Barnens iFokus

Barnens

Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 555 ggr
[SporeDiatrymisss]
2

Svårt att sova

Är det någon här som har lust att ge mig några sovtips? Jag kan aldrig sova på nätterna och måste därför ta sömnpiller. Nåt' annat förslag?

Caroline.H
4

Det enda jag har att komma med är väl det gamla vanliga "tänk på något roligt" ;) Jag brukar tänka på något jag tycker om, mina djur, Jedward (A) Någonting som får en att slappna av :) Så alltså inte roligt som i "Haha, jag skrattar ihjäl mig" för att ligga och garva hela nätterna funkar inte riktig xD

//Caroline

Bamse 08
2

Om jag inte kan sova så brukar jag "säga" till mig själv, god natt, god natt, god natt osv. xD

Efter en stund brukar jag bli så himla trött så jag slocknar xD

What doesn't kill you makes you stronger.

KaninPiggelin
2

Jag drömmer oftast väldigt tokiga drömmar, så dom brukar jag tänka på när jag ska somna :P X) Läsa länge brukar också fungera bra.

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Lurvas11
1

Ett knep är att ligger och tänker på detta: att du ska renovera om och göra ett helt hus där bara din papegoja bor t.ex. Hur ska inredningen se ut? Vad ska det vara för färger på väggarna? osv.

Hälsningar Lurvas11Glad

[Vovio]
2

Jag brukar räkna hundar

Bamse 08
1

#4 Om jag gör så, så sommnar jag aldrig xD

What doesn't kill you makes you stronger.

Lurvas11
1

#4 Haha! =)

Hälsningar Lurvas11Glad

[Fruktiz]
1

Jag brukar tänka på saker som är roliga. T.ex. så ska jag få träffa min "idol", eller vad man säger.. Min favorithockeyspelare(målvakt) om någon vecka, och då brukar jag tänka på vad jag ska säga och sånt där.

Låter jättekonstigt jag vet, men det funkar i alla fall Skrattande

[TheoA]
1

Det ska vara tyst svalt och mörkt… gärna lite gragigt så att det blir varmt under täcket.. Det funkar för mig, men jag kan ju alltid sova :P

ks.gerbil
1

jag gör faktiskt oxå som 4# XD fast ibland blir det att man ska baka muffins XD

Gerbil-hemsidan hittar du R