Barnens iFokus

Barnens

Etikettdjur
Läst 2427 ggr
Cazzos
0

SKALBAGGE!

Igår så flög det in en brun (höst-lövfärgad), ganska så stor skalbagge in i mitt rum genom fönstret som stod öppet.

Jag har "fobi" för skalbaggar så det enda jag gjorde var att hoppa upp&ner och skrika, sen sprang jag till köket där mamma var och sa åt henne att komma och innan jag sprang iväg så såg jag att den kröp bakom min kudde.

Den var inte där när jag kom tillbaka. Letade bakom, under sängen och madrasserna, överallt på sängen.

Den låter som en syrsa fast det är en skalbagge, det är jag 100% säker på.

Jag måste skynda mig att döda den annars kläcker den säkert ägg någonstans och om jag ser små bebisskalbaggar så kmr jag att bli psykiskt sjuk….

Vet någon något om skalbaggsgodis??? SNÄLLA jag måste locka ut den och döda den!!……

Vet någon något som skalbaggar älskar att äta?? Snälla hjälp mig..

Dodat
0

Den är nog död nu :/

// Dodat :)

fckingdead
1

relax o_o den där skalbaggen kan vi kalla rolf. för den låter som en rolf. Och Rolf är antagligen inte kvar i ditt rum. Vem vet om Rolf kan ha smygit ut ur ditt rum? : D

Malteråttan (L)

Cazzos
0

Tror ni det? Jag hörde en syrsa hela tiden igår, ganska nära också.

Cazzos
0

Tror ni det? Jag hörde en syrsa hela tiden igår, ganska nära också.

fckingdead
0

hm. kan ju också vara en fluga i rummet isånafall? men om den är i ditt rum, så dör den förmodlingen snart endå. (=

Malteråttan (L)

Cazzos
0

#5 Varför dör den? XD

Och nej.. det var inte en fluga. Den var gigantisk!! Och ljusbrun! Och den surrar som en helikopter (ljudet)!!

Dodat
0

#6 Den har inget att äta, gamla chipsrester eller? xD

[TheoA]
0

#6 Var det ingen broms då? Dom kan ju vara jätte stora..

Cazzos
0

#8 Jag vet inte D:

Dodat
0

Det finns typ 2 olika sorters bromsar, en som vi kallar för hästfluga, och en som är ganska små, men gör ändå ont när dom äter på en Skrikandes

Cazzos
0

#10 Äter på en?! w00t?! xD

#7 Jag äter inte chips :P

Jossangizmo
0

Eftersom du blev rädd kan du ha inbillat dig att det surra.

Broms var det första jag tänkte på när jag läste din beskrivning Flört

Cazzos
0

#12 Jag innbillade mig verkligen inte.

Den lät högt och den var gigantisk. Såg den när den kröp under kudden..

Har ni bilder?? :D

fliza
0

Skalbgar är söta!

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

fliza
0

Skalbgar är söta!

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

Dodat
0

#13 Google is your friend ;)

Jossangizmo
0

#13 gör som dodat sa, googla på det ;)

[lejdyga]
0

Locka ut den med bröd och gamal mat på golvet  så kommer den ut säkert  och tvätta ditt tecke för dom gillar att kläcka bebisar i det Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.
[Fruktiz]
0

#18 Det här är en gammal tråd, bara så du vet ;)

Cazzos
1

Haha kan ge en ny update (1 år senare lol).. Skalbaggen hittades aldrig Foten i munnen