Barnens iFokus

Barnens

Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 347 ggr
[SporeDiatrymisss]
2

Ingen katastrof i år

En god nyhet för alla som oroade sig för katastrofen 2012: forskarna har ångrat eller bytigt bort katastrofen. Det var alltså en ren lögn!

dermot
0

Haha såna fulingar ;o

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Fruktiz]
0

Folk började ju typ tro på att jorden skulle gå under för att de sett filmen 2012..

[SporeDiatrymisss]
0

Jag är glad att forskarna ger sig! >:-( det är jobbigt att gå omkring och tänka på det även om man vet att det inte kommer att hända! Mjao, säger jag bara.

dermot
0

Men det finns inga naturliga, vetenskapliga faktorer som faller mot att jorden kan gå under, som t.ex en ny istid, härdsmälta och så vidare… Snarare att vi blir för många och maten tar slut. Vi har fördubblat folkmängden på 50 år. Men det är verkligen inget man ska gå och tänka på, speciellt inte som barn! Det man kan göra är att hålla naturen ren, välja miljövänliga saker och hålla sig rätt i samhället! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Caroline.H
0

Jaha, jag trodde att det var den där gubben som sa att jorden skulle gå under förra året som sa att de skulle gå under i år också Oskyldig My mistake… Nej men alltså som sagt, det är inget man ska gå och tänka på lixom…:)

//Caroline

dermot
0

#5 Han har nog sagt det 3 gånger nu! Se så RÄTT han har Flört xD

// Anka

Caroline.H
0

#6 Jamen precis… Men han tjänar ju pengar på att säga sådär såklart, så varför inte? Jo, det är bara så att typ en massa folk världen över blir livrädda när han säger sådär……..!!!!

//Caroline

[SporeDiatrymisss]
0

Varför trodde man på katastrofen? För att mayaindianerna förutspådde en katastrof då. Eller så slutade de helt enkelt att göra kalender till 2012.

KaninPiggelin
0

Blir så irriterad på sånt här,lurar massor folk p.g.a en film eller en gubbe i USA -.-

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Romancelove
0

jag har alltid varit så himla rädd över att det ska hända..:c jag såg filmen 2012 och efter det var jag jätte rädd även om jag visste att det inte var sant men på nått sätt så frågade jag mig hela tiden: "varför inte?"

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

dermot
2

#10 Då kan man ställa en motfråga: Varför skulle det hända? Flört

// Anka

Romancelove
0

har ingen aning Skrikandes haha xD

KaninPiggelin
1

precis,varför kan inte jorden finnas i t ex 10000000000000000000000000000000000000000000000000000 år till? XD

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[SporeDiatrymisss]
0

I alla fall så är jag säker på detta: det kommer att ske samma vanliga gamla katastrofer som varge år som vulkanutbrott, tsunamin och tromber. Varför skulle då halva eller hela jorden plötsligt flyga i luften??? Det är ju rent dårskap!!! Eller hur?

Romancelove
0

vart fick du reda på det där? :) vill bara veta

NaDa...
4

Jag tror fortfarande på min teori, Jorden går under hela tiden, men det går så långsamt så att vi hinner bygga upp oss igen. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[SporeDiatrymisss]
1

#15 njaaaa läste i vetenskapens magasin :-) jättebra tidning, min favvis!

#16 jaaa det har du rätt i! Det händer alltid något på jorden!

(förresten, visste ni att Io, jupiters närmsta måne, är den mest geologiskt aktiva himlakroppen i solsystemet??? det är för att Jupiter drar i Io, och Io går i en oval bana runt Jupiter. Io töjs ut och dras ihop, töjs ut och dras ihop… och om man provar att göra det med en lerklump så blir ju den också varm (-: och så ökar jorden vikt på cirka 1000000 ton per år, men det märks knappt)

Romancelove
0

gud vad coolt! :O