man en liten bakterie som fångar näring först i början?
Jepp, det är rätt. Man är en mikroorganism i cellstadiet. Sedan kommer man till varelsefasen, stamfasen, civilisationsstadiet och tillslut rymdstadiet! :-) I rymdstadiet så ska man försöka att besegra "Groxerna" och komma till galaxens mittpunkt. Vad som finns där vet jag inte. Jag har kommit till kosmosstadiet men inte till galaxens mittpunkt.
Ja, och sen kommer jag ihåg att man hade en liten by och så krigade man mot fiender m.m
Men jag kommer inte ihåg någon galax..
Förresten, är de där bilderna dina?
Den längst upp ja. Den andra så kopierade jag. jag tar bort den, om det inte är okej att kopiera.
Man behöver inte döda andra byar… man kan bli allierade med dem!:-) de kommer med gåvor till en! :-D
#4 Just det, och så kan man samla massa saker :)
Bra, för man får inte kopiera bilder :)
#5 Vet inte, men det var typ mat.
Alltså, jag spelade det här spelet hos en kompis för typ en månad sedan, så jag kommer inte ihåg mer av spelet än vad jag skrivit 
#9 okidoki. jag hajar! :-) Ingen fara. Kul i alla fall att du över huvudtaget har spelat spelet! :-D :-D
#11 Jag var tvungen att googla på namnet för jag var inte säker på om jag verkligen hade spelat det. Men när jag såg mer bilder på figurerna kom jag ihåg det 
aldrig spelat :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Jag har det men har inte spelat på länge, kanske gör det någon dag och lägger upp bilder här..
Jag spelade det mycket förr, men sedan fick jag sluta, för skivan sluta fungera. :/