hjälp
är det någon som har tips om vad man ska göra om man blir mobbad dagligen? för jag blir det. man trötmar på skolan som inte gör något åt sakerna skolkar gärna men gör det inte hjälp
jag säger till lärare och vuxna men dom bryr sig inte dom säger lägg av lite lätt och går… man blir tröt på det min syster är så arg på skolan och dom som mobbas men det hjälper inte
Det kan ju inte vara så speciellt bra lärare om dom ignorerar dig! Har du prövat att prata med någon utanför skolan? Dina föräldrar etc?
//Caroline
Som dom andra säger, prata med dina föräldrar!
Hoppas det löser sig :(
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
jag har pratat med mina föreldrar och dom med skolann men innget hjälper jag blir mobbad för att jag klär och är lite anurlunda jag är tjej och klär mej som en kille men jag borde väl få det???…… jag är inte som tjejer jag snackar inte smink och kläder jag snackar djur för dom är dom ända jag har som jag kan gråta vid efter skolan då det är såå jobbigt jag har 1 hund 1 råtta då den andra dog.. 3 kaniner och 2 möss men jag har haft 7 st råttor mina föräldrar köper djuren till mig och min sysser för att hon också blir mobbad och har mäniskor som är så taskig mot henne och mig.
lyssnar inte dina föräldrar på dig? :(
För då kanske dina föräldrar kan prata med rektorn
dom har det och dom har haft massor av möten men inget händer
Tycker det faktist de är lite konstigt för att du blir mobbad för du klär dig som en kille :(.. Jag gördet inte derekt men pratar inte smink eller är särkild tejig men då är jag mest med killar bli inte mobbad för jag inte är tjejig. Jag är oxå ganska knasig men vi bara skrattar tillsammans om det. Har du lompisar som du kan prata om detta med? Det hjälper ju att få ut allting ur sig. Har du en annan skola som ligger nära som du skulle kunna byta till?
har du ingen att vara med på rasterna?
Oj da!
Det kan var skönt att ha någon att prata med, t.ex skolsköterskan.
Om det är så pass illa skulle jag nog söka till en annan skola…
Hälsningar Lurvas11
Jag har blivit mobbad sen i 6års och är det en jag blir dagligen hotat och slagen varje dag retas för mit utsendet!
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
Åhhh vad arg och ledsen jag blir över att det finns folk som gör sånthär :( Jag vill ju bara åka och hjälpa er allihopa, hjälpa till att säga ifrån för jag vet hur svårt det kan vara att göra det när man står ensam… Men jag kan ju inte det D:
En "dröm" jag haft länge är att kunna skicka ut ett massbrev eller något till alla skolor i hela sverige… Ett långt brev med alla tankar jag har i huvudet kring mobbningen, som lärarna skulle kunna få läsa upp i alla klasser…. Ännu bättre… Åka runt till en massa skolor och hålla ett föredrag! Det skulle jag verkligen vilja!
//Caroline
:( om inget händer kanske du ska prata med dina föräldrar om att byta skola?
Och om det inte skulle gå och inget händer så kanske du skulle kunna ringa någon som jobbar med mobbing som kan hjälpa dig? Kanske Bris?
tyvär kan jag ju inte byta skola pga att jag har hund och måste hem på raster då han va en gatuhund och vägrar att bli lämnad igen. och jag har kompisar men jag vill inte va med dom för då blir dom också mobbade och det vill inte jag!!! man får bara så ont i magen och tänker endast om hur skönt döden blir. idag tille sämpel fick en kille mer en halva klassen att bli med i hans "klub" hata mirre gruppen och alla sa skit taskiga grejer till mig som gjorde mig så ledsen att ja gick hem.
jag hatar skolan jag har bett mina föreldrar om hemundervisning men det är för dyrt
#16 Jag tycker jätte synd om dig jag vill bara göra dom där mobbarna jätte ledsna om jag kunde. Jag har också måt dåligt ett tag fast inte av samma sak som du.
mm det är jätte snält att alla här vill hjälpa mig viste inte att det fans så många snälla personer i världen som jag har träffat på datorn och det va en chok att så många svvarade och så fort jag va rädd att bli retad här också när min syrra tipsa mig om i fokus men tack alla hoppas att jag får mera förslag om vad jag ska göra
Försök att va me nån på skolan som är utanför de som mobbar. De måste finnas de som intejör de sök dej till dom. Å bry dej inte om de som mobbar utan visa att du inte bryr dej. Ja vet nåra på vår skola som blitt mobbade men de börja va me oss som va inte där å bråka å då sluta de snart.
Men ser inte din lärare vad dom håller med så kan hon prata påengång med dom att det var inte rätt? Har skolan prata med mobbarnas föräldrarna? Kan du inte pröva med att vara med dina vänner? och se om dom blir mobbade för det är inte säkert eller har du prövat?
nä mina vågar inte säga till för dom är så små jämfört mobbaren så inget händer jag har sakt till rektorn att inget händer men hon har bara lyssnat idag när jag komm gråtande till henne för att dom va så taskiga mer än helften av klassen va på mig och en tjej stog upp för mig och hon fick käll för att hon sa håll käfften för ni känner inte henne hon är säkert underbar. så sluta mobba henne era idioter och jag rega på läraren då för hon såg allt och källde ändo på henne sen tog en kille tag i mej och puttade in mig i väggen läraren gjord inget
men hunden måste ju gå att ordna :) du kanske kan be någon granne att se till den ? någon pensionär som inte jobbar längre men fortfarande är igång kan säkert tycka om att komma ut lite :) Min farmor och farfar tex tar hand om min fabrors hund när de jobbar! =) Om det inte händer något tycker jag att du ska överväga att byta skola! Så här får det ju inte gå till !
Hålee med ovanatående tycker så synd om dig! Du kanskre kan gå in på misshandel iFokus där "jobbar" dem med mobbning också. J Jag gillar inte min lärare särkild mycke och jag har en hård huve så synd att jag inte va där när din lärare skällde på fel person för då skulle hon ha ångrat att hon ens hade blivit en lärare!
okey men jag har tjatat på mamma och pappa men dom vill inte det för att den är så nära och så jag har pratat med anti mobbnings teamet och dom försöker men när jag är i skolan har jag jätte ont i maagen och jag äär jätte orolig och spännd man känner att man måste kolla sig runt minst 2 gr i minuten då man är så rädd
dom vill egentligen inte att jag är på såna här sidor " över beskyddande" så dom vet inget

Du kan ta ta kontakt med Friends eller att du vänder dig till BEO eller alternativt skolinspektionen, dom kan hjälpa dig!
Telefon till BEO 08-586 080 00
Dom kan hjälpa dig med att göra en anmälan eller vägvisa hur du ska göra.
Du kan också kanske gå till din kommun och be om hjälp? Eller söka efter rektorns chef,ifall rektorn inte gör något åt saken?
BEO/ Barn och elevombudet.
Hoppas verkligen att detta hjälper,ingen ska bli mobbad!
jag kommer inte våga för jag är rädd för att dom kommer att döda mig då dom är jätte voldsamma dom har kastat ner mig för trapan fan ta tag i en grej inan jag va längst ner
Men herregud, jag blir ju rädd på riktigt när jag läser den här tråden! Såhär kan det ju bara inte hålla på, snälla, kan du inte försöka våga ta kontakt med BEO eller Skolinspektionen? 
//Caroline
#29 Jag håller med Mollis25 man blir ju rikigt rädd när man läser tråden!
Håller tummar allt vad jag har för att de ska sluta mobba dig!
Ni har inga Kompisstödjare på skolan?
What doesn't kill you makes you stronger.
BRIS nummer: 116 111
Har läst i KP att många har fått väldigt bra hjälp av BRIS, det är så sjukt fel att mobba andra! Du kanske bara skulle kunna ringa en snabbis om du tycker att det känns jobbigt? Du måste få hjälp med detta! :(
jag är värkligen feg och blyg jag vågar inte äns ringa till min bästi sen dagis som nu blivit taskig mamma jag for ont i magen av det och det känns som något kommer att hända håller mig gärna i skuggorna för ingen person som pratar pga att jag aldrig har haft en riktig kompis som stötar mig blivit mobbad sen dagis
Jag beklagar verkligen! Jag blev mobbad. Nu är det fixat. Ett tips är att du ringer BRIS. Du behöver inte säga vad du heter. Ett annat alternativ är att du byter skola eller helt enkelt struntar i mobbaren. Efter ett tag av ignorering så ger de oftast upp. Mobilnummer till BRIS vet jag inte, men du kan googla och se efter. Hoppas att detdär med mobbningen löser sig! ;-(
jag gillar inte bris och sånt tycker dom är jätte läskiga!!!! då jag är en fegis