har ni alldrig..
har ni alldrig skrivit någon dikt till någon som har gått bort? jag har.. min älskade billeba (häst) avled i somras jag hade skrivit en dikt till henne samma dag men jag visste iget förrän en vecka efter när jag åkte till stallet. jag hade inte tänkt så mycke på henne men den dan poppade hon upp i mitt huve.. hon blev 22 år … här är dikten den va på engelska men skriver på både eng. och sv. för dem som inte kan engelska :)
every time i think of you my heart fills up with love
because some times i feel like you are the only one that understands me
nobody will ever take your place in my heart
nobody will ever be like you
i promise that i will never let you go
and i hope that you love me as much as i love you
varje gång jag tänker på dig mitt hjärta fylls med kärlek eftersom vissa gånger jag känna att du är den enda som förstår mig ingen kommer någonsin ta din plats i mitt hjärta ingen kommer någonsin att bli som du Jag lovar att jag aldrig kommer att låta dig gå och jag hoppas att du älskar mig så mycke jag älskar dig.
den är översättad från en översättnings programm så den kan låta lite konstigt :P ni får gärna lägga upp bilder på de personer/djur som ni har gjort dikten till :) här är en till på billeba hennes högra öga kunde hon inte se så bra ifrån :(
Oj, vilken fin dikt!
Blev lite tårögd 
What doesn't kill you makes you stronger.
jättefin dikt!
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Åh vilken fin dikt! :') Och galet fin häst också, jag förstår att du saknar henne mycket! :'(
Jag brukar inte skriva dikter, dock gjorde vi det när vi hade kärlekstema i skolan. Det var nog de första dikterna jag skrev i hela mitt liv och jag blev missnöjd för jag visste inte vad jag skulle skriva men jaja, ni kan få läsa dom ändå ;)
Kärlek är som ett frö,
du sår den där du vill,
men du kan inte bestämma
hur den ska växa…
Love is something, that in some cases is unbreakable
In others, immediately it splits into thousands and thousands of pieces
Love is something, that sometimes, makes you feel you couldn’t be happier
And sometimes, it’s almost like you’re buried in a deep black hole, and can’t get up
But love is something more to. When love is right, you’ll discover that the world can be a beautiful place
And it’s even more beautiful, when you discover it with someone you Love…
Lärarens kommentar efter att har suttit och varit tyst en bra stund "Ja, du är ju riktigt bra på engelska i alla fall!" Hmmm, tack, men nu var de ju inte det det handlade om… ;)
//Caroline
Alla dikter var sååååååååååååå fina!!! ;-( man får tårar i ögonen! Här är en dikt för en av mina undulater som gick bort: Hit och dit och liten undulat Satt i buren, titta' skuren, Åt på fröet, bajja på höet, vår lilla undulat. Vår glada undulat. En dag så, såg du ut, att inte må så bra, En dag så, såg det ut, att vi åkte till veterinärn' ja Du fick lilla sprutan, sedan somna' du, Och sov så gott, hela livet ut. En till mitt lilla tbortgångna marsvin Darwin oxå: En liten brun sak svischar in i huset, En liten brun sak, lämnar ljuset, Och sitter där i buren, trycker där så sött, Sitter där så länge, så att jag blir trött, Lilla lilla marsvin, lilla snälla Darwin, Min lilla älskade. Men en dag, ett pip, ett skrik… Och så låg du bara där. Alldeles stel, alldeles kall, Min stackars, stackars Darwin. Du, din sötis, kommer alltid att finnas här, inom mig, inom mig… För alltid.
Fina dikter:)
Skrev en rimdikt om tomten ör ett tag se
Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.
Medarbetare på barnens ifokus