Äntligen är den min! :D

Vad är det för modell? 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Nu såg jag, 1100D ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#2 Hihi, ja precis :D Den kändes absolut bäst att hålla i och sådär plus att den är en bra nybörjarkamera så jag tänkte att jag kör på det :D
//Caroline
Ser fram emot bilder som du tar med den :D
Jag ska också försöka köpa en canon, dock en lite mer avancerad, typ 550D eller liknande ^^ Men 1100D är jättebra! :)
// Anka
Åh vad fin! Jag vill också ha en systemkamera, men vet inte vem jag ska välja - det finns ju så många. Har ni några bra tips på billiga och bra kameror?
#5 Canon kan jag starkt rekommendera, dessutom brukar deras kameror ha bättre kvalité samt bra pris.
1000D och 1100D är bra nybörjarkameror, vad jag vet och sett, 500D och 550D är lite mer avancerade och dyrare.
Åk till en elektronikaffär och pröva dig fram! Brukar finnas exemplar att låna och kunnig butikspersonal. :)
// Anka
#5 Jag föreslår också 1000D och 1100D, jag tycker också att canon är bättre då de brukar väga lite mindre än Nikon. Sen beror det ju på vad man tycker, vissa vill ha lite tyngre kameror. Jag gjorde så att jag helt enkelt åkte runt till en mängd olika ställen, frågade en massa och testade att hålla i olika kameror och kom tillslut fram till att 1100D passade mig bäst :)
//Caroline
#6+5 Tack! Får ta och önska mig en kamer när jag fyller år! Bara tre månader kvar :D
#8 Hoppas du får en! :D Vill börjar fotografera nuuuuu, men batteriet laddar fortfarande :(
//Caroline
#9 Det är det jobbigaste :( men sen så :D
jag själv har en gammal, GAMMAL systemkamera xD och en Canon Powershot (kompaktkamera), men tycker den funkar väldigt bra för att vara kompaktkamera… dock är ju som sagt drömmen en 550D :(
// Anka
#9 :)
Men brukar inte batterier vara laddade när de är nya?
NAJS :D LYLLO :D
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#11 Nej, dom är visst oladdade :)
#12 Hihi, det tog ett tag men nu hade jag äntligen råd :D
MELLANDAGSREA IN MY <3
//Caroline
Hur mycket billigare fick du den? :D Vill åka på mellandagsrean jag med :O :D:D:D :O När slutar den? (a)
#14 Tror den slutar på nyår ^^ Undrar också hur mycket den sänkts?
// Anka
#14 Alltså, kameran plus 18-55 objektivet och alla basics-grejerna, batteriladdare, usb-kabel och axelrem skulle ha kostat 3990 kr. Men så var de ett mellandagsrea-rebjudande då man fick med ett litet kit med väska, minneskort och putsduk och då kostade det och kameran bara 3890. Ganska konstigt va? xD Så alltså kamera, objektiv, batteriladdare, usb-kabel, axelrem, väska, minneskort och putsduk för bara 3890, kaaaaap!
//Caroline
Awesome :D undrar hur mycket 550Dn kostar ^^
// Anka
Vad fina! :D när du lärt dig alla inställningar och så kan du få superbilder! ^^
// Anka
#21 Tack :D Ja jag tror det, nu kör jag ju mest på automatiskt bara för att testa lixom :)
//Caroline
#22 Ja, det gjorde jag med också hela tiden, sen insåg jag att man kunde ändra X'D
// Anka
Vad roligt! Jattefina bilder!! :D
Jag har en Canon EOS 1000D ^^
/ Tilda
Wow! Jag säger då det! Dendär kameran var allt riktigt ball!!!!!!!!!!!!!!!
Snygga bilder! :D Vad det på auto? :)
#24 Tack! :D
#25 Tack :D Ja visst var den :D
#26 Japp, det var på auto… Har dock tagit en del bilder nu med lite olika slutartider, bländare osv som jag ska ladda in nu :) De blev riktigt coola faktiskt, särskilt dom med lång slutartid :)
//Caroline
Fina bilder!
Men vad jag har hört har dem slutat sälja 1000D , att den är ersatt med 1100D. Vet inte om det verkligen är så, någon som vet?
#31 1000D finns iaf på Siba. Vet dock inte om de ska byta ut dem. Men jag tror inte det, 1100D har ju funnits ett tag.
// Anka
#32 Ja, den har funnits ett tag nu, men dem kanske tänkte så från bröjan men har nog inte blivit av isåfall. 
På alla ställen jag var på sålde dom iaf både 1100D och 1000D :)
//Caroline
JAG VILL HA….
Fast det får jag inte :(
#35 Du får spara spara spara! :D
//Caroline
Jag vill också ha en :D
Får också spara,spara… lär ta två år X( Eller önska mig en i födelsedagspresent (a)
# Jag ska försöka :D
Borde gå på 4 månader (får 500 i månaden) eller räknade jag fel?
#37 ;)
#38 Om du sparar i 4 månader och du får 500 i månaden så lär du ha ungefär 2000 kr. Tror tyvärr att den absolut minsta summan är 4000 om man ska köpa ny:( Begagnad finns betydligt billigare men det är "svårare" att köpa begagnat då man inte vet om säljaren ljuger om skick osv, om man inte fått titta på och testa kameran innan man köper den.
//Caroline
Oppps då sparar jag 4 månader & fjärde månaden säger jag att jag vill ha 4 månaders pengar & så får jag inget de 4 fyra månader , det klarar jag nog :D
#40 Det är nog smart, det blir så lätt att man tar lite pengar till det och så lite pengar till det och så om man har pengar där man kommer åt dom, och så innan man vet ordet av så…oops, har man inga pengar kvar 
//Caroline
#41 Nä men då ska jag få mer tills familjen blir pank 
tror jag satsar på födelsedagspresentX) jag får 200 i månaden :P
Föredrar Nikon :)
Fyller år om 3 dagar så kanske får en systemkamera då :DD <3